Ubi Kucai

Joined
Nov 26, 2007
Messages
1,720
Likes
2
Points
38
Offline
#1




Pokok kucai amat mudah ditanam.
Tanam sekali boleh tuai berkali-kali.
Pokok kucai boleh hidup lama bertahun-tahun.
Pokok kucai tahan lasak dan mudah dijaga.
Boleh tanam terus atas tanah, dalam pasu atau dalam kotak polistrine.

Benih yang saya jual berupa ubi pokok kucai.
Sejambak terdiri dari 4 ke 5 batang pokok kucai.
Boleh pos kemana sahaja dengan POSLAJU.






Ubi Pokok Kucai Untuk DiJual
5 Jambak = RM25 Sahaja
10 Jambak = RM40 Sahaja
Harga Termasuk POSLAJU
BERMINAT?

Boleh tempah di laman web ini:

Klik >>> http://www.ubikucai.com

Terima kasih


Tag:
pokok kucai untuk dijual, khasiat pokok kucai, benih pokok kucai, penanaman pokok kucai, penjagaan pokok kucai, pokok daun kucai, pokok bunga kucai, anak pokok kucai, baja pokok kucai, tanaman pokok kucai, pokok kucai, cara tanam pokok kucai dalam pasu, gambar pokok kucai, harga pokok kucai, jual pokok kucai, tanam pokok kucai, benih daun kucai, biji benih kucai, jual benih kucai, benih bawang kucai, semai benih kucai, beli benih kucai, anak benih kucai, pembekal benih kucai, jualan benih kucai, cara menyemai benih kucai, benih kucai, jual benih bawang kucai, jual benih daun kucai, beli benih daun kuchai, harga benih kucai, benih pokok kucai, benih sayur kucai
 
Joined
Nov 26, 2007
Messages
1,720
Likes
2
Points
38
Offline
#2




Pokok kucai amat mudah ditanam.
Tanam sekali boleh tuai berkali-kali.
Pokok kucai boleh hidup lama bertahun-tahun.
Pokok kucai tahan lasak dan mudah dijaga.
Boleh tanam terus atas tanah, dalam pasu atau dalam kotak polistrine.


Benih yang saya jual berupa ubi pokok kucai.
Sejambak terdiri dari 4 ke 5 batang pokok kucai.
Boleh pos kemana sahaja dengan POSLAJU.






Ubi Pokok Kucai Untuk DiJual
5 Jambak = RM25 Sahaja
10 Jambak = RM40 Sahaja
Harga Termasuk POSLAJU
BERMINAT?


Boleh tempah di laman web ini:

Klik >>> http://www.ubikucai.com

Terima kasih


Tag:
pokok kucai untuk dijual, khasiat pokok kucai, benih pokok kucai, penanaman pokok kucai, penjagaan pokok kucai, pokok daun kucai, pokok bunga kucai, anak pokok kucai, baja pokok kucai, tanaman pokok kucai, pokok kucai, cara tanam pokok kucai dalam pasu, gambar pokok kucai, harga pokok kucai, jual pokok kucai, tanam pokok kucai, benih daun kucai, biji benih kucai, jual benih kucai, benih bawang kucai, semai benih kucai, beli benih kucai, anak benih kucai, pembekal benih kucai, jualan benih kucai, cara menyemai benih kucai, benih kucai, jual benih bawang kucai, jual benih daun kucai, beli benih daun kuchai, harga benih kucai, benih pokok kucai, benih sayur kucai
 
Joined
Nov 22, 2019
Messages
40
Likes
0
Points
6
Age
25
Offline
#3
Senang ke tanam kucai ni? Sebab selama ni akak aku cuba tanam sayur2 semua mcm x sesuai je dgn cuaca Malaysia ni, ke salah pembajaan ke x tahu la
 
Joined
Nov 6, 2019
Messages
33
Likes
0
Points
6
Age
25
Offline
#4
Senang ke tanam kucai ni? Sebab selama ni akak aku cuba tanam sayur2 semua mcm x sesuai je dgn cuaca Malaysia ni, ke salah pembajaan ke x tahu la
senang la kot sebab tu kuey tiow dekat malaysia ni wajib letak kucai haha
 
Joined
Aug 28, 2017
Messages
40
Likes
0
Points
6
Age
26
Offline
#5
Senang ke tanam kucai ni? Sebab selama ni akak aku cuba tanam sayur2 semua mcm x sesuai je dgn cuaca Malaysia ni, ke salah pembajaan ke x tahu la
Skrg ni teknologi pertanian dah semakin berkembang...rasanya teknologi 5G blh bantu dlm penanaman kucai...
 
Joined
Feb 9, 2018
Messages
64
Likes
2
Points
8
Age
30
Offline
#6
Skrg ni teknologi pertanian dah semakin berkembang...rasanya teknologi 5G blh bantu dlm penanaman kucai...
Mcm mana 5G boleh bantu dlm pertanian ya? Aku ingat 5G tu hanya utk handphone kan?Ada kena mengena ke dgn 5G?
 
Joined
Jun 11, 2013
Messages
31
Likes
1
Points
8
Offline
#8
Mcm mana 5G boleh bantu dlm pertanian ya? Aku ingat 5G tu hanya utk handphone kan?Ada kena mengena ke dgn 5G?
aku ada baca. bila connect dgn phone, kita bleh keadaan tanaman kita mcm kita bleh tahu tahap air yg diperlukan, baja tu ok ke x. 5g ni jgn memain, aku tgk mesti ada je berita2 baru pasal 5g kt luar negara. ini dlm negara x mustahil beb.
 
Joined
Jun 11, 2013
Messages
31
Likes
1
Points
8
Offline
#9
macam mana dapat membantu penanaman? kalau guna 4g je tak boleh ke
4g x cukup laju n efisen lagi utk implement dgn teknologi2 in future ni. tu yg bila ada 5g, baru bleh berfungsi dgn baik mcm tu. x de la ko tgh2 guna tiba2 loading sbb system down mcm maxis baru2 ni. fed up je aku.
 
Joined
Aug 28, 2017
Messages
60
Likes
0
Points
6
Offline
#10
Mcm mana 5G boleh bantu dlm pertanian ya? Aku ingat 5G tu hanya utk handphone kan?Ada kena mengena ke dgn 5G?
Teknologi pertanian spt drone perlukan network 5G utk berfungsi...peladang blh monitor keadaan penanaman kucai melalui drone...rasanya TM 5G akan menjana perkembangan ni...
 

shilea

freshman
Joined
Dec 11, 2019
Messages
19
Likes
2
Points
3
Age
26
Offline
#11
Skrg ni teknologi pertanian dah semakin berkembang...rasanya teknologi 5G blh bantu dlm penanaman kucai...
yes betul , masa i belajar kt u .Ada elektrikal dept pernah buat apps macam monitor pertaniaan lar tapi masa tu merak tak dpt
banyak sokongan lar sbb kita punya 3G N 4G tak brapa ok masa tu sooo reject projek dia orang ...
 

NeoJen

freshman
Joined
Dec 14, 2019
Messages
16
Likes
0
Points
1
Age
30
Offline
#12
yes , agreed !Now days technology too advanced we can do anything with them.Exm like US , China , Jepun all..
For an example , when i check abt this with my nerthelands frenz ,he said his country alrdy using 5G for agriculture also which carry much more data than other networks. That makes the technology ideal for transmitting information from remote sensors and drones, key tools that are being tested by farmers. its helping farming soo much
 
Joined
Feb 9, 2018
Messages
64
Likes
2
Points
8
Age
30
Offline
#13
aku ada baca. bila connect dgn phone, kita bleh keadaan tanaman kita mcm kita bleh tahu tahap air yg diperlukan, baja tu ok ke x. 5g ni jgn memain, aku tgk mesti ada je berita2 baru pasal 5g kt luar negara. ini dlm negara x mustahil beb.
Oh mcm tu rupanya, mmg x mustahil utk negara kita ada 5G juga jadi perlu terlalu jagum dgn pencapaian org lain hahaha, tapi perlu tengok juga telco mana yg menerajui teknologi ini di negara kita...
 
Joined
Nov 6, 2019
Messages
46
Likes
1
Points
8
Age
25
Offline
#15
Oh mcm tu rupanya, mmg x mustahil utk negara kita ada 5G juga jadi perlu terlalu jagum dgn pencapaian org lain hahaha, tapi perlu tengok juga telco mana yg menerajui teknologi ini di negara kita...
Sekarang ni TM antara yang pertama perkenalkan rangkaian 5G dekat Malaysia ni. Jom klik link ni ada info jugak mengenai TM 5G ni https://amanz.my/2019223638/
 
Joined
Nov 6, 2019
Messages
46
Likes
1
Points
8
Age
25
Offline
#16
Teknologi pertanian spt drone perlukan network 5G utk berfungsi...peladang blh monitor keadaan penanaman kucai melalui drone...rasanya TM 5G akan menjana perkembangan ni...
yg bagus pasal diorg ni sbb infra sendiri.. bila sendiri punya boleh improvised dari situ je.. Drone boleh sangat bantu dalam teknologi pertanian.. dengan drone boleh jugak pantau kawasan-kawasan yang bermasalah. Bila berkembang teknologi mcm ni.. anak-anak muda lagi la berminat nak ceburi bidang pertanian ni.
 
Last edited:

nyra

freshman
Joined
Nov 30, 2019
Messages
37
Likes
0
Points
6
Age
25
Offline
#17
Mcm mana 5G boleh bantu dlm pertanian ya? Aku ingat 5G tu hanya utk handphone kan?Ada kena mengena ke dgn 5G?
Jangankan pertanian.. macam-macam 5G ni boleh masuk dan bantu lagi dalam industri kita.
 
Top