Thread khas abg_x melepas geram... di lrg masuk kpd yg mudah tersinggung!

Status
Not open for further replies.

kaiba910

Newbie
Joined
Oct 29, 2006
Messages
3,558
Points
36
Ambik payung besar ni..

big-umbrella.jpg

die nak payung emas la....xde payung lain ke sweetmango?
 

sweetmango

Newbie
Joined
May 8, 2008
Messages
459
Points
16
Age
34
die nak payung emas la....xde payung lain ke sweetmango?

Oo..klu nak yg paling best..boleh pilih diantara 7 ini..

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: "Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naunganNya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredhaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.." (HR Abu Daud dan Ibnu Majah)
 

kaiba910

Newbie
Joined
Oct 29, 2006
Messages
3,558
Points
36
Oo..klu nak yg paling best..boleh pilih diantara 7 ini..

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: "Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naunganNya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredhaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.." (HR Abu Daud dan Ibnu Majah)

Kalau ikut thread ni, politik la kan. So, negara kita kena ada pemerintah yang adil. Kalau utk diri sendiri pandai2 la pikir. :D
 

sweetmango

Newbie
Joined
May 8, 2008
Messages
459
Points
16
Age
34
Hehe..sultan pun kena cari naungan utk selamatkan diri. Allah Maha Bijaksana. Allahuakbar!
 

kaiba910

Newbie
Joined
Oct 29, 2006
Messages
3,558
Points
36
Hehe..sultan pun kena cari naungan utk selamatkan diri. Allah Maha Bijaksana. Allahuakbar!

Pangkat sultan x janjikan syurga dan Sultan pun xleh janjikan kita syurga. Allah sahaja yang mampu. Allahuakbar
 

sweetmango

Newbie
Joined
May 8, 2008
Messages
459
Points
16
Age
34
Berita tak Hampeh

Wuiks..Malysia nak p UK tak perlu VISA skang ni. Harap ni berkekalan.
Memudahkan. Msjid Olimpik LOndon.

BERNAMA KUALA LUMPUR:Kerajaan United Kingdom (UK) memutuskan untuk tidak mengenakan keperluan visa kepada pemegang pasport Malaysia, kata Wisma Putra malam tadi. "Malaysia mengalu-alukan keputusan kerajaan UK itu dan amat gembira atas kerjasama serta bantuan yang diberikan pihak berkuasa UK dalam perkara ini," kata Kementerian Luar Malaysia dalam kenyataannya di sini. Kenyataan itu berkata Malaysia akan terus memastikan tahap keselamatan yang tinggi di semua lapangan terbang antarabangsa untuk menghalang negara ini daripada menjadi pusat transit kepada pendatang tanpa izin yang ingin memasuki UK. Malaysia juga akan terus mengenakan hukuman kepada mereka yang tinggal melebihi tempoh yang dibenarkan dan bekerja secara haram di UK serta meningkatkan kempen kesedaran kepada rakyatnya supaya tidak melanggar peraturan imigresen UK, kata kenyataan itu. Kenyataan itu berkata usaha untuk membanteras aktiviti orang tengah dan penyeludup manusia akan dilaksana secara berterusan dan koordinasi antara semua agensi ter****t akan menjadi teras utama dalam melaksanakan usaha itu. "Malaysia berharap akan dapat mempertingkatkan lagi kerjasama dalam bidang imigresen dengan pihak UK khususnya melalui Memorandum Persefahaman Kerjasama Imigrsen yang akan ditandatangani tidak lama lagi," kata kenyataan itu.
 
Last edited:

nizam

freshman
Joined
Nov 13, 2006
Messages
115
Points
16
Pangkat sultan x janjikan syurga dan Sultan pun xleh janjikan kita syurga. Allah sahaja yang mampu. Allahuakbar

Allahuakhbar!!!!

emm rasa2 kalau mata hati kite dpt melihat, malaikat paling ramai menaungi rumah pemimpin tertinggi PAS atau Sultan atau BN ???? lu pikirlah sendiri...

semoga kita semua mati dlm rahmat Allah..amin...

susah nak tgk pemimpin yg adil....mane Umar AlKhattab, Umar Al Aziz.....sahabat2 nabi R.A...

R.A pangkat paling tinggi tu di sisi Allah.....
 

inspiration

Senior
Joined
Nov 20, 2007
Messages
1,200
Points
38
Assalamualaikum

Selama ini saya hanya melihat thread ini dari jauh tetapi mengikuti juga perkembangannya. Dan yang pasti saya tidak menyebelahi mana-mana pihak kerana saya berpendapat politik itu bersifat setempat. Yang baik bagi sesuatu tempat tak semestinya baik di tempat lain or vice versa.

Seperti tajuk thread ini "Thread Khas abgX" terang-terang mengatakan bahawa ia adalah khas untuk beliau meluahkan perasaan dan justeru sebagai ahli forum (bila lagi nak upgrade ke WC Premium? :) ) beliau ada hak di dalam forum ini dan sekiranya anda mungkin tidak sependapat dengan beliau, tidak perlu reply di thread ini kerana memang thread adalah thread khas beliau meluahkan perasaan.

Bila kita bercakap mengenai konsep "derhaka" kepada sultan, ia mengingatkan kembali memori saya tentang siapa sebenarnya yang mula "derhaka". Kalau tidak silap, tahun 80-an, sultan/raja kita mempunyai kuasa multak, namun pada ketika itu macam2 hal yang telah dilakukan oleh sultan yang menyinggung perasaan rakyat, maka kuasa mutlak sultan telah ditarik oleh TunM dan menjadikannya raja berpelembagaan. Jadi soalannya siapa yang derhaka? Adakah konsep Tuah dan Jebat masih relevant? Minta Maaf, ini bukan mengundang kontroversi, sekadar perbincangan, lagipun negeri saya tidak ada sultan, justeru konsep/overview/pandangan saya mungkin berbeza, mungkin betul dan mungkin silap..ampun tuanku.
 

kaiba910

Newbie
Joined
Oct 29, 2006
Messages
3,558
Points
36
Allahuakhbar!!!!

emm rasa2 kalau mata hati kite dpt melihat, malaikat paling ramai menaungi rumah pemimpin tertinggi PAS atau Sultan atau BN ???? lu pikirlah sendiri...

semoga kita semua mati dlm rahmat Allah..amin...

susah nak tgk pemimpin yg adil....mane Umar AlKhattab, Umar Al Aziz.....sahabat2 nabi R.A...

R.A pangkat paling tinggi tu di sisi Allah.....

Wallahualam...walau mana2 pemimpin pun, kita tak tahu sama ada mereka tu di jalan yang betul atau tidak, psl malaikat2 tu. No komen. Kadang2 kita nampak zahir je, x nampak yg didalamnya. Hati mereka bagaimana. Pandai2 la lu pikir ....hanya Allah sahaja yang tahu.

Pemimpin yg adil mmg susah nak dapat skrg ni, tapi smpi bila nak menunggu? Kenapa tak ubah sendiri? Nak harapkan orang lain yang bersikap adil?

Doa je la banyak2 minta kita diberikan pemimpin yang adil, yang mampu memimpin dengan baik berpandukan ajaran Islam yang sebenar. Allah swt shj yang mampu buat semua tu, yang mampu kembalikan kegemilangan Islam. Kita makhluk tak mampu, hatta pemimpin pas Nik Aziz ke, Najib ke, Anwar Ibrahim ke, semua tu xde kuasa. Allah sahaja yang berkuasa. So, lu pikirla sendiri....

Kalau dibukakan mata hati, kita tgk rumah org byk dikelilingi malaikat, kita pulak x? Hmm...mcm mana tu
 

mfaiz

Senior
Joined
May 15, 2008
Messages
1,952
Points
38
Kalau dibukakan mata hati, kita tgk rumah org byk dikelilingi malaikat, kita pulak x? Hmm...mcm mana tu

haha... betul2...

umah kita pun nak dkelilingi Malaikat jge... :D
 

kaiba910

Newbie
Joined
Oct 29, 2006
Messages
3,558
Points
36
Fuh..Penatnya aku baca thread ni sampai 7 page.Huhu..
Kesimpulannya..kalau bercakap pasal politik,bukan setakat 7 page,100 page pun tak cukup lagi..:D
P/S sayang betul PAS Perak tak boleh jadi macam PAS Kelate dan Kedah.Salah sapa?Maleh den nak ulas panjang2..hoho

Hehe mcm bro inspiration ckp la....politik bersifat setempat...mungkin pemimpin pas dkt kelantan dpt memerintah dgn baik , tetapi di Perak tidak.

Okla kita jgn kacau thread ni dah. Ni thread die nk lepas geram. Biar je la.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Gelombang kemarahan orang ramai semakin memuncak mendesak Karpal Singh segera dikenakan tindakan menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah. Untuk rekod, selain isu terkini, Karpal juga pernah memberi peringatan kepada Sultan Azlah Shah supaya tidak campur tangan dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak, Datuk Jamry Sury.

Namun, Pejabat Peguam Negara belum mengambil sebarang tindakan. Berikut ialah perkembangan semalam:

Polis telah membuka kertas siasatan terhadap Karpal mengikut Akta Hasutan berhubung lebih 30 laporan ke atas Pengerusi DAP itu.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
1. Saya rasa nak ketawa bila melihat telatah "raja katak PR" bila "katak BN" lompat dalam kolam dia, dia cakap itu kehendak rakyat, untuk kebaikan rakyat, demokrasi & bla..bla..bla.... Tapi bila "katak PR" pula melompat, dah cakap pusing2. Cakap membelakangkan kepentingan rakyat, menghina demokrasi & bla...bla..bla.. Saya pelik, kenapa orang melayu yang menyokong PR tidak mahu berfikir, manusia jenis apakah pemimpin2 mereka.
2. Saya juga tertanya-tanya kemana perginya penduduk cina yang mendapat tanah hak milik kekal di Perak? Saya hanya melihat orang melayu sahaja yang beria-ia untuk mempertahankan kerajaan PR. Adakah orang melayu ini dapat kebaikan @ faedah dari kerajaan PR?? Rasanya tidak pernah!! Adakah orang melayu ini dah jadi buta sampai tidak nampak permainan orang cina? Sedihnya melihat orang melayu di Perak hanya menjadi kuda tunggangan orang cina..
3. Satu pesanan buat bakal-bakal PENGUNDI di Parlimen Bukit Gantang, RENUNGKAN NASIB KETURUNAN ORANG MELAYU KALAU KITA TERUS DIPERINTAH PR.. TIDAK MENGHAIRANKAN NANTI, KAUM CINA LEBIH BERKUASA DARI SEKARANG.. Orang cina sekarang sangat berkuasa(EKONOMI), bayangkan apabila mereka dapat KUASA POLITIK...........
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Orang Melayu, kamu pilih Sultan ke kamu pilih politik?
Kalau politik, ia berubah selepas 4 tahun, kita pun dah nampak, siapa yang mahu apa dan yang menjalankan siapa, siapa yang tunduk dan akur tapi rasa berkuasa.
Apakah yang kamu mahu?
Menjadi orang melayu dahulu, Islam kendian.
Atau menjadi orang Islam dahulu, melayu kendian?
Aku mahu jadi orang Islam dahulu.
Aku mahu hidup sebagai orang Islam dan bila mati ditanamkan seperti orang Islam.
Aku mahu ajar anak aku menziarahi kubur orang tua aku, supaya sentiasa sedar yang kematian adalah lumrah kehidupan dan tidak berangan angan untuk hidup kembali di dunia ini melainkan di padang mashyar.
Mana lebih penting?
Jadi orang melayu atau jadi orang Islam.
Kalau nak jadi orang Islam, kita tak perlukan Pak Imam sahaja, sebab peranan murni Pak Iman ialah mengajar/mendidik kita jadi orang islam yang sempurna,menguatkan silaturrahim antara kita, bersatu kita kuat , bersama memelihara ugama yang mana sekarang ni dengan sewenangnya dijadikan alat oleh bangsa lain dan malah dari kalangan kita sendiri untuk memecah belahkan kita,memburukkuan kita,mempertikaikan kita, supaya kita nampak seperti ganas dan tiada halatuju.
TERDAHULU,KITA PERLUKAN SULTAN!
Sultan menjaga hak kita untuk hidup dan bertindak sebagai orang Islam.
Justeru, sebelum Pak Imam, aku pilih Sultan dahulu. Daulat Tuanku.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Karpal suruh Anuar " bertaubat"....Nik Aziz yang lebih arif pasal agama Islam pun tak pernah nak suruh Anuar bertaubat. Macam mana pulak ulamak bengali( cuma tak pakai serban, janggut dah ada) bolih keluar kenyataan macam itu. Dia faham kah apa makna TAUBAT dalam Islam. Kalau faham mesti lah setuju dan faham pulak hukum HUDUD.
Tapi itu semua sandiwara DAP dan PKR. untuk menutup kelemahan dan cuba mendapatkan simpati dan sokongan rakyat sahaja.
Kedua parti ini dan termasuk lah juga PAS mana ada perinsip. Ikut suka dan sedap mulut sahaja bila bercakap. Pastu menidak kan bila terjerat dengan lidah sendiri.
Sebagai orang2 Islam pasti percaya akan ketentuan ALLAH SWT.
Kejadian dan pertunjuk ALLAH SWT tidak siapa dapat menjangka. Allah SWT juga telah menentukan rezeki sesaorang itu. Terima saja lah Nizar dan penykong PAS ini semua kehendak ALLAH.
Jangan lah sampai ulamak DAP Karpal seru supaya Nik Aziz dan ahli2 PAS semua bertaubat. Malu......
Satu lagi ujian ALLAH sedang menunggu di Perak. Kematian MP Bukit Gantang akan menjadi pertunjuk pada semua rakyat Perak dan Malaysia. Akan mendapat jawaban samaada titah Sultan dalam kehakiman nya membuat keputusan itu di berkati atau tidak kita akan dapat lihat. Tapi sekali lagi terima lah hakikat nya kalau BN dapat merampas kawasan yang dimiliki PAS itu.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Rasanya Anwar skg kelam kabut,pakatan kelam kabut,politik malaysia kelam kabut.Raja Katak tu kata nak bentuk kerajaan 16 september.sebagai seorang loser yang dimana akhirnya tak dapat bentuk kerajaan,dia patut akur dan tahu kemampuan diri.Ni orang lain lompat dia bising.Tapi mujur tak bising sgt sebab dia tahu yang perkenalkan lompat-lompat si katak lompat.karpal satu hal,lagi la dia masalah.masalah kat agama Islam lagi.macam mana la Pas boleh bersongkol .dulu kata umno nih mcm2 skg dia lak buat.tak serupa bikin betul.adoi.ape la masalah diorang.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
1) DAP Perak mencadangkan Nizar calun PAS untuk bertanding parlimen Bkt Gantang.
2) Secara halusnya orang Perak dipaksa memilih Nizar dan sama sama menderhaka kepada Sultan atau sebaliknya.
3) Kesimpulan yang boleh dibuat disini jelas menunjukkan orang Perak telah dipermainkan oleh dalang poltik Perak iaitu DAP.
4) PAS janganlah taksub sangat nak kuasa hingga lupa dipermainkan.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
mereka penyokong anwar nih tak sedar yg anwar nih telah diperkudakan oleh [email protected] [email protected] kit siang!!mana penyokong2 DAP buat protes kat istana??? takda kan…yg melayu *****2 buat protes kat sultan tuh wat per???sedarlah…kalau takda kuasa sultan kat malaysia nih dah lama melayu pupus di bumi sendiri…sedarlah…kalau tk sedar tak tau la…
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
APA SUDAH JADI????
HABIS MADU SEPAH DIBUANG KAH?????

Karpal anggap Anwar tidak layak jadi ketua Pakatan Rakyat
 
Status
Not open for further replies.
Top