TANYE PASAL CASH CHEQUE

daboss

freshman
Joined
May 10, 2006
Messages
15
Likes
1
Points
3
Offline
#1
akum semua,

kalau nak cash cheque bank kat malaysia makan masa plg lewat 3 ari..camner plak utk proses cash kat cheque yg dtg secara international..contoh drpd us siap x convert lagi ke rm..so baper lama proses nak cah cheque tu? brape bayaran utk cash kan ?(sure ada bayaranye..) bank mane yg terbaik utk cash international cheque?
 
Joined
Mar 31, 2006
Messages
418
Likes
2
Points
18
Offline
#2
aku selalu guna BCB.. dalam 4 minggu la... RM10 fee dia..
Maybank dalam 3 - 4 minggu fee dia mahal dalam RM40++

:D
 
Joined
Mar 8, 2006
Messages
96
Likes
0
Points
0
Offline
#3
tak sepatutny bank2 tempatan mencaj terlalu tinggi,...sbb skrg zaman globalisasi,... banyak transaksi dari luar negara ke dalam negara.... pada pendapat saya,.. bank2 tempatan turut sama beri kerjasama dalam membangunkan ekonomi negara dan dalam masa yang sama, dapat membangunkan ekonomi mereka secara tidak langsung...
 

daboss

freshman
Joined
May 10, 2006
Messages
15
Likes
1
Points
3
Offline
#4
thanz arr info korang tue..bapak ehhh...3-4 minggu..maknenye bln nie dpt bln depan arr dpt merase income tue...camnerpon ok la tue...tapi aku setuju pasal bank kat negara kita nie..mcm aram dia letak charge..smpi rm80 pon ade..adussssss...nie la dugaan :x
 

nina

freshman
Joined
Mar 27, 2006
Messages
98
Likes
0
Points
6
Offline
#5
emm.. pasal cash cheqe tu. saya pun pernah..

dgn maybank.. dia amik RM30.. jadi kalau setakat sedikit, mmg merugikan kita. kalau banyak nilai cek tu, ok lah..
 
Top