Tahniah... dan, Mengapa Motivasi???

Joined
Jun 12, 2008
Messages
840
Likes
6
Points
18
Offline
#1
Assalamua'laikum dan Salam Sejahtera... :)

wah! ada sub-forum baru! yosh! :D

di kesempatan ini... saya ingin mengambil peluang untuk mengucapkan syabas dan tahniah kepada team WC di atas lahirnya sub-forum baru ini.

semoga dengan kelahiran sub-forum khas ini, kita-kita, para IM tanahair, akan lebih termangkin lagi dalam apa jua usaha pun... syukur, adanya sub-forum ini amat tepat dengan usaha kita untuk sama-sama memajukan diri dalam segenap saspek.

baik. alang-alang telah wujudnya sub-forum ini... apa kata kita bincangkan sedikit sebanyak, mengapa perlunya akan kewujudan sub-forum ini di sini. :)

'setakat ini', ini pandangan saya:

mengapa topik MOTIVASI???
terlebih dahulu, apa itu motivasi? mudah. saya beri satu terma. ia adalah seakan bateri kepada sesuatu mesin. adanya ia, berfungsilah mesin. ia adalah seakan perisian kepada perkakasan. adanya ia, berfungsilah komputer (gabungan perisian dan perkakasan). begitu juga dengan motivasi. ia adalah untuk mereka-mereka yang ingin berjaya; sekurang-kurangnya, mereka-mereka yang mahu menjadi diri mereka seadanya. adanya ia (motivasi), berfungsilah jalan ke arahnya (samada menuju kejayaan, keyakinan dan sebagainya). dan saya yakin, rakan-rakan kita di sini, pastinya tergolong di kalangan mereka-mereka yang sebegini. percayalah, tanpa motivasi, anda tidak akan ke mana...
petikan komen saya di sini:
- http://www.jombincang.com/forum/cad...ivasi-pengurusan-kewangan-peribadi-sukan.html

p/s: harap-harap, rakan-rakan lain juga dapat beri pandangan dan perbincang kepada isu ini ya... mari kita semarakkan kewujudan sub-forum ini lagi dan lagi! yosh!

p/p/s: insyaALLAH, saya juga akan berusaha memeriahkan juga sub-forum ini. aminnn...

yosh! gambate!!! :D
 
Joined
May 8, 2008
Messages
445
Likes
0
Points
16
Age
33
Offline
#2
Subforum ni sy sokong sebab sy sendrik perlukan motivasi.




Batman lol.
Mungkin org lain mengatakn anda adalah seorang yg gila,
Tapi anda tahu apa yg anda inginkan dan kemana hendak pergi.
 
Joined
Nov 4, 2008
Messages
384
Likes
0
Points
16
Offline
#4
Sub-forum ni leh bantu naikkan semangat newbie2 n pulihkan semangat orang2 lamo... ;)

thanks for creating this sub-forum...
mcm copernicus ckap.."yosh!"...
hehehhe...
 
Joined
Sep 25, 2008
Messages
1,641
Likes
4
Points
38
Offline
#7
Ya...mmg bagus pun kalau bukak therad nie. tgktu...skejap aje dah berkembang subforum cmni....semua dahagakan bimbingan n motivation....kira subforum nie cm 'klinik WC' tuk ahli forum yang ada sakit lemah semangat, tidak yakin n banyak lagila...yang boleh bantutkan langkah diorang nie termasuk saya sekali.:D
 
Joined
Nov 24, 2008
Messages
12
Likes
0
Points
1
Offline
#8
Takde siapa yang menyangkal... kalau nak hidup mesti ada motivasi. terima kasih kepada semua yang telah menyumbang dalam topik ni... kadang2 kita tak tahu, hanya dengan sedikit titipan kita telah membantu seseorang...
 
Joined
Feb 17, 2007
Messages
1,619
Likes
2
Points
38
Age
29
Offline
#13
up sikit thread neh. just wondering, where sedare copernicus menghilang?
he's a great forumer. miss him a lot ^_^
 
Joined
Feb 13, 2009
Messages
729
Likes
0
Points
0
Offline
#14
Motivasi menjadi pemangkin kepada kejayaan jika dihayati & dilakukan tetapi akan menjadi motibasi jika masuk telinga kiri, keluar telinga kanan
 
Top