Simpanan emas paling paling hot masa kini

blankoguy85

Newbie
Joined
Jul 29, 2011
Messages
1,953
Points
36
tak salah pun...cuma jangan nanti bila dah beli emas tu, masalah lain pulak timbul sebab tak boleh bayar balik ansuran bulanan tu.

1 cara, let say, buat ******** RM100,00. gunakan semua duit tersebut utk membeli 1 dinar. setiap bulan, jual sekeping dinar untuk bayar ansuran. so, dengan kenaikan harga emas. InsyaAllah boleh setel sebelum tempoh yg ditetapkan. siap berbaki dinar kat tangan lagi.

tapi tu pun kalau harga terus naik. tapi kalau dlm keadaan sekarang, sampai 4 bulan harga naik sikit, turun sikit. sakit jugak la.

cara terbaik, beli je bila ada duit. kita beli emas utk kurangkan hutang, tp kita silap buat percaturan & hutang bertambah.

ada banyak cara lagi selain daripada berhutang utk beli emas..kalu boleh elakkan, cubala elakkan daripada berhutang tu.

yea...
saya sokong pendapat fifa897 ni.. :)
 

zaidizek

freshman
Joined
Nov 16, 2007
Messages
45
Points
6
Den baru last week attend siminar tentang emas nie. Memang untung siapa2 yg buat pelaburan emas nie dari awal2 lagi. Average kenaikan setahun dlm masa sepuloh tahu lebih kurang 25% Fuhh! tinggi betul beb! lebih dari ASB tu...Tengah kumpul modal nak mulakan nie hehe...harap2 belum terlambat lagi....
 

mawfiz

freshman
Joined
Nov 20, 2011
Messages
224
Points
16
Den baru last week attend siminar tentang emas nie. Memang untung siapa2 yg buat pelaburan emas nie dari awal2 lagi. Average kenaikan setahun dlm masa sepuloh tahu lebih kurang 25% Fuhh! tinggi betul beb! lebih dari ASB tu...Tengah kumpul modal nak mulakan nie hehe...harap2 belum terlambat lagi....

emas ni takde sape yang cepat atau lambat..sebab ia kekal hingga dunia akhir :D . tapi jika dah tahu kebaikannya..jgn tunggu lama2..sementara harga emas masih rendah
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
nk lbh tepat dan jelas..sertai sy mlm ni -seminar emas sbg pelindung kewangan di masjid negeri shah alam 8.30pm
dan cheras 28hb-rabu -8pm

kat dataran dwitasik,bndr sri permaisuri
 

akeeem

freshman
Joined
Dec 29, 2011
Messages
25
Points
0
mana lebih baik simpan emas mellui buku pelaburan atau emas fizikal?
 

Shah B Kamal

freshman
Joined
Jan 6, 2011
Messages
35
Points
0
ermm..berminat gak dgn eas nih..tp x taw cara sgt lar...kena modal besar ke? kalau duit sikit boleh ke?
 

Master Zuheir

freshman
Joined
Dec 11, 2011
Messages
509
Points
0
wahhh..bagus ang..
amacam projek JV..

dh berjalan blom??


jv blom jalan agi.sbb duit blom ckup rm60k.tpi skrg dah nak dekat rm10k.wa buat pelaburan.wa bagi 5% tiap2 bulan sementara tunggu rm60k ckup nk beli mesin sulam tu baru wa ikut planning utama (mesin sulam)..

yg investment 5% monthly tu dah berjalan.bermula 2.2.2012..tutup tarikh 1 haribulan tiap2 bulan.then mula balik tarikh 2 haribulan tiap2 bulan..mcm tu lah sampai ckup rm60k.
 
Top