Simpanan emas paling paling hot masa kini

Joined
May 6, 2009
Messages
21
Points
0
Salam tuan,

Saya pun agak kurang faham tentang ttg 'bilakah masa yang sesuai untuk beli emas' ni. Baru fikir2 nak buat pelaburan dalam emas tetapi memandangkan harga emas dah melambung tinggi buat masa ini, masih worth tak kita buat pelaburan emas pada masa ini?

Saya perlukan pandangan tuan...tq
 

Ak-Modz*

freshman
Joined
Oct 13, 2011
Messages
286
Points
0
yea.. yea.. harga emas makin naik.. tapi aku bimbang harga emas dipermainkan oleh pemegang emas terbesar..

cam pelik skit ehh.. xpe.. aku terangkan.. pendapat aku jea nie.. dont take it serious..

1. Sekarang nie aku rasa Yahudi pegang emas paling banyak.. sebab Yahudi pegang Bank dunia
2. Manusia ghairah mencari emas, kenapa?
- Sebab emas digunakan sebagai konduktor eletrik
- Sebab emas sangat2 dicari bagi pelaburan

3. Masalahnya sekarang, aku rasa emas naik terlalu mendadak... sebab?? Permintaan terlalu tinggi.. ( luar biasa )
4. Apa jadi kalau permintaan rendah.. >>> harga jatuhlah kan..

5. Boleh ke permintaan emas jadi rendah??
6. Boleh.. Katakanlah Yahudi yg selama nie sorok emas (sangat banyak) sehingga emas jadi terhad >> naik harga, tetiba plak
yahudi nie umumkan kepada dunia ( tunjuk emas yg sangat banyak tu ) sehingga dunia tersedar betapa banyaknya emas..
>>> harga akan mula turun.. Masa tu Yahudi akan beli emas sebab tngah murah.. akhirnya Yahudi jea ada emas..

Jangan panik.. nie hanya tanggapan aku jea.. kalau bagi anda x betul xpe.. aku bkan pakar ape2.. Be confident with yourself..

Cuma aku rasa semacam dengan keghairahan manusia beli emas.. Cam saham... Kalau saham tengah naik, semua pakat beli, saham terus jatuh.. sapa yg beli sebelum jatuh tu xpe lah..

Jadi, bagi sesiapa yg ada emas, walauapapun terjadi, harga emas naik atau turun.. JANGAN JUAL EMAS ITU..

Nak tau Benda apakah " MATAWANG" sebenar.. dari dulu hingga sekarang.. Tidak akan berlaku inflasi.. Sangat2 diperlukan..

iaitu >>>> Makanan.. Sapa yg ada tanah tu pegilah tanam sayur, bela kambing ke.. ape2 lah.. sebab mmg masyuk masa nie..

Paling kurang pun kalau segawat mana pun ekonomi.. Anda tetap ada makanan.. Masa tu orang kaya sanggup tukar ferrari dengan roti.. hiperbola sikit..

P/s : Nie aku cakap nie xde fakta yg menyokong.. aku rase jea nie..
 

shafiq

freshman
Joined
Apr 6, 2011
Messages
743
Points
16
Sebenarnya sudah lama orang menyimpan emas..dari zaman dahulu lagi..

orang2 tua dulu pun selalu suruh pakai dan simpan emas..tp kita tk diajar sebab dan kepentingan simpan emas serta keistimewaan emas..

kita juga dh byk tertinggal sejarah emas vs wang kertas..klulah smua org tahu rahsia emas..pasti kosong simpanan di bank..

sebagai permulaan..blhla dimulakan dgn sebahagian simpanan wang kertas..tukarkan kpd emas..

tetapkan matlamat simpanan anda,serta susun strategi simpanan..

dan dptkan seberapa byk info ttg emas..jgn terslh langkah join

1.skim yg menjanjikan pulangan
2.saham emas
3.pelaburan buku simpanan emas
4.rempit emas
4.beli emas guna sistem ar rahnu 35:65

smbung lagi nnt..

Brp kadar pulangan untung emas kepada pemilik..?:D
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
Amat berminat.Nak tahu cara yang betul teknik beli emas,teknik arrahnu jika ada.Email kat saya [email protected]

teknik beli emas yg sy ajar sgt mudah...Power of saving

beli emas..simpan tk buat apa2 pun dh untung..

klu pndai analisis pergerakan hrga emas..blh jual masa harga tinggi..simpan duit tu..beli balik masa hrga rendah..

klu nk untung lbh trade -jual beli..dan klu dh jd dealer..byklah cara nk untung..

sy dh pm..tp tk ada info ttg teknik ar rahnu..sbb sy tk rekemen ar rahnu utk menjana keuntungan emas ni..

ar rahnu hnya utk digunakan bila terdesak
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
Salam tuan,

Saya pun agak kurang faham tentang ttg 'bilakah masa yang sesuai untuk beli emas' ni. Baru fikir2 nak buat pelaburan dalam emas tetapi memandangkan harga emas dah melambung tinggi buat masa ini, masih worth tak kita buat pelaburan emas pada masa ini?


Saya perlukan pandangan tuan...tq

Saya pun agak kurang faham tentang ttg 'bilakah masa yang sesuai untuk beli emas' ni. Baru fikir2 nak buat pelaburan dalam emas tetapi memandangkan harga emas dah melambung tinggi buat masa ini, masih worth tak kita buat pelaburan emas pada masa ini?

salam..

setiap masa adalah masa yg sesuai utk beli emas..

cuma klu nk maksimumkan keuntungan...blh beli masa harga rendah sikit..tp tk ada la smpi blh dpt hrga thn lpas..mahupun hrga bbrapa bulan lpas..cuma rendah sikit berbnding 2-3 bulan lpas..

ada duit-beli..

msa hrga rendah-beli

selagi kita tk jual emas tu..kita tk rugi..cuma tk dpt maksimumkan keuntungan-ini utk kes lpas beli hrga emas jd rendah lagi..its ok..

klu kata emas mahal skrg..thn dpn ia akan jd lbh mahal..so..sgt berbaloi beli skrg..

klu nk beli bulan ni..tgu sebelum krismas..hrga akan drop sikit..

klu nk beli byk..atau nk jd dealer emas..better tgu sebelum CNY..insyaAllah lbh rendah..

apa pun..ini cuma jangkaan sahaja..smuanya terserah kpd Yang Maha Esa..

niatkanlah beli emas..utk melindungi kewangan kita dri dimamah inflasi dan susut nilai wang kertas..
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
yea.. yea.. harga emas makin naik.. tapi aku bimbang harga emas dipermainkan oleh pemegang emas terbesar..

cam pelik skit ehh.. xpe.. aku terangkan.. pendapat aku jea nie.. dont take it serious..

1. Sekarang nie aku rasa Yahudi pegang emas paling banyak.. sebab Yahudi pegang Bank dunia
2. Manusia ghairah mencari emas, kenapa?
- Sebab emas digunakan sebagai konduktor eletrik
- Sebab emas sangat2 dicari bagi pelaburan

3. Masalahnya sekarang, aku rasa emas naik terlalu mendadak... sebab?? Permintaan terlalu tinggi.. ( luar biasa )
4. Apa jadi kalau permintaan rendah.. >>> harga jatuhlah kan..

5. Boleh ke permintaan emas jadi rendah??
6. Boleh.. Katakanlah Yahudi yg selama nie sorok emas (sangat banyak) sehingga emas jadi terhad >> naik harga, tetiba plak
yahudi nie umumkan kepada dunia ( tunjuk emas yg sangat banyak tu ) sehingga dunia tersedar betapa banyaknya emas..
>>> harga akan mula turun.. Masa tu Yahudi akan beli emas sebab tngah murah.. akhirnya Yahudi jea ada emas..

Jangan panik.. nie hanya tanggapan aku jea.. kalau bagi anda x betul xpe.. aku bkan pakar ape2.. Be confident with yourself..

Cuma aku rasa semacam dengan keghairahan manusia beli emas.. Cam saham... Kalau saham tengah naik, semua pakat beli, saham terus jatuh.. sapa yg beli sebelum jatuh tu xpe lah..

Jadi, bagi sesiapa yg ada emas, walauapapun terjadi, harga emas naik atau turun.. JANGAN JUAL EMAS ITU..

Nak tau Benda apakah " MATAWANG" sebenar.. dari dulu hingga sekarang.. Tidak akan berlaku inflasi.. Sangat2 diperlukan..

iaitu >>>> Makanan.. Sapa yg ada tanah tu pegilah tanam sayur, bela kambing ke.. ape2 lah.. sebab mmg masyuk masa nie..

Paling kurang pun kalau segawat mana pun ekonomi.. Anda tetap ada makanan.. Masa tu orang kaya sanggup tukar ferrari dengan roti.. hiperbola sikit..

P/s : Nie aku cakap nie xde fakta yg menyokong.. aku rase jea nie..

ada bnrnya pndpat ni..tk dinafikan..

tp pd sy..kita jgn layan sgt spekulasi ni..

just yakin yg matawang syariah pun adalah dinar dan dirham..emas dan perak byk disebut dlm al quran..dan ada hadith..wpun dikatakan hadis dhoif oleh rmi org pun..mengatakan tiada apa yg berhrga tgl satu masa nnt..melainkan emas dan perak..

ini dibuktikan dgn kejatuhan ekonomi kita skrg ni..akibat penyelewengan wang kertas dan cetakan wang sesuka hati oleh us..

wang kertas kita tdk bersndrkan apa2..tiada nilai intrinsik di dlm nya..jd apakah yg berhrga..

sudah pasti logam kuning yg dinamakan emas..yg menjadi lmbang kekayaan dri dulu dan kini..
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
ada seminar emas akan diadakan di putrajaya dan shah alam..

pada 18hb dan 24hb disember ini

FREE sahaja..

blh sms ke 019-9708897 untuk pendaftaran..

dgr sndiri dari mereka2 yg dh berpngalaman dgn simpanan dan perniagaan emas..

dan sama2 lah kita hijrah dari simpanan palsu ke simpanan yg sebnrnya
 

Ak-Modz*

freshman
Joined
Oct 13, 2011
Messages
286
Points
0
Penjelasan aku tu panjang sangat.. meh aku ringkaskan..

Rumusan : Emas mmg bagus.. Nilai naik.. Harga tinggi..
Tetapi disebabkan permintaan Harganya menjadi lebih tinggi..

Maksudnya.. Harga Emas sekarang ( contoh 1 gram = Rm 180 )

Tapi bagi aku harga emas sepatutnya kurang dari RM 180.. mungkin dalam RM 100..

Bagi aku, RM 80 lagi (RM180-RM100) tu naik sebab ( Permainan Dunia )

Permainan Dunia nie nak explain pun susah..

Aku x nafi kan emas ada dalam hadis, tuntutan, sunnah ke,

tapi aku bimbang harganya terlebih naik sebab benda lain..

harga emas mmg sepatutnya naik, tapi takut terlebih naik..

contoh, RM 100 >>> RM 120 dalam setahun,

tapi sebab "Permainan Dunia" harga emas naik, RM 100 >>> RM 180

P/s : Hanya pandangan peribadi..
 

Jutawan Gold

freshman
Joined
Dec 17, 2010
Messages
229
Points
0
ayuh kwn2..jgn byk fikir..tk yah pening2..simpan emas...senyum...tak perlu kata apa2..:)

nk tahu lbh lanjut..jom join perkongsian dlm majlis ilmu anjuran saya dan rakan2..:

18hb disember -Ahad -Dewan Auditorium,Precint 16,Putrajaya

daftar dengan syed izwan :016-3683641 dan fazilah :019-9708897


26hb disember-isnin -Dewan Masjid Shah Alam

daftar dengan
en mohd Sazipon :013-3572622
fazilah :019-9708897

28hb disember -rabu -Cheras

daftar dengan
pn roziah :019-2522945
fazilah : 019-9708897
 

mawfiz

freshman
Joined
Nov 20, 2011
Messages
224
Points
16
saya lame dah start menyimpan emas..
Simpan untuk pelaburan, dan ada untuk kegunaan peribadi. contohnya mase mula2 kahwin saye start dah simpan dinar emas. saya simpan 1 dinar niat untuk majlis kenduri akikah untuk anak saya. apabila anak saya lahir nanti boleh tukarkan 1 dinar tersebut kepada seekor kambing. tujuan saya nak memelihara mata wang tersebut daripada inflasi. dan syukur, apabila tiba waktunya, dengan satu dinar tersebut saya boleh beli sehingga 2 ekor kambing...inilah kuasa matawang islam..so, sebagai seorang muslim..kita kena percaya dengan matawang kita sendiri..walaupun kita tidak dapat ikut 100%,
strategi saya, bila dpt bonus, saya akan beli 1 atau 2 dinar jer dah memadai.. :) sikit2 lama2 jadik tokei emas!
 

blankoguy85

Newbie
Joined
Jul 29, 2011
Messages
1,953
Points
36
saya lame dah start menyimpan emas..
Simpan untuk pelaburan, dan ada untuk kegunaan peribadi. contohnya mase mula2 kahwin saye start dah simpan dinar emas. saya simpan 1 dinar niat untuk majlis kenduri akikah untuk anak saya. apabila anak saya lahir nanti boleh tukarkan 1 dinar tersebut kepada seekor kambing. tujuan saya nak memelihara mata wang tersebut daripada inflasi. dan syukur, apabila tiba waktunya, dengan satu dinar tersebut saya boleh beli sehingga 2 ekor kambing...inilah kuasa matawang islam..so, sebagai seorang muslim..kita kena percaya dengan matawang kita sendiri..walaupun kita tidak dapat ikut 100%,
strategi saya, bila dpt bonus, saya akan beli 1 atau 2 dinar jer dah memadai.. :) sikit2 lama2 jadik tokei emas!

wahhh...
strategi yg boleh di guna pkai ni..

terbaikk..terbaikk..
 

hisyam

freshman
Joined
Jul 18, 2009
Messages
5
Points
0
Nak tanya sikit, apa pandangan rakan- rakan, tentang ada sesetengah orang sanggup buat ******** bank sebab buat pelaburan emas ni ?
 

Daus_F

freshman
Joined
Oct 21, 2007
Messages
160
Points
16
tak salah pun...cuma jangan nanti bila dah beli emas tu, masalah lain pulak timbul sebab tak boleh bayar balik ansuran bulanan tu.

1 cara, let say, buat ******** RM100,00. gunakan semua duit tersebut utk membeli 1 dinar. setiap bulan, jual sekeping dinar untuk bayar ansuran. so, dengan kenaikan harga emas. InsyaAllah boleh setel sebelum tempoh yg ditetapkan. siap berbaki dinar kat tangan lagi.

tapi tu pun kalau harga terus naik. tapi kalau dlm keadaan sekarang, sampai 4 bulan harga naik sikit, turun sikit. sakit jugak la.

cara terbaik, beli je bila ada duit. kita beli emas utk kurangkan hutang, tp kita silap buat percaturan & hutang bertambah.

ada banyak cara lagi selain daripada berhutang utk beli emas..kalu boleh elakkan, cubala elakkan daripada berhutang tu.
 

mawfiz

freshman
Joined
Nov 20, 2011
Messages
224
Points
16
Nak tanya sikit, apa pandangan rakan- rakan, tentang ada sesetengah orang sanggup buat ******** bank sebab buat pelaburan emas ni ?

Saya pun tidak menggalakkan saudara berhutang untuk membeli emas.. kadang2, perancangan yang kita buat tidak semestinya menjadi. Nasihat saya, gunakan 60% duit simpanan tu untuk membeli emas. tapi bukan membeli barang kemas yer.. sebab harga susut tinggi..sebaiknya beli lah dinar atau jongkong emas.

Kalau beli emas secara hutang, nanti saudara akan bertambah pening memikirkan hutang yang hendak dibayar.. kalau nak simpan emas ni kena tenang..bila tenang, saudara tidak akan sedar yang harga emas disimpan telah meningkat :)
 

Master Zuheir

freshman
Joined
Dec 11, 2011
Messages
509
Points
0
lagi bgos kalau beli cash.sama macam nak beli kereta la..beli cash dgn beli secara ansuran mane yg lebih bagos..semestinya cash kan?so,beli emas dgn cash jela..hehe
 
Top