RON95 untuk Y15zr?

limtape

junior
Joined
May 28, 2013
Messages
143
Points
18
Nak mintak pendapat korang lah. Aku ade niat nak beli Y15ZR 2021. Aku nak tanya boleh ke kalau aku nak pakai RON 95 untuk y15 ni? Sebab tengok member - member yang pakai y15 ni semua pam 97 je. Ade beza ker?
 

mega90

freshman
Joined
Dec 9, 2019
Messages
18
Points
1
Age
30
aku rasa tak ada masalah bro..ye mmg 97 elok lagi untuk enjin..tapi ikut kemampuan msing2.
 

manpit

freshman
Joined
Aug 30, 2019
Messages
21
Points
1
Age
23
pakai je. sya guna y15 95 ja. bnyak komitment lain tmbh minyak naik harga skrg.
Post automatically merged:

aku rasa tak ada masalah bro..ye mmg 97 elok lagi untuk enjin..tapi ikut kemampuan msing2.
ron97 dia lebih tahan pada suhu dan tekanan tinggi tp kalau kuasa sama ja.
 
Last edited:

mega90

freshman
Joined
Dec 9, 2019
Messages
18
Points
1
Age
30
ron97 dia lebih tahan pada suhu dan tekanan tinggi tp kalau kuasa sama ja.
tu sebab 97 mahal lagi..aku ni ikut la rasa mcm nk jauh sikit buh la 97 sbb sedap sikit pemanduan tu..biasa ja pkai 95 ja..
 

manpit

freshman
Joined
Aug 30, 2019
Messages
21
Points
1
Age
23
tu sebab 97 mahal lagi..aku ni ikut la rasa mcm nk jauh sikit buh la 97 sbb sedap sikit pemanduan tu..biasa ja pkai 95 ja..
sya pun ikut keperluan dan timu asyuk ke tdak la. tp y15 tk da malh pun guna 95.
 

manpit

freshman
Joined
Aug 30, 2019
Messages
21
Points
1
Age
23
hahha rileks ikut suka ja..hritu nmpk volkswagen rileks ja isi 95..
chill betul. tapi zaman nak jimat ni guna ja ron95 tmbh setiap minggu ada ja nmpk minyak naik berapa sen. kalau 97 lagi la.
 
Last edited:

chuge

freshman
Joined
Aug 8, 2012
Messages
41
Points
6
aku pun pkai motor je...selama ni x pnh isi minyak 97. Slalu aja pkai minyak Shell FuelSave95, elok ja motor aq...xde pun buat hal ke hape...hehe
 

hodesiy

freshman
Joined
May 20, 2013
Messages
33
Points
6
sbnrnya guna minyak 95 ataupun 97 x beza sgt, yg penting enjin dlm keadaan baik. kdg2 lain jenama, minyak pun lain skit terutamanya pada kelebihan mahupun kekurangan menggunakan minyak pilihan hati...+Sayangku+
 

mega90

freshman
Joined
Dec 9, 2019
Messages
18
Points
1
Age
30
aku pun pkai motor je...selama ni x pnh isi minyak 97. Slalu aja pkai minyak Shell FuelSave95, elok ja motor aq...xde pun buat hal ke hape...hehe
kalau tak elok buat apa wujudnya ron95 tu kan..semalam dah la tgok harga ron 97 ja naik..ron95 kekal..maka aku pun kekalkan dengan 95 la hahhah..ok apa ron95 kan..
 

manpit

freshman
Joined
Aug 30, 2019
Messages
21
Points
1
Age
23
sbnrnya guna minyak 95 ataupun 97 x beza sgt, yg penting enjin dlm keadaan baik. kdg2 lain jenama, minyak pun lain skit terutamanya pada kelebihan mahupun kekurangan menggunakan minyak pilihan hati...+Sayangku+
jenama apa yg ok? tak pernah perasan ada kelainan mungkin sya ni noob. so kalau ada kelainan dari segi apa sbb sya tk ambil tau asai ada minyak jalan.
 

chuge

freshman
Joined
Aug 8, 2012
Messages
41
Points
6
kalau tak elok buat apa wujudnya ron95 tu kan..semalam dah la tgok harga ron 97 ja naik..ron95 kekal..maka aku pun kekalkan dengan 95 la hahhah..ok apa ron95 kan..
itulah, bila dh sedap guna Shell xde terpikir nk tukar jenama lain. Lagipun Shell ni kan trusted brand dan my top choice. Paling penting boleh jimat duit dan minyak.
 

hodesiy

freshman
Joined
May 20, 2013
Messages
33
Points
6
jenama apa yg ok? tak pernah perasan ada kelainan mungkin sya ni noob. so kalau ada kelainan dari segi apa sbb sya tk ambil tau asai ada minyak jalan.
jenama shell la ok, ishh,, awk ni bkn noob cuma mungkin sbb byk sgt jenama kat luar sana. sejak dulu lagi mase sy mula keje mmg guna shell dan tak guna minyak lain pun. iye la kan shell kan dh lme beroperasi...kalau tak silap dh 130 tahun.
 

chuge

freshman
Joined
Aug 8, 2012
Messages
41
Points
6
jenama shell la ok, ishh,, awk ni bkn noob cuma mungkin sbb byk sgt jenama kat luar sana. sejak dulu lagi mase sy mula keje mmg guna shell dan tak guna minyak lain pun. iye la kan shell kan dh lme beroperasi...kalau tak silap dh 130 tahun.
hahaha...comel lah kamu berdua... hodesiy hodesiy manpit manpit minyak Shell tip top sejak dulu lagi
 

chuge

freshman
Joined
Aug 8, 2012
Messages
41
Points
6
he he tenkiu chuge chuge +Malu+ minyak shell berkualiti tinggi, sesuai digunakan utk semua jenis enjin kenderaan, memang jimat klu travel tmpt jauh...perghhh
sama-sama, ada dgr x pasal 4X Bonuslink Extra point diberikan jika pam RM50 minyak dimana-mana stesen shell?
 
Top