Perlukan RM5000 sebelum bulan 7

Joined
Nov 8, 2012
Messages
65
Likes
0
Points
6
Offline
#1
Salam semua ahli wc,saya memerlukan RM5000 sebelum bulan 7 ni sebab ada masalah sikit.
Ada sesiapa boleh tolong bagi idea tak bisnes,kerja apa2 je yg boleh dapatkan RM5000 dalam masa yg singkat..
Harap semua dapat membantu.
Kalau boleh yang pakai modal sikit ataupun tak pakai modal.
tolong ya semua.
 
Joined
Jul 30, 2011
Messages
657
Likes
0
Points
16
Offline
#2
Salam semua ahli wc,saya memerlukan RM5000 sebelum bulan 7 ni sebab ada masalah sikit.
Ada sesiapa boleh tolong bagi idea tak bisnes,kerja apa2 je yg boleh dapatkan RM5000 dalam masa yg singkat..
Harap semua dapat membantu.
Kalau boleh yang pakai modal sikit ataupun tak pakai modal.
tolong ya semua.
agak susah untuk saya berikan pendapat tentang ni.. cuba tuan ambil peluang berniaga di bazar ramadhan nanti. InshaaAllah boleh jika ada rezekiNya.
 
Joined
Jul 17, 2013
Messages
31
Likes
2
Points
8
Offline
#4
1. Buy Low, Sell High. Beli harga borong, jual harga runcit. (perlukan modal sedikit/banyak)
2. Dropship. Ada yang percuma, ada yang berbayar. (sedikit modal/tidak perlukan modal)
3. Pergi kedai baju/gadget, ambil gambar guna handphone, jual kat internet/mudah.my dgn harga mark-up. (tidak perlukan modal)
4. Kalau rajin masak-masak kat rumah, buat kuih nasi lemak setiap pagi dan hantar ke gerai2, bagi mereka 20 sen - 50 sen bagi setiap jualan. Petang jadi along, lawat gerai2 kutip hasil jualan. (perlukan modal)
5. Ada banyak lg idea sbnrnya...so, sesiapa yg nak bantu member kita sangatlah dialu-alukan :)

P.S - Nak seribu daya, tak nak seribu dalih :)
 
Joined
Nov 8, 2012
Messages
65
Likes
0
Points
6
Offline
#5
1. Buy Low, Sell High. Beli harga borong, jual harga runcit. (perlukan modal sedikit/banyak)
2. Dropship. Ada yang percuma, ada yang berbayar. (sedikit modal/tidak perlukan modal)
3. Pergi kedai baju/gadget, ambil gambar guna handphone, jual kat internet/mudah.my dgn harga mark-up. (tidak perlukan modal)
4. Kalau rajin masak-masak kat rumah, buat kuih nasi lemak setiap pagi dan hantar ke gerai2, bagi mereka 20 sen - 50 sen bagi setiap jualan. Petang jadi along, lawat gerai2 kutip hasil jualan. (perlukan modal)
5. Ada banyak lg idea sbnrnya...so, sesiapa yg nak bantu member kita sangatlah dialu-alukan :)

P.S - Nak seribu daya, tak nak seribu dalih :)
idea yg bgus bro..tq sbb membantu
 
Joined
Jul 30, 2011
Messages
657
Likes
0
Points
16
Offline
#9
bazar ramadan selalu sewa tapak brapa ya??mcmne nk mohon tapak??
skrg dah nak dekat puasa dah. rasanya permohonan utk tapak bazar dh ditutup. tapi cuba2 la minta borang tgk kot2 ada lagi satu dua kawasan bazar yg belum tutup lagi.

Cara nak mohon senang je.. cuba tanya pada orang2 yang berniaga di pasar tani/pasar mlm dekat2 dgn kwsn tuan.. nanti ada la tu yg inform kat sapa nak ambil borang tu..

sewa tapak ni bergantung pada penganjur tapak .. minimum pun mungkin RM 150 sebulan kalau di kedah la.. di tempat lain tak pasti..
 
Joined
Nov 8, 2012
Messages
65
Likes
0
Points
6
Offline
#10
skrg dah nak dekat puasa dah. rasanya permohonan utk tapak bazar dh ditutup. tapi cuba2 la minta borang tgk kot2 ada lagi satu dua kawasan bazar yg belum tutup lagi.

Cara nak mohon senang je.. cuba tanya pada orang2 yang berniaga di pasar tani/pasar mlm dekat2 dgn kwsn tuan.. nanti ada la tu yg inform kat sapa nak ambil borang tu..

sewa tapak ni bergantung pada penganjur tapak .. minimum pun mungkin RM 150 sebulan kalau di kedah la.. di tempat lain tak pasti..
sypun ada rancangan nk berniaga kt pasar ramadan..tpi xtau nk tanya siapa..thank bro bgrtau nk tanya siapa
 
Top