Pelaburan Emas VGMC

Joined
Jul 24, 2012
Messages
9
Likes
0
Points
0
Offline
#42
knp majlis fatwa kata haram sedangkan agama x kata haram..? ada sesape boleh huraian x spya kekusutan ini terlerai...apa perbezaan besarnya? :-/:)
 
Joined
Dec 17, 2010
Messages
200
Likes
0
Points
0
Offline
#47
dh masuk list senarai berjaga-jaga dh oleh BNM..ada link yg blh tgk psal VGMC ni...mcm tgu msa jer..
 
Joined
Sep 15, 2010
Messages
8
Likes
0
Points
0
Offline
#49
rasanya tak perlulah berdebat bab hukum halal atau haram nie..
lebih baik bawak kepada yang lebih arif. jangan sesuka hati
menpersoalkan sesuatu yang kita tak de ilmu tentang nye..

lagipun kita manusia, mana de hak nak tetap halal atau haram..
apa pun balik pada Al-quran. saya yakin, semua yang ada di dunia
nie sudah lama termaktub di dalam Al-quran. cuma kita je
yang malas nak kaji Al-quran tu. sedangkan orang kafir
lebih dahulu kaji Al-Quran..

bagi mereka yang masih keliru atau ragu, lebih baik tanya
para alim ulama'. itu lebih baik dari berdebat tak tentu pasal.
ISLAM tu mudah, jangan susah2 kan nya.

maaf la mencelah.. cuma sekadar pandangan..
rasa elok terima la, tak elok abaikan..

satu lagi bila dalam ISLAM dan tetap ianya haram,
maka jangan pula kita menghalalkannya...
semata-mata kita nak keuntungan darinya,
maka kita kata ia halal.. apa pun balik
pada Al-quran.

wallahu'alam bissawab.
 
Joined
Jul 24, 2012
Messages
9
Likes
0
Points
0
Offline
#50
rasanya tak perlulah berdebat bab hukum halal atau haram nie..
lebih baik bawak kepada yang lebih arif. jangan sesuka hati
menpersoalkan sesuatu yang kita tak de ilmu tentang nye..

lagipun kita manusia, mana de hak nak tetap halal atau haram..
apa pun balik pada Al-quran. saya yakin, semua yang ada di dunia
nie sudah lama termaktub di dalam Al-quran. cuma kita je
yang malas nak kaji Al-quran tu. sedangkan orang kafir
lebih dahulu kaji Al-Quran..

bagi mereka yang masih keliru atau ragu, lebih baik tanya
para alim ulama'. itu lebih baik dari berdebat tak tentu pasal.
ISLAM tu mudah, jangan susah2 kan nya.

maaf la mencelah.. cuma sekadar pandangan..
rasa elok terima la, tak elok abaikan..

satu lagi bila dalam ISLAM dan tetap ianya haram,
maka jangan pula kita menghalalkannya...
semata-mata kita nak keuntungan darinya,
maka kita kata ia halal.. apa pun balik
pada Al-quran.

wallahu'alam bissawab.
btol tuan...sj tya kat sini sbb mana tahu,ada otai2 sini yg tahu bab2 nih...bkn nk ajak berdebat pun,sy ni mana la pandai sgt bab2 agama ni,masih belajar jgk...hrpxde sape yg slh tafsir niat sy bertya2 kat sini...maafkan saya...:)
 

M.Y.A

freshman
Joined
Jun 17, 2012
Messages
523
Likes
0
Points
0
Offline
#52
wahhh panjang lebarr pasal emas ni...untuk mengelakkan sebarang masalah, beli jer emas guna duit korang pastu simpan! cukup haul bayar laa zakat nyerr... ^^
 
Joined
Nov 23, 2009
Messages
29
Likes
0
Points
0
Offline
#53
Eh.. Kompeni jer boleh berforex ker? individu takleh Berforex?

bukan ker dalam kompeni tu, individu jugak yang berforex? individu berforex untuk kompeni?

wakakaka.. aku pening..
 
Top