OIC senyap bila tempat suci umat Islam dicerobohi ?

lutfee

Senior
Joined
Sep 30, 2007
Messages
2,578
Points
38
Nabi fikir ummat sampai x tdor lena fikir macam mana ummat ini dapat selamat dari azab siksa Allah tpi kita senang2 nak bunuh diorang hantar diorang ke Neraka Allah . X kesian ker???
huhu.. xbleh blah ayat nih....
aku nak tanya, sape yg paling byk kena bunuh tuh? muslim ker yahudi (zionis ; sbb zionis ni yg jahat). yg byk buat masalah adalah yahudi zionis. yahudi yg mengamalkan al-kitab setahu aku xpenah nak bermusuh dgn islam. dan mereka tau islam adalah agama akhir.
dan kafir yg memerangi islam mmg wajib dibunuh bro...
tapi dalam islam mmg mengutamakan belas kasihan yg bermaksud seboleh-bolehnya kita berbuat baik walaupun musuh kita tp kalau diaorg pun dah angkat senjata nk bunuh kita xkan kita nak tgk jer?
 

RadiAlias

freshman
Joined
Dec 26, 2009
Messages
921
Points
0
Saya nk penerangan hadis daripada ulama hadith atau muhaddithin (pakar hadis) berkenaan hadis diatas.

Bukan kita amik hadis pastu tafsir ikut kepala otak .

Saya belajar hadis tu , namun saya tidak nampak dimana arahan secara jelas dari nabi saw supaya kita boleh membunuh yahudi secara sesuka hati .

Mereka bunuh orang islam sebenarnya telah hantar orang islam ke syurga, kemudian kita pula nak hantar mereka ke Neraka???

Tuan2 lah yang lebih kejam dari yahudi laknatullah .
Salam saudara,maaf diunjurkan sebelom saya berbicara,andai salah dan silap sila tegurkan dan saling kita memperingati...

Memang betol hadis tue tidak menyuruh kita membunuh yahudi secara membuta tuli...Tetapi yahudi yang memerangi Umat Islam dan membunuh Umat Islam memang patut di bunuh(bukan berdasarkan hadis di ats>>lihat firman dalm ayat2 yg disertakan oleh saudar gmos)..

Sy di sini bukan nak salahkan sesiapa dan bukan nk berdebat tentang apa yang dperkatakan sblm nie...Kembali pada tajuk thread nie,kita sepatutnya xboleh berdiam diri setelah kiblat pertama kita telah dicerobohi dan cuba dirampas oleh pihak yahudi...atl least pon kita berdoa kepada saudara2 kita disana supaya dilindungi Allah s.w.t...cubalah muhasabah diri dan mengingatkan diri dengan saudara kita disana pon dah dikira doa...kalau kita lihat dkt paper,media massa dan internet dan kita sedih serta berharap kehancuran yahudi dan kemenangan Palestin pon dikira doa...kan???

Apa yg sy cuba sampaikan apa peranan kita untuk membantu saudara sesama islam kita DI SANA...dan bukannya kita berdebat di sini kerana nk tahu saper betol dan salah,kita tgk diri kita sendiri apakah kita sudah memperlengkapkan diri kita untuk menghadapi hari-hari mendatang yg mungkin akan berlaku kiamat bila2 masa sahaja(semua kita xthu kan)...

Tuan2 lah yang lebih kejam dari yahudi laknatullah .
Patutkah seorang Islam berkata demikian kepada seorang Islam yang lain???

Anda renung2kanlah...kalau begini,maknanya kita telah di serang bukan sahaja dgn terang-terangan tetapi dengan secara halus(psikologi) sampai sanggup berkata sedemikian kepasa saudara sesama Islam kita sendiri...

sepatutnya kita mestilah bersatu padu untuk memerangi musuh Islam,kalau ini adalah muzakarah,kenapa sampai ada kata-kata yg boleh membuatkan kita sesama saudara berpecah...ini bukan muzakarah yg Di sunnahkan Rasullullah s.a.w kpd kita semua...

Maka,di sini saya menyeru kepada semua,mari kita bermaaf-maafan kerana ini bkn isu untuk kita bermusuh sesama sendiri,tetapi kita perlu berkerjasama dan bersatu padu untuk memerangi musuh Islam...

Mari saya mulakan...

Dengan ini...Saya menyusun 10 jari dan memohon maaf dari saudara Adnin kalau ada silap dan salah,harap saudara sudi maafkan sy dan kepada semua yg memberi komen kt thread nie pon sy memohon maaf k..Harap maaf diampun...

Mari kita semua bersatu memerangi musuh2 Islam yang nyata...Allahuakbar...

Semoga Islam Sukses Selalu...
Ameen...:cool:
 
Last edited:

syuxx

Senior
Joined
Jul 31, 2008
Messages
3,361
Points
38
huhu.. xbleh blah ayat nih....
aku nak tanya, sape yg paling byk kena bunuh tuh? muslim ker yahudi (zionis ; sbb zionis ni yg jahat). yg byk buat masalah adalah yahudi zionis. yahudi yg mengamalkan al-kitab setahu aku xpenah nak bermusuh dgn islam. dan mereka tau islam adalah agama akhir.
dan kafir yg memerangi islam mmg wajib dibunuh bro...
tapi dalam islam mmg mengutamakan belas kasihan yg bermaksud seboleh-bolehnya kita berbuat baik walaupun musuh kita tp kalau diaorg pun dah angkat senjata nk bunuh kita xkan kita nak tgk jer?
Jadi kena bunuh yahudi zionis saje, atau bunuh yahudi orotodox sekali?
Macam mana tu ye? Saya pun binggung.
 

potgasace

freshman
Joined
Jul 19, 2008
Messages
52
Points
6
OIC dah tak boleh buat apa2 dah. Siapa pengerusi OIC? Malaysia kan? Tapi apa kerajaan dah buat? Lantik APCO jadi penasihat negara. Siapa APCO tu? Sah2 Zionis. Zionis penasihat negara? Berapa kerajaan bayar? RM60 juta? Ape cer? Jangan kata APCO. Komunikasi PDRM sapa kawal? AsiaSoft co.. AsiaSoft tu syarikat maner? Berpangkalan di Tel Aviv. Berapa banyak kerajaan bayar? RM1billion?? Ape cer?? Bagi bom nucklear kat israel suruh bunuh rakyat palestin..
 
Last edited:

mfahmi

Newbie
Joined
Dec 22, 2006
Messages
1,399
Points
36
Saje2 nak share :)

Sama2 la kita 'amin' kan doa ni

http://www.youtube.com/watch?v=hfCVtIA2Bpo

Doa ini di sampaikan Imam Masjidil Haram Mekah, SHAIKH MUHAMMAD AL-MOHAISANY yang ketika selesai membacakan doa tersebut dengan di -aminkan oleh jutaan jamaah kemudian sheikh tersebut ditangkap & ditahan sampai sekarang oleh penguasa Thogut K.S.A



p/s: dari thread sini
 

wussadotcom

Senior
Joined
Dec 15, 2007
Messages
1,388
Points
38
OIC dah tak boleh buat apa2 dah. Siapa pengerusi OIC? Malaysia kan? Tapi apa kerajaan dah buat? Lantik APCO jadi penasihat negara. Siapa APCO tu? Sah2 Zionis. Zionis penasihat negara? Berapa kerajaan bayar? RM60 juta? Ape cer? Jangan kata APCO. Komunikasi PDRM sapa kawal? AsiaSoft co.. AsiaSoft tu syarikat maner? Berpangkalan di Tel Aviv. Berapa banyak kerajaan bayar? RM1billion?? Ape cer?? Bagi bom nucklear kat israel suruh bunuh rakyat palestin..
Sekarang bukan Morocco ker?
 

KMZack

Newbie
Joined
Oct 9, 2007
Messages
3,918
Points
38

Kayrol Anwar

Newbie
Joined
Jan 25, 2010
Messages
3,272
Points
38
Saje2 nak share :)

Sama2 la kita 'amin' kan doa ni

http://www.youtube.com/watch?v=hfCVtIA2Bpo

Doa ini di sampaikan Imam Masjidil Haram Mekah, SHAIKH MUHAMMAD AL-MOHAISANY yang ketika selesai membacakan doa tersebut dengan di -aminkan oleh jutaan jamaah kemudian sheikh tersebut ditangkap & ditahan sampai sekarang oleh penguasa Thogut K.S.A



p/s: dari thread sini
mnitis air mata dengar doa ni
 

kaya

freshman
Joined
Nov 4, 2009
Messages
466
Points
0
Saya nk penerangan hadis daripada ulama hadith atau muhaddithin (pakar hadis) berkenaan hadis diatas.

Bukan kita amik hadis pastu tafsir ikut kepala otak .

Saya belajar hadis tu , namun saya tidak nampak dimana arahan secara jelas dari nabi saw supaya kita boleh membunuh yahudi secara sesuka hati .

Mereka bunuh orang islam sebenarnya telah hantar orang islam ke syurga, kemudian kita pula nak hantar mereka ke Neraka???

Tuan2 lah yang lebih kejam dari yahudi laknatullah .
Ayat yang di BOLD tu xpatut la..
 

shaifulazhan

Senior
Joined
Dec 1, 2009
Messages
1,705
Points
38

wussadotcom

Senior
Joined
Dec 15, 2007
Messages
1,388
Points
38
Saje2 nak share :)

Sama2 la kita 'amin' kan doa ni

http://www.youtube.com/watch?v=hfCVtIA2Bpo

Doa ini di sampaikan Imam Masjidil Haram Mekah, SHAIKH MUHAMMAD AL-MOHAISANY yang ketika selesai membacakan doa tersebut dengan di -aminkan oleh jutaan jamaah kemudian sheikh tersebut ditangkap & ditahan sampai sekarang oleh penguasa Thogut K.S.A



p/s: dari thread sini
Saya dah letak sebagai video pilihan BHO untuk mac. Tq bro :)
 

kaya

freshman
Joined
Nov 4, 2009
Messages
466
Points
0
ak baru je tengok video tu .... :)
 

Cecobi

Newbie
Joined
Feb 16, 2009
Messages
202
Points
16
Saya nk penerangan hadis daripada ulama hadith atau muhaddithin (pakar hadis) berkenaan hadis diatas.

Bukan kita amik hadis pastu tafsir ikut kepala otak .

Saya belajar hadis tu , namun saya tidak nampak dimana arahan secara jelas dari nabi saw supaya kita boleh membunuh yahudi secara sesuka hati .

Mereka bunuh orang islam sebenarnya telah hantar orang islam ke syurga, kemudian kita pula nak hantar mereka ke Neraka???

Tuan2 lah yang lebih kejam dari yahudi laknatullah .
Takkan la sampai kejam dari Yahudi,agak2 la nak cakap pun....bersatu menentang zionis yang nak membunuh umat islam bukanlah kejam, takkan la kite nak tengok je israel bunuh orang, rogol orang....
 

afnan145

freshman
Joined
Jun 20, 2009
Messages
725
Points
18
Memang yahudi nieh bangsa yang dilaknat tapi bukanlah lesen untuk kita hantar mereka ke Neraka .

Nabi fikir ummat sampai x tdor lena fikir macam mana ummat ini dapat selamat dari azab siksa Allah tpi kita senang2 nak bunuh diorang hantar diorang ke Neraka Allah . X kesian ker???

Bagaimana kalau tuan2 dilahirkan di kalangan orang kafir yahudi??? kemudian seorang islam datang kepada tuan2 terus bunuh tuan, adakah ianya adil??
Dalam Al-Quran surah At-Taubah, Allah SWT ada berfirman bermaksud.."Dan perangilah org-org musyrik seluruhnya sepertimana mereka memerangi kamu."
dalam ayat ni Allah SWT menyuruh kita memerangi org-org musyrik apabila mereka memerangi kita (org mukmin). Dalam ayat ni jelas Allah SWT menyuruh kita memerangi org kafir apabila kita diserang.
Ulama-ulama mentafirkan ayat ni dgn hukum WAJIB memerangi org kafir dengan lafaz "perangilah". lafaz itu di sebut dalam 'kata suruh' atau dalam bahasa arab disebut "feel amar". akan tetapi, hukum wajib itu mesti berlaku apabila org kafir memulakan dulu perang terhadap org islam kerana dalam ayat itu ada di sebut "spertimana mereka memerangi kamu".
Di Palestin, jelas org yahudi memulakan peperangan terhadap org Palestin dan Islam, maka wajib utk kita kita sbg org islam beriman utk kembali memerangi mereka.

yg kedua, soal kesian hantar org yahudi ke neraka...
islam mengketegorikan org kafir ini kpd beberapa peringkat, ada yg disebut sbg "kafir zimmi", iaitu org kafir yg berada di bawah kerajaan islam dan patuh dgn undang-undang yg ditetapkan oleh kerajaan islam tersebut. ada juga "kafir harbi", iaitu org kafir yg secara terang-terang menentang islam baik secara fizikal atau rohani. dalam koteks ini, yahudi di israel sudah smpai tahap "kafir harbi" apabila mereka secara terang menentang org islam di sana. pemimpin-pemimpin pakatan islam di bunuh, antaranya As-Syahid Abdul Aziz Rantisi dan As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin. Ulama tersohor, Dr Yusuf Al-Qardawi pernah mengeluarkan fatwa, "barangsiapa rakyat Palestin yg menghentikan intifadha dan tidak bercita-cita untuk mati syahid, maka dia bukanlah seorg muslim mukmin yg cintakan agama".

Harap penjelasan ini membuka mata saudara Adnin. Kalau Islam hanya mementingkan ukhwah, berbuat baik walaupun kepada musuh, maka tidak timbul soal jihad dlm Islam.
 

Lightning

junior
Joined
Feb 16, 2010
Messages
178
Points
0
malas nak cakap panjang

@adnin: dalam islam, kita dihalalkan untuk memerangi dan membunuh musuh (jika memang tiada cara lain) melainkan wanita, orang2 tua dan kanak2 dalam golongan askar.

kes israel yang laknat tu memang dah kes perang kalau ikut islam. kalau dah perjanjian damai dok buat main2.. pastu dok bantai bunuh orang sukahati. xtau le nak cakap apa baca pos2 saudara.

ni dah memang kes PERANG. mempertahankan diri kita itu wajib. dah memang tahu kalau kita tak mati, dia yang mati. satu antara dua. nak yang mana? perjanjian damai memang takde guna.

kes PERANG tak sama dengan dalam keadaan aman. dah dia perang kita, wajib kita pertahankan diri kita ORANG ISLAM sebab itu yang disuruh. lain le orang xbuat apa2 walaupun yahudi pastu kita bunuh dia cuma kerana dia bangsa yahudi.. memang le xboleh.

sekali lagi. yang boleh diperangi hanya mereka yang bukan wanita, orang2 tua dan kanak2 yang bukan golongan askar.

sekarang ni jelas lagi bersuluh PERANG. dah israel sendiri isytiharkan PERANG dan takkan berundur dari tanah tu lepas tu bunuh orang ikut suka. lagi satu. tanah tu tanah apa?

p.s: malas saya nak cakap panjang. senang cerita kat palestin tu kes perang dan darurat. yg saudara bantai hujah2 yg tak terlibat dalam kes perang buat apa? tak kena gaya.

p.s.s: dah memang dalam islam suruh kita pertahankan diri dan dibenarkan membunuh musuh (dah diaorang bunuh kita) kita selagi tiada perjanjian damai.

p.s.s.s: memang takkan ada perjanjian damai. yahudi memang dah diketahui lidah berbelit. amerika put dah jadi 'puppet' yahudi. diorang ubah bible cakap yahudi anak tuhan. sebab tu amerika dok support diaorang.

p.s.s.s.s: sebab tu saya menyampah main forum. benda dah terang lagi bersuluh ada jek nak putar belit.
 
Top