Memulakan perniagaan buah-buahan

Joined
Jun 1, 2012
Messages
2
Likes
0
Points
0
Offline
#1
Salam Hormat Buat Semua Warga WangCyber..

saya baru sahaja menjadi ahli di sini..

saya berminat untuk menjalankan perniagaan buah-buahan di satu kawasan yang saya lihat mempunyai potensi yang mana belum ada lagi kedai buah-buahan yang dibuka

oleh itu saya ingin minta jasa baik semua ahli sekiranya boleh memberi nasihat dan pandangan mengenai perkara2 yng perlu dititikberatkan didalam menjalankan perniagaan ini cthnya di mana hendak mencari supplier, produk yang sesuai, penyimpanan stok dsb. Sekian TQVM
 
Last edited:
Joined
Jun 1, 2012
Messages
2
Likes
0
Points
0
Offline
#3
perkara paling penting yang saya nak tahu ialah sistem yang bagaimana boleh pastikan stok dapat disimpan dan dijual sebelum ianya rosak.
 
Joined
Dec 21, 2011
Messages
60
Likes
0
Points
0
Offline
#9
Unclejoe nak berniaga di area mane ye??

Saya Ada ramai kenalan dalam bidang trading buah-buahan nie.

mungkin kita boleh bertukar-bertukar pendapat :)

Salam Hormat Buat Semua Warga WangCyber..

saya baru sahaja menjadi ahli di sini..

saya berminat untuk menjalankan perniagaan buah-buahan di satu kawasan yang saya lihat mempunyai potensi yang mana belum ada lagi kedai buah-buahan yang dibuka

oleh itu saya ingin minta jasa baik semua ahli sekiranya boleh memberi nasihat dan pandangan mengenai perkara2 yng perlu dititikberatkan didalam menjalankan perniagaan ini cthnya di mana hendak mencari supplier, produk yang sesuai, penyimpanan stok dsb. Sekian TQVM
 
Joined
Dec 21, 2007
Messages
24
Likes
0
Points
1
Age
34
Offline
#12
betul jugak...jual buah ni banyak juga hasilnya, cuma kena jaga kualiti buah...buah kan cepat lebam, cepat busuk...nak simpan lagi..leceh jugak.. ada otai2 yang boleh share bisnes jual buah ke?
 
Joined
Jan 17, 2013
Messages
2
Likes
0
Points
0
Offline
#13
saya ada juga membuat perniagaan buah buahan secara online . ada tak nasihat yang berguna ttg cara nak promosi ?
 
Joined
Jan 21, 2013
Messages
9
Likes
0
Points
0
Offline
#14
ada sape2 bminat ngan bisnes runcit?? freshmart...
modal 200k insyallah dh cantik sgt lah tu..
sy nk jual 160k bisnes pasaraya.(40k lg leh buat rolling)
2 lot kedai.
full set brg2 n rak2 tmasuk peti ais (freezer + chiller + showcase chiller)
siapa dok plan nk buka kedai jgn tggu2 lg.call sy n dtg bjumpa utk runding kn harga...
kpd broker2 plak...jgn segan jgn malu...ada pluang baik n pulangan yg baik.
 
Joined
Jan 21, 2013
Messages
9
Likes
0
Points
0
Offline
#15
assalamualaikm... sy ada pluang sgt menarik... supplier dh ada.. brg pn dh lengkap.basuh kaki trus jalan masuk start niaga.
ada sape2 bminat ngan bisnes runcit?? freshmart...(ada barang runcit, buah segar, sayur n ikan2)
modal 200k insyallah dh cantik sgt lah tu..
sy nk jual 160k bisnes pasaraya.(40k lg leh buat rolling)
2 lot kedai.
full set brg2 n rak2 tmasuk peti ais (freezer + chiller + showcase chiller)
siapa dok plan nk buka kedai jgn tggu2 lg.call sy n dtg bjumpa utk runding kn harga...
kpd broker2 plak...jgn segan jgn malu...ada pluang baik n pulangan yg baik.
PLEASE PM SEGERA

Salam Hormat Buat Semua Warga WangCyber..

saya baru sahaja menjadi ahli di sini..

saya berminat untuk menjalankan perniagaan buah-buahan di satu kawasan yang saya lihat mempunyai potensi yang mana belum ada lagi kedai buah-buahan yang dibuka

oleh itu saya ingin minta jasa baik semua ahli sekiranya boleh memberi nasihat dan pandangan mengenai perkara2 yng perlu dititikberatkan didalam menjalankan perniagaan ini cthnya di mana hendak mencari supplier, produk yang sesuai, penyimpanan stok dsb. Sekian TQVM
 

limyh

freshman
Joined
Feb 26, 2013
Messages
118
Likes
0
Points
0
Offline
#20
jual buah-buahan yg siap buang kulit atau? sebab masa university saya, ada satu kedai buah-buahan, mereka jual buah-buahan yg siap buang kulit dan diminati oleh para mahasiwa/siswi. buah-buahan mereka sangat segar berbanding dengan lain dan niaga dia sangat baik. boleh cuba jual kat kawasan university atau kolej.
 
Top