kisah seram

Joined
Jan 20, 2017
Messages
27
Likes
0
Points
1
Age
28
Offline
#1
Assalamualaikum.

Kli ni aku nk critakn pasal mimpi. Betul ke mimpi ni org kata hnya mainan tidur? Tp pd aku mimpi ni mcm alamat yg bg aku petanda bhw ssuatu bakal berlaku pd aku maupn pd org2 yg aku kenal. Pd mulanya aku xambik kisah pn...tp bila aku kaji n renung semula apa jua peristiwa atau kjadian yg mnimpa aku smuanya tlh aku mimpikn lebih dahulu cuma aku xperasan je...bila aku dh kaji selidik sdlm2nya bru aku nmpk segalanya ada kaitannya.

Kisahnya bgini...aku ni dh 10thn bkwin tp msih blum ada rezeki dpt zuriat. Pd suatu mlm aku bermimpi berada disuatu tmpt yg lapang seolah dipdg pasir. Tmpat tu mcm bru lps blaku peperangan. Aku nmpk asap, timbunan yg terbakar tp xde sorg pn mnusia yg ada kt situ. Tiba2 aku terpandang ada 1 kotak dibwh sepohon pokok yg rendang yg tlh mati kekeringan akibat kebakaran. Aku hampiri kotak itu n aku sgguh terperanjat bila tgok dlm kotak itu ada baby yg sgt comel. Aku xfikir pjg n terus ambil baby tu n nk bw lari n jdkn ank angkat aku. Aku takut klu ada org lain yg akn ambik bby tu. Tp bila aku nk cium baby tu...tiba2 bby tu bertukar mnjadi dhn pokok yg rentung. Terpernjat aku...bila bgun dr tdo terus aku crita kt suami aku. Suami aku kata itu hnya mainan mimpi sbb aku terlalu berharap...aku pun redha je la...

Kmudian hr yg lain aku bermimpi lg mimpi yg sama tp aku pendam je drp bgtau suami. Tibalah aku dpt mimpi yg sama kli 3. Kli ni aku pelik sbb aku dpt cium bby tu n baby tu xberubahpn mjadi dhn pokok spt mimpi2 yg lps. Kli ni pn aku xcrita juga pd suami aku. Ye la...hti dh berbunga riang wlupn tau itu hnya mimpi tp xlah rasa sdih sgt bila suami sdiri pthkn smgt kita.

Hinggalah pd tgh mlm sdg aku n suami nyenyak tdo, kmi dikejutkan dgn ketukan pintu yg sgt tergesa2. Aku n suami saling berpandangan....lantas suami aku bingkas bangun n mbuka pintu. Aku hnya curi2 dgr pbualan suami dgn tetamu yg xdiundang itu. Brdebar2 aku rasa....kmdian suami aku dtg pd aku n bgtau tetamu itu nk jmpa aku sbnrnya. Lg la btmbh bdebar aku dibuatnya. Puas aku fikir siapa n apa hajatnya...

Sebaik aje aku kluar n jumpa tetamu tu...tetamu tu seorg mkcik tua sdg mgendong sesuatu yg berbungkus dgn kain batik dtg bersama ank daranya yg merupakan kwn sekerja yg sama jbtn dgn ku (tp xrapat). Kehadirannya kerumah aku adlh utk myerahkn cucunya kpd aku sbb cucunya berstatus xsah taraf. Mcik tu serahkn pd aku sbb dia tau aku xde ank dh 10thn dr ank pmpuan dia yg kja sma tmpt dgn aku tu. Bby tu bkn ank kwn aku tu tp ank kpd adik dia. Bby yg diserahkn pd aku tu bru berusia 2 hr. Bagai org mngntuk disorongkn bntal..sape yg nk tolak rezeki kn..aku n suami terus stuju. Skrg bby tu dh berumur 14thn dh...bby girl. Ank angkat tu pn tau status dia.

Masa tulah aku crita smua kt suami apa yg aku pernah mimpi tu. Itupn suami aku xpcaya juga...kbetulan katanya....lps drp kjadian dpt bby mlalui mimpi aku mula menganalisa stiap mimpi2 yg pernah dtg dlm tdo aku. Sjak itu bru aku nmpk sgalanya terang n benar stiap yg terjadi aku terlebih dulu akn dpt mimpi tntgnya. Ok..nnti dilain kli aku akn crita lg mimpi yg tlh pn jd knyataan dlm hidup aku slama ini satu persatu eh...tggu tau...sekian.
 
Top