Kenapa movie malaysia jauh kebelakangan jika dibanding negara lain?????

mamatpenang

Senior
Joined
May 11, 2008
Messages
2,551
Points
38
Salam semua,

Saya nak tanya pendapat kenapa filem Malaysia susah nak bersaing dengan negara luar???

Kalau dibanding negara miskin dengan Malaysia tahap filem diorang lagi hebat kita banding dengan Indonesia walaupun negara diorang matawang rendah dari kita.
 

HafizM

Senior
Joined
Jun 25, 2015
Messages
311
Points
28
Age
47
1. Setiap movie mesti ada watak lawak bodoh.
2. Orang kaya mesti kaya melampau, yg tua jadi director, yg muda main kereta drift.
3. Orang kampung mesti nak sembang kat kedai kopi, kat kampung aku takde pun kedai kopi.
4. Satu kampung cuma ada 5 - 6 orang je, termasuklah majlis kenduri kawin.
5. Kalau babak berperang, 20 orang je yang turun berperang.

......errr.....laparlah.
 

Bigboss87

freshman
Joined
Apr 6, 2011
Messages
47
Points
6
Besar kemungkinan selera penonton Malaysia ni, kalau buat mahal2 lepas tu takde orang tengok, rugi melampau tak untung langsung, yang keduanya, pasaran kita tak besar sangat sebab bahasa, sekitar indon, malaysia, brunei dan filipina je, sekadar pendapat
+Nikmat+
 

vyner

Newbie
Joined
Apr 17, 2012
Messages
2,646
Points
38
Sebab cerita movie mesia ni haaampiiirr sama je semua .... Dah tu lawak dia lawak bodoh ..
 
Top