Hosting: rawanaz nak habak mai kat korang semua..

Joined
Jul 16, 2009
Messages
882
Likes
3
Points
18
Offline
#42
hmm.. ni knape ye? dendem 4 buln lepas eh?
ingat ke dah tamat, sampai ke sini di bawak..

tapi takpe lah, sye terima komen yg di katakan bengan giler tu
ape2 pun, check diri kite sendiri, di mana kesalahn kite..
janagn sebab salah kite sendiri, kite yg jatuh, kalau jatuh bangun balik tapi bukn dengan cara mencari kesalah org..


biase la. server down, sape tak bising.. dah biase google..
tu semua komen yg tak matang, ada cara lebih baik untuk selesaikn masalah kn..

yg lain sye taknak komen banyak, sye pun taknk panas kn keadaan..
kalau rasa tak puas hati sangat, bertukar la ke provider yg anda rasa perfect bagi anda ye.. Selamat maju jaya :)

maaf jika ku tidak sempurna.. :D

Salam Boss..

Dulu sy juga adalah pengguna rawanaz..servis rawanaz mmg bagus..cuma kadang-kadang down...memandangkan sy mmg akan hadapi masalah besar bila down, maka sy pun beralih ke hosting lain...

Walaupun dah x join rawanaz, sy still boleh terima alasan rawanaz..cume nasihat sy, rawanaz harus lebih tegas..nengok aje la komen kat atas nie...sape2 bace pun confirm terus ragu-ragu nak langgan rawanaz...

Sy pernah berurusan dgn satu company (bukan c0mpany hosting)...company nie cukup mesra dgn pelanggan...tp kalau pelanggan langgar TOS, dgn x ckp banyak, dieorg akan terus terminate...sape-sape yg buat fitnah plak, mmg kene bersiap sedia lah pasal dieorg pasti akan diheret ke mahkamah...

Bila pikir-pikir balik, rawanaz mungkin patut buat mcm tu..utk kebaikan rawanaz & pelanggan rawanaz yg lain...jgn sampai sorang pelanggan pun dah x nak dengar alasan, baru rawanaz nak bertindak..

Gud luck rawanaz...
 
Joined
May 15, 2009
Messages
201
Likes
0
Points
16
Offline
#45
hurmm..

korang kena la faham,bukan senang ke nak jadi provider ni..
server tu mcm org la..kalau dia nak down, bila2 masa boleh down.
setakat down sehari dua tu,apa la sgt..
bukan selamanya down :)
lagi 1,dah ada t.o.s tu,follow je la rule dia.
bukan susah pun..
utk kebaikan masing2 jgk :)
kalau ada problem,pegi la email provider tu,tanya dulu.
jgn main serbu je..


nak puaskan hati sendiri pun susah,
apatah lagi nak puaskan hati orang...
quote ni khas utk org yg suka marah2 provider mereka.
:)


hahaha..
apa aku merepek ni. :)
sorry2! minta maaf aek menyampuk..
 
Joined
Oct 21, 2008
Messages
2,228
Likes
1
Points
38
Age
27
Offline
#46
Kalau hosting mengalami down, kena bagitau pengguna.
Tak pun, respond cepat dengan masalah customer
 
Joined
Mar 16, 2009
Messages
2,886
Likes
2
Points
38
Offline
#49
rasenyer pihak rawanaz ade bg inform kat email kot klu hosting down, tp mungkin ade orang xdpt email tu or xperasan email tu.. rasenyer la kot.. :)
 
Joined
Dec 11, 2007
Messages
1,819
Likes
0
Points
38
Age
29
Offline
#51
jika ada yg 'takut-takut' nak YM dengan bos, boleh YM saya.
saya salah sorg staff dia. saya juga akan tolong menjawab pertayaan anda. :)
 
Joined
Dec 10, 2006
Messages
534
Likes
5
Points
18
Offline
#52
Dah dua hari saya hantar email kat support rawanaz,sampai sekarang tak balas2,saja nak tanya pasal domain yang saya beli (dah bayar RM80) tapi tak da ada respon dari di org...SMS tak terjawab,email pun tak...support servis,semuanya saya email...satu pun tak terjawab..tak pe..saya tunggu 24 jam lagi....kalau masih tak terjawab...refundlah jawabnya :) .Bagi staf-staf rawanaz (mohd hilmi) boleh jawab tak .
 
Joined
Dec 10, 2006
Messages
534
Likes
5
Points
18
Offline
#54
Hari ni dah tepat 2 hari saya beli domain dengan dia orang,lansung tak ada email yg terbalas dari pihak rawanaz,tiket dah abis dah nak di summit...tak da tiket lagi dah.
 
Joined
Nov 22, 2008
Messages
1,053
Likes
1
Points
38
Age
36
Offline
#56
Hari ni dah tepat 2 hari saya beli domain dengan dia orang,lansung tak ada email yg terbalas dari pihak rawanaz,tiket dah abis dah nak di summit...tak da tiket lagi dah.
saya pun mengalami masalah yang sama.
dah 2 kali dapat overdue invoice.
padahal saya dah sms dan email bukti pembayaran semua
3 hari lepas.
saya harap pihak rawanaz boleh bg penjelasan.
saya menyokong rawanaz sbb hosting yg diberikan antara yang termurah.
tapi dari sudut pelanggan, kami juga nak tahu apa yang terjadi.
harap tunjuk ajar.:)
 

Adney

freshman
Joined
Jun 13, 2009
Messages
106
Likes
0
Points
0
Offline
#57
semoga semuanye kembali keasal.. x nak tengok sape2 pun yang susah.. rawanaz senang.. pelanggan senang.. saye pun senang hati melihatnye.. huhu
 
Joined
Dec 16, 2007
Messages
765
Likes
0
Points
16
Offline
#58
Kat bawah ni sebahagian sembang YM antara saya dengan saudara Helmi. Harap dapat membantu bagi mereka yang tertanya-tanya.

Code:
Azrul The Great (30/11/2009 1:35:53): napa kontek bos x dapat?
Azrul The Great (30/11/2009 1:35:56): die bz sangat?
mohdhilmi.com (30/11/2009 1:36:50): ye
mohdhilmi.com (30/11/2009 1:36:58): admin bz skrg ni
mohdhilmi.com (30/11/2009 1:37:04): dlm minggu ni dan minggu depan
mohdhilmi.com (30/11/2009 1:37:10): dia ket datacenter cyberjaya
mohdhilmi.com (30/11/2009 1:37:18): urusan upgrade/repair hosting
Azrul The Great (30/11/2009 1:37:28): owh macam tu ker..
 
Top