DUN Perak Dibubar? pilihanraya seluruh negeri la yeop!

Status
Not open for further replies.

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Yang menyedihkan apa yang berlaku di Perak adalah melihat bagaimana Melayu di perkotak-katikkan olih bangsa lain..

Rata-rata yang saya lihat dari media tv adalah merupakan orang-orang melayu yang banyak berhimpun dan menunjuk perasaan. Yang saya lihat, banyak yang berkopiah dan berpakaian lazim orang-orang melayu. Saya tidat dapat melihat dengan jelas samada ada bangsa-bangsa lain terutama keturunan tionghua di perhimpunan itu.

Apa yang di ketahui umum, majority ahli-ahli ADUN kerajaan yang lepas adalah dari DAP dan ADUN-ADUN samada berketurunan tionghua atau india. PKR juga hanya ada seorang sahaja ADUN nye yang berbangsa malayu. Yakni, rata-rata kerajaan yang lepas adalah dikuasai olih yang bukan berketurunan melayu.

Tetapi yang merusuh adalah kebanyakan nye dari bangsa melayu. Ini yang menyedihkan. Sedih kerana melayu di alibaba kan, jika dulu selalunya melayu di alibaba kan didalam perniagaan, sekarang ini melayu di alibabakan didalam politik.

Ingatlah wahai melayu-melayu yang merusuh.. jangan kerana ini maruah kamu tergadai dan bangsa-bangsa lain melihat dan mengetawakan kamu.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Tebal juga muka MB dengan Exco Perak PKR ni.... Agaknya sama tebal dengan kulit kayu balak yang mereka tebang baru2 ni...

Sudahla.... Orang ramai dah nampak dah pekung di dada tu...

Bak kata Raja Lawak, "Lu PKR la sendiri...." Heheheheheheh...

Sorry Tun, sengeh saya lagi panjang... Bagi masuk Raja Lawak ja exco2 tu.... Lawak sangat pasal tak paham bahasa....

Saya golongan muda (baru 30an) pun rasa pelik bila institusi Raja diperlekehkan sebegitu sekali...

Ni la kalau Melayu tak reti jaga Alif, Ba, Ta. Alif tu Agama, Ba tu Bangsa dan Ta tu Tanah Air....

Akhir kata pada Tun, jagalah kesihatan dan ambil la senario politik sekarang sebagai bahan lawak dan sandiwara dunia saja.

Pada YB Anuar & Nizar, udah la tu... Teman tak sior pun dengan lawak kome.....

Lu PKR la sendiri....
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Mula2 XMB kata TERPULANGLAH kepada DYMM Sultan... bila tak memihak dia, nak lawan pulak. Tak tau la mungkin hati dia nak junjung titah tapi tpaksa ikut cakap kwn2 roket dia tu.

La ni XMB kata akan terus terajui kerajaan negeri... TERPULANGLAH kpd mahkamah memutuskan kesahihan kerajaan negeri. Bila tak memihak dia nanti, apa la pulak reaksi dia. Dia akan kata TERPULANGLAH kpd mahkamah rakyat melalui pilihanraya (nak ambil hati pengundi la tu kunun)

Tp gelagat PR ni memang menunjukkan PENDEK AKAI, KUANG AJAQ , SOMBON mcm depa baguih sangat / pandai sangat. Pandai apanya kalau tiba2 ada bendera palestin masa demo. Itu kes lain la ngoq.

Moral of the story : Jgn sombon, jgn perasan baguih nak ugut2 orang lain kali. Lu pikiaq la sendri
 

Sapikk

Newbie
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,135
Points
36
kepada orang-orang PKR dan PAS, pesanku janganlah berkelakuan tak senonoh macam orang hilang punca...
Sbb org2 PKR ikhlas memperjuangkan KETELUSAN dan Menghindar RASUAH..sbb tu lah, diorg marah sgt..hrp kamu dapat fikir ni..

selepas bersolat jumaat beribadah kepada tuhan memohon ampun dari tuhan boleh pula keluar melakukan rusuhan menentang orang yang seagama dengan kita apatah lagi orang itu adalah ketua yang memegang tahta sebagai sultan.
Org2 PKR hormat Sultan tetapi cube pikir klo Cikgu kau makan taik, ko nak makan taik x?? Fikirlah...

Tahniah lebai-lebai pas yang sanggup mati demi mempertahankan Menteri Besar yang tidak lagi diterima sultan dan majoriti adun.
Klo berani dan merasakn diri itu benar, kenapa pilihan raya x berani? Klo nk demokrasi, kenelah dgr suara dan pilihan rakyat..bukan dgr ckp katak2 yg lompat2 tu.. Nak lompat boleh, lompatlah, tp kenapa lompat2 serentak? sbbnye adalah... fikirlah sendiri ye..mls nak burukkan org..

p/s: Org2 BN x semua jahat dan x semua baik..sama juga dgn org PKR.. Tetapi yg jahat2 tu, yg da sememangnye jelas kejahatannya depan mata..kenapa back up lg??
Fikirlah sendiri bro... bro da besar kan..pilihan bro, kami hormat..kami x nak kecoh2..cuma bro je yg kecoh2.. mana x org marah.......
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Nizar (bekas MB boneka) memang penderhaka sultan dan pengkhianat bangsa melayu.

Sanggup melawan sultan dan menggadai kampung halamann demi "gelaran MB" (gelaran saja, kuasa di tangan EXCO KANAN, DAN EXCO2 CINA LAIN)

Nizar melayu TAK BERMARUAH!!!

Sultan patut menghalau nizar keluar dari perak dan menarik semua gelaran..

orang mcm ni yang akan membuat bangsa melayu hancur jika berkuasa..

Sultan harus tegas, gunakan segala kuasa dan KEKEBALAN yang ada!

Jika nizar rakyat JOHOR, pasti KEBAWAH DULI TUANKU SULTAN JOHOR MENITAHKAN nizar dibuang negeri dan tarik darjah kebesaran dengan serta merta.

DAULAT TUANKU.
nizar DERHAKA!!!
 

RajaKamil

Kawan WC Premium
Super Senior
Joined
Jul 10, 2007
Messages
6,832
Points
48
Age
35
abaikan je dia ni........dia tgh naik tok syeh tu.
 

mfaiz

Senior
Joined
May 15, 2008
Messages
1,952
Points
38
Tahniah lebai-lebai pas yang sanggup mati demi mempertahankan Menteri Besar yang tidak lagi diterima sultan dan majoriti adun.

Cakap soal jihad lebai lebai pas ni lah yang hebat. suruh pergi ke Kabul tak berani juga. Akhirnya pilih tayar kereta nak bunuh diri. Oh malu nya Melayu. Anak cucu kalau tengok gambar ni pun akan malu.

Peliknya lagi, seorang cina dan India tak nampak batang hidung nak bunuh diri. Dengar cerita mereka ni duduk diam di rumah kerana mereka tahu Melayu telah di perkuda. Maka exco yang lapan orang dari DAP pun bertepuk tangan.
........


:rolleyes: hangat diperkatan...

sungguh-sungguh menyedihkan... :(
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
You would agree with me if the blame is pointed to the one and only " Anwar Ibrahim" he who started all this now had turn malaysian democracy into a circus. If only Anwar was still incarcerated perhaps this shameful happening in Perak would not happen. Im shocked that DAP leasders like Kit siang and his son can work with people like Anwar. Malaysians will never forget when Anwar confidently predicted that by September 16 a new government would be form by PAKATAN Rakyat. At that moment of time the DAP and Pas got also excited with Anwar announcement, hoping that they can become Ministers in the Anwar government. Obviously, it was okay then to "lompat-lompat " It may have been a strategy to keep the BN government unstable but it was sickening and it was an act of desperado and shameful people. The DAP leaders pretended that it was okay with exception to Kapal singh who openly voice out his objections despite Kit Siang and Guan Eng's displeasure.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Saya noticed ada seorang perusuh (berserban kot) yang siap kibar bendera Palestin semasa menghalang majlis angkat sumpah. Saya bukan nak kutuk orang alim ulamak dari kalangan PAS ni tapi tolong la channel tempat yang sepatutnya. Depa ni kalau nak gaduh sesama bangsa melayu dan seagama depa memang hebat dan jaguh. Tapi cuba hantar mereka ni pergi Gaza melawan askar Israel yang siap bersenjata lengkap tu. Kecut perut depa.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Melayu di tanah airku
kini begitu bercelaru dan haru biru
akibat berpuak dan semakin keliru
yang mana politik, yang mana ketuanan mu?
maka sanggup mencabar raja Melayu
Raja sebangsa mu!
Raja seagama mu!
yang jadi tunggak kekuasaan Melayu!
di manakah maruah mu?

Tidak pernah Melayu
mencabar dan derhaka seperti kamu
di manakah nilai keislaman mu?
akibat hasutan iblis dan kafir keparat
maka kamu sanggup menjadi bangsat!
hinanya kamu yang telah diangkat Raja dan diberi pangkat
kini kamu anjing maka tuan digigit!

Wahai Melayu
sedarlah kamu
kamu dipergunakan untuk tujuan tertentu
perhatikan keliling kamu
bukankah yang terpekik di jalanan hanya bangsa kamu?
bukankan yang emosi terbaring juga bangsa kamu?
di mana mereka yang kamu perjuangkan itu?
apa sebenarnya perjuangan kamu?
Islam? Melayu?
Lalu di mana jati dirimu?

Janganlah kerana emosi
kamu derhaka kepada Sultan
ingatlah!
Raja Melayu akan tetap dipertahan
Raja Melayu adalah Raja berdaulat
selagi Melayu tidak hilang di dunia
selagi itu Raja Melayu akan terus bertakhta di hati rakyat!

DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU!
 
Status
Not open for further replies.
Top