DUN Perak Dibubar? pilihanraya seluruh negeri la yeop!

Status
Not open for further replies.

Nastrade

Newbie
Joined
Jan 5, 2008
Messages
403
Points
16
Sepatutnya kita berbincang secara ilmiah dan berdasarkan fakta. Bukan setakat hentam melulu atau berdasar kenangan pahit (diliwat?..hoho..). Aku tak memihak pada mana-mana, cuma berdiri teguh supaya agama di muliakan dan bukannya bangsa diutamakan.

Sekian.
 

mfaiz

Senior
Joined
May 15, 2008
Messages
1,952
Points
38
klau bab politik mesti ada bahasa2 kesat punyer... x leh lari... adoiya...
 

Sapikk

Newbie
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,135
Points
36
klau bab politik mesti ada bahasa2 kesat punyer... x leh lari... adoiya...

Mmg ade bahasa kesat klo ade org yg tiada fikiran dan otak yg waras buat post di sini..

Aku bukan nak ckp aku ni betul sgt..aku pun x btul jgk..tp aku meluahkan perasaan geram aku di tempat lain..bukan di sini...


p/s: Sapa nak join aku melepaskan geram.. Boleh join aku di www.syafiqzainal.com
Sekian.. :p :p
 

Sapikk

Newbie
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,135
Points
36
biasalah lawak politik... sembang umum bab politik ..

nak bagi cadangan ke?

blog politik kan banyak... sila ke sana dan berikan kutukan karma yang semahunya...

nak lebih ngam lagi masuk chating area politik... haaaa kat situ hemtam laa sehabis keyword keyboard yang ada tu...

Ya betul tu..Di sini hanya tempat utk memberi pendapat..bukan tempat utk menghentam..
 

mfaiz

Senior
Joined
May 15, 2008
Messages
1,952
Points
38
wah... klau bab politik laju je awak yer sapik...


p/s: x sangka umur sebaya :D
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
ALOR SETAR 9 Feb. _ Kedah akan menghadapi satu pilihan raya kecil apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Selambau, V. Arumugam meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat kawasan berkenaan berkuat kuasa serta merta.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ketika mengesahkan perkara itu memberitahu, beliau menerima surat peletakan jawatan Arumugam sebagai ADUN Bukit Selambau dan Exco kerajaan negeri menerusi dua pucuk surat yang dihantar kepadanya dan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail petang tadi.

Menteri Besar menjelaskan, beliau telah mengadap Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu`adzam Shah bagi memaklumkan peletakan kedua-dua jawatan Arumugam itu sejurus selepas menerima surat berkenaan. - Utusan
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Tahniah lebai-lebai pas yang sanggup mati demi mempertahankan Menteri Besar yang tidak lagi diterima sultan dan majoriti adun.

Cakap soal jihad lebai lebai pas ni lah yang hebat. suruh pergi ke Kabul tak berani juga. Akhirnya pilih tayar kereta nak bunuh diri. Oh malu nya Melayu. Anak cucu kalau tengok gambar ni pun akan malu.

Peliknya lagi, seorang cina dan India tak nampak batang hidung nak bunuh diri. Dengar cerita mereka ni duduk diam di rumah kerana mereka tahu Melayu telah di perkuda. Maka exco yang lapan orang dari DAP pun bertepuk tangan.

Nizar (PAS) dengan dua lagi parti politik DAP dan keadilan pergi ke istana tahun dulu. Walau pun bukan sebagai sebuah parti, seperti BN (parti BN) Sultan terima dengan budi bicaranya sahaja. Kemudian tubuh kerajaan. BN tak riuh pun. Dia orang ni terima dengan lapang dada walau pun ada protes kerana yang menubuhkan kerajaan ialah parti yang berpakat-pakat sahaja dan bukan nya sebuah parti yang masuk bertanding masa pilihanraya.

Mereka tu berjiwa besar terima keputusan sultan.

Maka Kerajaan baru ni pun terkinja-kinja seronok.

Bila ada adun mereka keluar parti kerana belajar dari anwar ibrahim, tiba –tiba mereka riuh rendah. Bila Kerajaan mereka tumbang dan hilang majoriti (ingat BN solid sebagai sebuah parti – single party), tiba-tiba mereka tunjuk perasaan nak bunuh diri. Tunjuk biadap, dan kurang ajar. Kenapa Melayu begini.

Ikut kan anwar agak nya. Anwar bila bertempur akan lari ke belakang naik motor balek rumah. Ini perangai dia. Penyokong lain di biar bila ditangkap polis. Kenali beliau dahulu. Jangan terpesona dengan pidato nya. Arwah Ali Katak Penang tahu segalanya. UMNO Penang lebih tahu perangai buruk beliau yang tidak berpegang kepada cakap nya. Beliau pernah berjanji di depan Kaabah, akhirnya beliau langgar juga. Pemidato handalan akhirnya akan menjual negara.

Kenali anwar. Saudara akhirnya akan meninggalkan beliau seperti apa yang di kata Karpal.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
kepada orang-orang PKR dan PAS, pesanku janganlah berkelakuan tak senonoh macam orang hilang punca... kenapa harus melakukan perkara2 diluar batasan? kenapa harus diketepikan nilai dan pedoman? yang kalah tu biarkan kalah, yang rugi tu biarkanlah rugi dan yang hilang tu biarlah hilang. datang dan pergi itu tetap dari tuhan kita Yang Maha Esa. mungkin yang hilang itu sebaldi tapi yang kembali itu selori, mana kita tahu. tetapi apa yang paling penting ialah kita tidak memaparkan perkara-perkara yang boleh memburukkan nama Islam. dari apa yang berlaku baru-baru ini, nama orang Islam sudah tercalit sedikit busuknya akibat perbuatan segelintir orang islam yang tidak mengikut rasional dalam Islam itu sendiri. selepas bersolat jumaat beribadah kepada tuhan memohon ampun dari tuhan boleh pula keluar melakukan rusuhan menentang orang yang seagama dengan kita apatah lagi orang itu adalah ketua yang memegang tahta sebagai sultan. akibatnya hilang lah jati diri orang melayuIslam sehingga orang luar yang bukan melayu atau Islam pun boleh bersuara berani nak menyaman sultan, tapi kita buat tak tahu aje... di mana maruah kita? di mana pegangan kita?
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
From Permatang Pauh to Putrajaya ! he, he, he ,,,,,,,,,

lama dah nanti
mana pergi
belum sampai lagi
tunggu apa lagi
hari sudah sampai pagi
tunggu dah separuh mati
mana itu MP
30 MP tak ada mari
16 Sept sudah mari
Oh, sudah tipu sama kami
cakap macam mabuk todi
serupa orang sakit gila ****
***** macam lembu sapi
bekin gua geli hati.........he,he,he,he,he !!!!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Pakatan Rakyat diketuai oleh Anwar telah memalukan Raja Melayu. Saya sungguh kecewa dengan perangai Anwar dan semua pemimpin Melayu termasuk PAS dalam Pakatan Rakyat tergamak menghina Sultan begitu rupa yang tidak pernah berlaku dalam sejarah Kesultanan Raja Raja Melayu.

Apa jua alasan yang diberikan oleh Anwar, Nik Aziz dan Hadi tidak ada maknanya lagi. Mereka telah melukakan hati dan mencemarkan Kedaulatan Raja-rajaMelayu yang selama ini orang Melayu sungguh sanjung dan sangat hormati.

Benar kata Karpal Singh, Anwar memang tidak layak jadi pemimpin Pakatan, apatah lagi jadi pemimpin negara. Anwar in adalah "makhlok perosak utama" yang boleh men*******kan bangsanya sendiri. Percayalah!!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
kepada penyokong PKR:

Hentikan lah menjadi penyokong DSAI.

Kepada penyokong PAS:

Sedarlah PAS telah di kudakan PKR dan DAP.

kepada rakyat Perak dan penyokong PR:

kekalahan ini adalah tanda dari Ilahi bahawa DSAI melakukan kesilapan sehingga menghukum PAS.

1. melobi lompat katak besar-besaran

2. memilih calon yang sememang kurang kredibilitinya - bekas posmen- rekod tidak baik.

jika saya mengenggam segulung ijazah kedoktoran,adakah saya akan mengundi seorang bekas posmen di tambah dengan rekod buruk? TIDAK.

tapi sebab marahkan PAk LAh...ramai org Melayu mem**** buta mengundi,melepaskan rasa kecewa.

PAS menerima hukuman atas kesilapan dan ketaksuban DSAI.

Politik jalanan bukan budaya kita.Balik muhasabah diri tambah ilmu di dada.PRU ke 13 jika mahu lagi PR , berentap lah lagi.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
saja nak lepas geram ni,Kat kuala kangsar yang nampak hina sultan ialah orang melayu sendiri,bangsa lain tak nampak lak (baling batu sembunyi tangan)

Jangan jadi macam palestin sudah

Wahai org2 melayu lu pikir la sendiri.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Anuar dah tersungkur kena laknat sumpah. Karpal suruh dia bertaubat......
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Lompatlah katak lompat,
Lompatlah tinggi tinggi,
Apa Anwar dapat ...
Orang dia yang cabut lari ...
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Karpal Singh nak saman Sultan kerana mahu mengekalkan PR di Perak. Reason being dalam DUN Perak majoriti ahli DUN PR adalah dari DAP. Dengan mengekalkan Nizar sebagai MB, kuasa sebenarnya terletak di tangan anggota DUN DAP.

Anwar Ibrahim pula tidak mahu menyaman Paduka Seri Sultan kerana menghormati baginda sebagai Raja pemerintah negeri Perak. Dalam hal ini beliau hanya berharap tuanku Paduka Seri Sultan review kembali keputusan baginda.

Tindakan Anwar tidak mahu menyaman Paduka Seri Sultan disambut baik, namun Karpal Singh pula mahu Anwar meletak jawatan sebagai ketua pembangkang.

Kini Anwar dan Karpal pula mula bertelagah. Dalam hal ini, saya mempertahankan tindakan Anwar.

PAS pula mahu Nizar terus menjadi MB kerana ia sekaligus meletakkan PAS di kedudukan selesa selaku MB.

Perkhabaran yang saya dengar ialah baginda Sultan bersetuju melantik MB dari BN kerana baginda sudah "..serik mempunyai seorang MB yang tidak mampu membuat keputusan kerana dikelilingi oleh penasihat yang terdiri dari kaum bukan Melayu. Baginda tidak mahu menjadi raja yang berpijak di tanah yang dimiliki oleh bangsa asing setelah semua tanah kaum asing yang berstatus pajakan 99 tahun ditukar ke pemilikan kekal. Ini sekaligus akan menyebabkan Melayu di negeri Perak hilang pegangan terhadap pemilikan tanah negeri".
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
TERKINI KARPAL SINGH TIDAK PERCAYA KEPADA KETUA PAKATAN RAKYAT IAITU ANWAR IBRAHIM. DENGAN MENGATAKAN ANWAR TIDAK LAYAK MENJADI KETUA DALAM PAKATAN RAKYAT.

APA SUDAH JADI... ADAKAH INI CONTOH PEMIMPIN YANG KITA ANGGAP BAIK DAN BOLEH DI GELAR SEBAGAI PEMIMPIN SERTA DI PERCAYAI... TIDAK KEPADA KEAMANAN... TETAPI IA SEBAGAI PEMIMPIN KEPADA HURU HARA.

KEPADA BEKAS MB PERAK(nizar) JANGAN TERLALU EGO, CERMINKAN DIRI ANDA. SUNGGUH MALU MELIHAT ORANG MELAYU TIDAK FAHAM DAN ENGKAR TITAH SULTAN(boleh di katogeri gila dan mabuk kuasa)

FIKIR-FIKIRLAH WAHAI ORANG MELAYU(nizar dan PAS,PKR), JANGAN DIK KERANA MABUK KUASA BANGSA LAIN BERTEPUK TANGAN MELIHAT PERBUATAN ANDA.

SAYA AMAT SEDIH MELIHAT TITAH SULTAN DI INGKARI. AMBILLAH TINDAKAN YANG SEWAJARNYA KE ATAS PENGKHIANAT RAJA DAN NEGARA.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Kami orang melayu ni dah banyak sabar dah dengan si karpal singh & the geng..
Tak abis2 nak tunjuk 'hero tua' dia..

Kalau la, saya ada 'power', saya akan 'lucutkan' warganegara si karpal ni lani jugak dan 'send' dia luar dari tanah melayu ni...dasar manusia 'takdak akal'..
Berani sungguh nak saman dymm sultan perak ni...itu 'mendurhaka' namanya...ni dah lebih ni...

Kalau kerajaan lani takut sangat nak ambik tindakan kat karpal tu,saya mohon agar bubarkanlah kerajaan tu ..sakit 'mata' jer tengok..xdak pahlawan yang betol2 berani 'sanggah' karpal..sekadar cakap,cakap,cakap, saja...kerajaan apa ni???

(cerita dulu2,bila sultan 'dihina' hukuman pancung jer yang dapat...)hang kira bernasib baik la karpal...semurka-murka sultan perak, hang dok lagi kat dalam malaysia ni..

Isu politik sampai 'mengaibkan' institusi raja2 tak boleh dibiarkan...kami orang melayu rasa tercabar...
Hormatlah kami orang melayu ni....kami boleh hotmat 'hampa'...
Jangan sampai 'darah melayu' ni merah menyala2...takut x dapat nak turunkan balik warna 'merah menyala2' ni..

Makin hari, makin parah
ada saja cerita2 yang 'panas' pasal politik ni..
Kami rakyat ni dah 'muntah darah, muak gila2' dengan politik 'murahan' ni..

Sudah-sudah la...bersatulah orang melayu...kita diambang 'kejatuhan' disebabkan orang melayu sendiri..
Ada 'mata' yang dok tengok 'drama politik' ni..
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
sejarah melayu durhaka akan mempunyai mempunyai 2 versi :

1 : jebat mendurhaka kepada sultannya yang zalim
2 : nizar mendurhaka kepada sultannya yang adil dan bijaksana

sy menyeru kepada semua org melayu, perturunkanlah kisah ini kepada anak cucu kita dan seluruh keturunan kita..
 
Status
Not open for further replies.
Top