DUN Perak Dibubar? pilihanraya seluruh negeri la yeop!

Status
Not open for further replies.

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
HANYA MELAYU SEPERTI SI BEDEBAH ANWAR IBRAHIM YANG TAK RASA APA- APA DENGAN TINDAKAN AL-KAFIRUN KARPAL SINGH INI...

Sebagai seorang Melayu, saya juga terguris, tidak gembira dengan perkembangan terbaru ini terutama tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu menyaman Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Tindakan mahu menyaman Sultan Perak adalah suatu langkah yang tidak bijaksana, berbaur politik, agenda pakatan pembangkang dan tidak menghormati hak raja di dalam Perlembagaan. Ia adalah amat memalukan, raja perlu dihormati.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara kita, institusi raja dilibatkan begitu agresif sehingga ke peringkat perundangan hanya akibat daripada kekecewaan politik segelintir pihak.

Seolah-olah kita (orang Melayu) jadi patung wayang kulit, Karpal Singh pula menjadi `tok dalang’, manakala Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim pula mengadu domba.

Tindakan Karpal Singh itu seolah-olah cuba menjolok sarang tebuan. Beliau boleh membawa kes tersebut ke mahkamah namun implikasi yang akan ditanggung nanti begitu besar kerana orang Melayu tidak akan berdiam diri.

Anwar dan Karpal sama sahaja, misi mereka untuk menjatuhkan kerajaan dan sanggup melakukan apa sahaja termasuk memalukan kaum Melayu. Tindakan mereka membuktikan pembangkang berada dalam keadaan paling tertekan dan kehabisan idea untuk menipu rakyat.
 
Last edited:

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
PARTI SI BEDEBAH ANWAR IBRAHIM....

Matlamat Dan Asas Perjuangan Politik Parti Keadilan Rakyat adalah sebuah parti politik yang berjuang membentuk sebuah masyarakat yang adil dan negara yang demokratik, progresif dan bersatu-padu kepada semua rakyat tanpa mengira bangsa ataupun agama.

Matlamat dan asas perjuangan politik kami termaktub di dalam 17 perkara di bawah :

1. Membentuk masyarakat yang adil dan negara yang demokratik, progresif dan bersatu-padu;

2. Menyemai rasa hormat untuk sistem Raja Berperlembagaan, memperkukuhkan Demokrasi Berparlimen dan menyokong hak dan kuasa rakyat, serentak dengan usaha berterusan untuk meningkatkan rangka politik negara sesuai dengan harapan dan kepentingan rakyat;

3. Mengasaskan dan menyemai kedaulatan undang-undang, media dan kehakiman yang bebas serta institusi keselamatan yang mendaulatkan prinsip-pinsip professionalisme;

4. Menjamin kebebasan berfikir, bersuara, bergerak, berhimpun dan berpersatuan untuk semua;

5. Mendaulatkan Islam sebagai agama Persekutuan sambil menjamin hak bukan Islam untuk beragama dan berfikir, dan untuk meperkembangkan peranan agama dan nilai-nila sejagat demi menegakkan kebenaran, keadilan, tatacara berakhak, kemanusiaan dan kemuliaan insan;

6. Menjamin Bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan dan bahasa rasmi, sambil menjamin hak semua warganegara mengguna, mempelajari dan dididik dalam bahasa-bahasa lain; dan menyemai pembangunan kebudayaan dan kesenian Islam berasaskan unsur-unsur penting warisan kebudayaan yang ada di negara ini;

7. Memperkembangkan sistem Persekutuan yang adil, bertanggungjawab dan demokratik yang mengimbangi kepentingan negeri-negeri dengan kuasa kerajaan Persekutuan;

8. Memperkasakan kemuliaan insan, nilai-nilai keinsanan dan budaya penyayang, mendaulatkan hak asasi manusia, dengan komitmen teguh terhadap prinsip kewibawaan dan akauntabiliti dalam bidang-bidang ekonomi, politik dan pentadbiran;

9. Membentuk ekonomi yang adil dan dinamik, yang mementingkan pertumbuhan dan juga pengagihan yang saksama, yang bebas daripada ketidakadilan, yang tidak bertepatan dan pembaziran, sambil mengatasi kemiskinan dan mencegah kekayaan tertumpu pada satu-satu pihak;

10. Menjamin, berasaskan prinsip keadilan, kedudukan kaum Melayu dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak digunakan semata-mata untuk meningkatkan status sosio-ekonomi mereka yang miskin dan terpinggir, dan keperluan yang saksama dibuat untuk golongan miskin dan terpinggir bukan Melayu dan bukan Bumiputera, ke arah mencapai keadilan untuk perpaduan nasional;

11. Memberikan kemudahan sosial seperti pendidikan, kesihatan, perumahan, dan kenderaan awam pada kos berpatutan sesuai dengan tanggungjawab sosial kerajaan, terutamanya buat kumpulan berpendapatan rendah dan sederhana;

12. Memperkembangkan dan melindungi hak bekerja, gaji yang saksama, keselamatan di tempat kerja dan kualiti kehidupan untuk semua;

13. Memperkukuhkan kedudukan wanita dalam masyarakat, menyemai dan melindungi hak-hak dan kepentingan mereka dan menjamin yang mereka dapat menikmati status sama rata dan tidak menjadi mangsa diskriminasi dan eksploitasi;

14. Menyemai hak belia dan pembangunan penuh potensi mereka dan menjamin penglibatan bermakna belia dalam segala lapangan kehidupan;

15. Membaiki mutu kehidupan Orang Asal sambil menghormati adat resam mereka, melaksanakan program pembangunan yang sesuai menerusi perundingan dengan mereka, dan melindungi hak mereka ke atas Tanah Adat mereka;

16. Melindungi alam sekitar daripada kerosakan, mengelakkan pencemaran sambil meningkatkan kualiti alam sekitar dan memastikan pembangunan bersifat lestari;

17. Menggalakkan sistem antarabangsa yang saksama dan demokratik, melaksanakan dasar luar yang bebas dan beretika, membina persekitaran yang sesuai untuk masyarakat bermaklumat yang boleh menghadapi cabaran globalisasi sambil menolak unsur-unsur proses globalisasi yang mengancam kepentingan rakyat, negara dan umat manusia, dan melindungi ekonomi, politik dan keselamatan negara daripada dikiblatkan kepada kepentingan kuasa-kuasa besar dunia.



PARTI AL-KAFIRUN KARPAL SINGH...

Party Policies

An outline of Party Policies:

On the Reform of Legislative Institutions
restoration of local government elections;
abolition of the appointment system of Senate;
denial of the two-third majority of the ruling parties in the Parliament and State Assemblies.

On the Reform of the Electoral system
restoration of the "one -person-one -vote" system of constituency delineation;
expansion of voting rights to all citizens who age of 18 years or above;
restoration of the independence of the Election Commission;
creation of an electoral culture that is clean, fair and free.

On nation-building
Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality.

On Economic Development
due emphasis be given to distributive justice;
opposition to environment destruction;
opposition to "Party Capitalism";
replacement of the ethnic quota system with a policy of "merits and needs"

On Labour
implementation of minimum wage
opposition to unlimited import of foreign labour;
defence of workers' rights to free association;
promotion of workers' solidarity

On Social Welfare
implementation of health care and other social security policies;
protection of the aged, the disabled and the poor against absolute poverty.

On Education
implementation of a seamless system of education;
full recognition of the right to mother tongue education.
opposition to the 1996 National Education Act.

On Ethnic and Cultural rights
cultural democracy;
ethnic equality;
national integration through equality, tolerance and understanding.

On Mass Media
creation of a free, fair , accountable and responsible mass media
opposition to the monopoly of information and manipulation of news;

On Agriculture
non-ethnic-based reform to land-reform;
rental control;
expansion of agricultural ****;
reduction of agricultural taxes.

On Environment
opposition to any economic policy that destroys the environment;
the right of Orang Asli to develop and enjoy their natural resources;
all major development of natural resources like the construction of mammoth dams must be subject to strict monitoring and assessment.

On International Relations
promotion of world peace and justice;
support for the Non-Alignment Movement;
opposition to imperialism and racism;
promotion of human rights and democracy.

On National Defence
opposition to excessive defence budget;
call for genuine national service;
strengthening of civil defence;
streaming and reduction of armed forces to a highly trained professional force.

On Women
participation of women in all levels of decision-making.
opposition to all laws that discriminate against women.

On Youth
nine years of compulsory education;
abolition of ethnic quota system in education, the Universities and Universities s Colleges Act and all other laws and regulations that retard the full development of the potential of Malaysia citizens.

ADAKAH SULTAN BENAR- BENAR DIHORMATI??? DAP SEMEMANGNYA TIDAK MENGHORMATI SULTAN MELAYU KERANA SUDAH TIDAK MENGIKTIRAF BUMIPUTRA DAN BUKAN BUMIPUTRA.
 
Last edited:

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
‘‘TINDAKAN pembangkang mahu menyaman Sultan Perak, Sultan Azlan Shah adalah tidak wajar. Mereka yang terlibat wajar dibuang daerah kerana menderhaka terhadap Sultan selaku ketua kerajaan.” – ALWI SULAIMAN

‘‘DATUK Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dan rakan-rakannya daripada parti pembangkang wajar menghormati keputusan Sultan. Sultan Perak, Sultan Azlan Shah sebagai bekas Ketua Hakim Negara mesti lebih arif tentang undang-undang dan yakin keputusan dibuat baginda bersebab dan ada kebenarannya.” – NUR ASHIKIN ABD. AZIZ

‘‘TIDAK patut seorang Sultan yang berdaulat dan tinggi kedudukannya disaman oleh rakyat jelata. Walaupun ada yang berpendapat Sultan bersikap tidak adil dan salah membuat keputusan melantik Menteri Besar Perak yang baru, tidak wajar baginda digertak sedemikian rupa.” – MOHD. AZRIN RAJUMI

‘‘SULTAN sebagai ketua kerajaan di setiap negeri mempunyai kuasa mutlak membuat keputusan dan ini wajar dipatuhi oleh semua rakyat. Tidak logik dan tidak masuk akal jika mahu menyaman baginda sebab Kesultanan Melayu yang sudah wujud sejak dahulu kala wajar dijunjung selama-lamanya.” – JAMILAH ABD. HALIM

‘‘TINDAKAN menyaman Sultan boleh menjejaskan imej ketuanan Melayu dan menyebabkan rakyat hilang hormat terhadap institusi beraja. Perbuatan pemimpin pembangkang ini adalah perbuatan tidak sensitif dan kurang ajar.” – SAMSURI HASHIM

‘‘SEBAGAI rakyat Malaysia kita wajar menghormati Sultan tanpa mengira apa kaum pun. Apa sahaja dititah baginda wajar dipatuhi kerana baginda bertindak atas budi bicara selepas mendapat nasihat daripada banyak pakar yang arif tentang undang-undang.” – NOR HAZWANI

‘‘PERBUATAN pembangkang ibarat ‘bermain api’ kerana ia boleh menerbitkan perasaan marah di hati rakyat yang setia terhadap Sultan khususnya Melayu. Silap hari bulan, negeri Perak akan menjadi huru-hara disebabkan tindakan mereka.” – SHARUL ERWAN ROSLI

‘‘MANA boleh saman Sultan Perak sebab ini satu yang memalukan dan boleh mencetuskan kemarahan rakyat.” – YAP YONG SUAN

‘‘PERLU hormat Sultan, jangan heret baginda dalam kancah politik.” – LEE POH WAN

‘‘APA yang tuanku buat adalah betul di sisi undang-undang kerana kerajaan pembangkang sudah hilang majoriti kerusi Dewan Undangan Negeri. Tindakan pembangkang ingin menyaman Sultan Perak cuma mahu memalukan tuanku.” - S.P Bala, 48.

‘‘RANCANGAN Karpal Singh ingin saman Tuanku Sultan cuma mainan politik pembangkang yang sudah tersepit.” - R. Tamilarasan, 48.
 

mCrew

Senior
Joined
Mar 13, 2007
Messages
1,144
Points
38
k.Sigh memang camtu...die slalu wat kputusan tnpe pikir sbb brani sangat..tp tu x bermaksud PKR mcm tu..

korg nak taw x?? ade 1 web amat2 berani siar berita ni..
aku ada jumpa kat web ni..

www.syafiqzainal.com/blog

web sape ntah..tp memang berani betul..pelik aku..aku jumpe melalui pakcik google

blog len pun berani lah..

bleh plak promote blog sendiri kt cnie..

jumpe kt pakcik google konon :p
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
k.Sigh memang camtu...die slalu wat kputusan tnpe pikir sbb brani sangat..tp tu x bermaksud PKR mcm tu..

korg nak taw x?? ade 1 web amat2 berani siar berita ni..
aku ada jumpa kat web ni..

www.syafiqzainal.com/blog

web sape ntah..tp memang berani betul..pelik aku..aku jumpe melalui pakcik google

Emm...dah baca blog orang kecewa... saper yg mula2 gumbira bila BOTA melompat dulu? Fikir- fikrkanlah.. yg pergi merusuh tu org dari luar Perak yg ramai.. siap Indon pun ada.. podah la... Kalau penyokong Si Talam Tiga Muka tu, cakap jer la. Malu- malu pulak nak ngaku.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
iTrader Rating Notification
You have received a new rating or comment from syafiqzainal.

Details about this transaction can be found on this page.

Note: This is an automated message.

Kalau ko bagi rating negative kat aku pun, it's nothing... for your information, e-bizz aku makin bertambah kencang.. end of this month, aku bawak keluar Honda City baru as 2nd car dengan hasilnya bizz lovelornlure + proextender tu..

city.gif
 
Last edited:

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
mainpix2
.

Tindakan yang sepatutnya terhadap Al-Kafirun karpal Singh

# Menghina raja patut kena tindakan ISA

# Kaji kewajaran lucut kerakyatan Karpal Singh

# Syor penderhaka diharam jejak kaki di Perak
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Sebagai rakyat Negeri Perak, teman rasa amat kesal dan marah dengan tindak tanduk nizar, raja katak anwar dan pengikut nya yang begitu biadap pada AlSultan teman. raja katak tu memang tak tau hormat pada raja sebab dia berasal dari negeri yang tak beraja. Pengikut2nya dulu masa PR menang deme bersorak kampong tergadai... Sekarang macam bidalan... Yang dikejar tak dapat (kunun nye boleh tarik 30 MP BN masuk PR)... Tetapi yang dikendong berciciran.

Cuba kita lihat.. kepala hantu yang lancar tidak hormat kepada AlSultan.. singh tu.. penang mari... LKS pulak? ehhh... dia mana mari ekk.. Melaka ke Penang ke... Singapore ke?

Tapi yang paling *****nye ialah org2 Melayu yang sibuk berdemonstrasi tu.. Ingat apa PR dah buat pada tanah pesaka bangsa masa deme berkuasa dulu. Nizar tu tak ubah mcm patung wayang kulit. Tak boleh buat apa2..tapi yang teman nampak deme tahan kereta VIP termasuk limo Raja Muda tu apasal baring??? Ngapa tak menerap atau nungging... Takut 'org tu' sondol ekk... Ha Ha Ha
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Kenapa nak hukum Sultan Perak?
Adakah Sultan Perak telah menzalimi rakyat Perak?
Adakah SEMUA rakyat Perak sokong si Karpalrat nak saman Sultan yang bijaksana?
INI SUDAH MELAMPAU!!!

Kenapa Pas di Perak ni ikut sangat perangai orang yang tak hormat Sultan?
Tak ada pendirian langsung! Dah jadi gila kuasa ke atau orang lain yang suruh jadi gila kuasa atau dipergunakan?

Ada ke patut orang terpelajar Pas ni tunjuk perangai biadap dengan Sultan, engkar dengan Sultan dan derhaka dengan Sultan!
Jangan hina Sultan Perak saya!
Si Karpalrat dan yang sekutu dengannya jaga sikit mulut kamu!
Awak semua ingat SEMUA orang Perak suka awak hina Sultan kami yang tercinta.

Tun, andai kata saya orang Pas tapi saya orang Perak, saya tetap tak suka Sultan saya di hina oleh mereka yang biadap.
MB Perak dulu orang Pas dan saya suka orang Melayu Islam jadi ketua pemerintah.
Tapi sekarang apabila dia tunjuk sifat kurang asam dan angkuh dengan Sultan kesayangan saya, saya memang naik geram!

Jika mereka nak teruskan juga dengan saman ni, sah saya tak akan undi mereka nanti, w/pun mereka letak Nik Aziz bertanding di Perak!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Pengikut-pengikut PAS dan PKR yang berdemonstrasi dan berperangai macam setan dan iblis di Kuala Kangsar dah hilang pedoman dan akal yang tidak sempurna. Adakah itu caranya orang yang kononnya mengamalkan agama suci Islam. Baru balik dari solat fardu Jumaat terus lakukan perkara yang ***** dan tidak siuman. Islam apa namanya. Islam taik kucing !!

Perbuatan yang sungguh cetek akal. Tak ubah perangai macam monyet.Inilah dikatakan manusia yang terlalu taksub sangat dan dah tidak tahu membuat pertinbangan yang waras.

Sebabnya yang sebenar mereka berkelakuan begini ialah mereka kurang ilmu. Mereka cuba menutup kekurangan dan kelemahan jiwa yang ada kepada mereka. Mereka dah "pekak,buta dan tuli" tidak mengenali yang mana baik dan buruk atas perbuatan mereka. Sungguh memalukan sifat perangai mereka yang menjijikan dan mencemar ajaran Islam sebenar.

Kalau di tinjau mengapa mereka bertindak begitu buruk adalah kerana mereka ini mengalami sifat "inferiority complex" dan cuba menutup sifat rendah diri yang ada pada mereka dengan berkelakuan tidak senonoh dengan tujuan untuk menarik perhatian ramai. Kononnya mereka bangga dengan keberanian mereka melawan pihak berkuasa. Kerja yang dah ***** stupid. Haprak.

Mereka sebenarnya berpenyakit jiwa yang extreme. Susah nak diubati melainkan diberi peluang untuk dirawati jiwa mereka yang dah jadi kacau bilau.

Perbuatan terlalu taksub dengan pemimpin tidak sepatutnya berlaku. Ianya akan melahirkan pemimpin itu yang apabila disanjung terlampau tinggi akan menjadi tak sedar diri.

Apabila pemimpin itu tidak sedar diri dia akan berubah sifat kepimpinannya dari rendah diri (humble) kepada sombong dan bongkak (arogant) kononnya dia telah mendapat sokongan kuat dari pengikut yang taksub kepadanya.

Inilah sifat Anwar Ibrahim yang ada pada dirinya sekarang. Sifat sombong dan riak !!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
bila saya baca berita mengenai kejatuhan kerajaan pr di perak, saya tertanya-tanya..

anwar melaungkan 30 ahli parlimen bn akan lompat parti byk2 kali..
tp x jd pun...
bn ckp ahli pkr lompat parti sekali..
trus jadi...

bila bn rampas balik kerajaan perak, anwar kata x bertamadun..
rakus..
dan lain2 perkataan yg sama waktu dgn nya..
tapi dia yang sibuk canang 1 dunia dia akan menguasai malaysia dgn cara yg sama gak..
x perasaan ke x bertamadun, rakus dan perkataan yg sama waktu dgn nya..
 

gooler

freshman
Joined
Jun 23, 2007
Messages
366
Points
18
bila saya baca berita mengenai kejatuhan kerajaan pr di perak, saya tertanya-tanya..

anwar melaungkan 30 ahli parlimen bn akan lompat parti byk2 kali..
tp x jd pun...
bn ckp ahli pkr lompat parti sekali..
trus jadi...

bila bn rampas balik kerajaan perak, anwar kata x bertamadun..
rakus..
dan lain2 perkataan yg sama waktu dgn nya..
tapi dia yang sibuk canang 1 dunia dia akan menguasai malaysia dgn cara yg sama gak..
x perasaan ke x bertamadun, rakus dan perkataan yg sama waktu dgn nya..

Kalu anwar pergi culik dan kurung 30 orang ni dah lama kerajaan BN ni tumbang :)
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Now we know that actually Nizar is really a very uncultured person who simply doesn't know what he is doing. He is making a fool of himself.

Come on, Nizar, you are professional person.Why call your ex-cos to have a meeting at the MB residence? You are wasting your time and making your ex-cos like stupid fools. It is futile and ridiculous action of the first order. You are creating history for your anak cucu to remember that their grandfather is really making a fool of himself.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
kalu anwar pergi culik dan kurung 30 orang ni dah lama kerajaan bn ni tumbang :)

Dia dah dapat seorang, tapi bukan ahli Parlimen cuma Adun.. tapi setelah seminggu lompat masuk, terus lompat keluar.. ADUN BOTA ler.. lompat masuk dia kata boleh, lompat keluar dia kata tak boleh.. Itulah, sikap lidah bercabang sitalam tiga muka.. kini si bedebah anwar sudah malu besar....
 
Last edited:

mCrew

Senior
Joined
Mar 13, 2007
Messages
1,144
Points
38
PR dah macam budak2 hilang barang mainan, nie lah die bile ikut sgt kepalehotak anwar tu.

Seriously Pakatan Rakyat, don’t be a sore loser. It’s an eye sore to see a
bunch of grown up sulking, what more display a childish quarrel. Retreat for now
and come back when you have enough to bash BN.

Old Irish saying, “A good retreat is better than a bad stand”

Source - http://www.noktahhitam.com/pakatan-rakyat-the-sore-loser.html
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top