DUN Perak Dibubar? pilihanraya seluruh negeri la yeop!

Status
Not open for further replies.

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
amende la yg korang kecoh2 sangat nih..! Tak habis-habis.. Kadang disebabkan isu2 yg macam nie, ada yg putus sedara la, putus kawan la, becerai laki bini la.. Nonsense...

ini statement penyokong anwar bedebah..!!!!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Tidak taat kepada raja adalah derhaka - Mufti

IPOH 6 Feb. - Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria (gambar) berkata, sesiapa sahaja yang tidak taat kepada pemerintah ataupun raja yang memerintah sesebuah negeri, orang itu dianggap derhaka.

Katanya, di dalam al-Quran jelas menyuruh umat Islam supaya sentiasa taat kepada Allah, rasul dan pemerintah iaitu raja.

''Raja yang adil dan bijaksana dalam melaksanakan tugas demi kepentingan umat Islam asalkan tidak bertentangan dengan syariat, wajib dihormati.

''Oleh itu, kita wajib menghormatinya selama mana raja itu memerintah di sesebuah negeri itu," kata beliau ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin semalam yang enggan meletak jawatan walaupun dititah oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Mohammad Nizar enggan melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar Perak dengan alasan masih menyandang secara sah mengikut Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak.

Mengulas lanjut, Harussani berkata, seseorang yang tidak taat kepada raja selagi raja itu tidak melakukan perkara yang dilarang, bererti derhaka.

''Kita juga diwajibkan taat kepada ibu bapa serta guru dan jika tidak taat itu bererti menderhaka kepada mereka," katanya.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
TEKA TEKI:

PERMAINAN APAKAH LOMPAT MASUK BOLEH LOMPAT KELUAR TAK BOLEH?



Jawapan: Permainan Poltik Si Bedebah Talam Tiga Muka Anwar Ibrahim.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
anwar melaungkan 30 ahli parlimen bn akan lompat parti byk2 kali..
tp x jd pun...
bn ckp ahli pkr lompat parti sekali..
trus jadi...

bila bn rampas balik kerajaan perak, anwar kata x bertamadun..
rakus..
dan lain2 perkataan yg sama waktu dgn nya..
tapi dia yang sibuk canang 1 dunia dia akan menguasai malaysia dgn cara yg sama gak..
x perasaan ke x bertamadun, rakus dan perkataan yg sama waktu dgn nya..
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
What a joke!! Perak ada "kangaroo government". kah, kah, kah, he, he, he!

Now we know that actually Nizar is really a very uncultured person who simply doesn't know what he is doing. He is making a fool of himself.

Come on, Nizar, you are professional person.Why call your ex-cos to have a meeting at the MB residence? You are wasting your time and making your ex-cos like stupid fools. It is futile and ridiculous action of the first order. You are creating history for your anak cucu to remember that their grandfather is really making a fool of himself.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Apa yang berlaku di Perak, begitu memualkan samada di pihak PR atau BN sendiri...

Tetapi apa yang lebih memualkan ialah tingkah laku karpal singh dan anaknya yang bersikap biadap terhadap KDYMM Sultan Perak.

Apa yang dibuat olehnya seolah-olah kedudukan KDYMM S. Perak seolah-olah tiada umpamanya oleh binatang haram jadah ini kepada Baginda Sultan.

Oleh itu saya menyeru semua rakyat Melayu tidak kira PR atau Bn hendaklah mengenakan tindakan segera seperti menyula dikhalayak ramai kerana apa yang dilakukan oleh beliau adalah sebagai rakyat penderhaka kepada raja dan negara ini.

Jangan ada dikalangan orang melayu menganggap beliau sebagai pembela pula. Apa yang cuba dibuat oleh beliau adalh diluar batas undang-undang dan adat sopan rakyat di negara ini.

Jangan pula beliau akan mengatakan tindakan ini sebagai menghasut atau membelakangi undang-undang, tetapi tindakn ini dibuat kerana beliau telah dengan jelas dan angkuh menunjukan penghinaan kepada KDYMM S. Perak.

Ayuh bangkit semua orang melayu...
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
1. DS Nizar & PR are in DENIAL STATE. Now they show their true colors. TAMAK KUASA, dan sanggup berbuat apa saja.

2. Merusuh dan berdemonstrasi – INI SAJALAH KEBOLEHAN Anwar & PR. Saya tidak faham mengapa ada wanita juga turut serta dalam demonstrasi, dan mengapa ada orang yang berfikiran KUNO dengan menjerit-jerit di tengah-tengah jalanraya dgn menggunakan nama Allah cuma kerana PR tumbang. Saya MALU dengan gelagat mereka ini yang KONONNYA berpegang kepada ajaran Islam, tetapi MENDERHAKA kepada pemerintah - MENDERHAKA TIDAK BERTEMPAT. Ini beza penyokong BN dengan PR. Penyokong BN tidak bertindak MELULU dan tidak memilih untuk berdemonstrasi dan menyusahkan orang lain.

3. Mereka yang DERHAKA kepada Sultan Perak seperti ex-MB perak, ADUN pembangkang dan yang berdemonstrasi patut di humban ke dalam penjara/ISA atau di BUANG NEGERI, jika tidak insaf.

Saya ingin nyatakan SOKONGAN KEPADA DULI TUANKU SULTAN PERAK. DAULAT TUANKU!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
1.Sebagai org melayu saya amat amat malu dengan apa yang berlaku di Perak. Segala rentetan yang berlaku mengingatkan saya kepada apa yang berlaku di Melaka didalam Hikayat Hang Tuah.

2.Pentng sangat kah kuasa sehingga kita sanggup menderhaka dan menghina intitusi kesultanan yang dijunjung berzaman lamanya oleh orang2 melayu.

3.Didalam rentetan ini saya tidak nampak apa yg salahnya tindakan dibuat oleh Sultan Perak.Adalah menjadi hak sultan sama ada mahu atau tidak mendengar nasihat daripada menteri besar. Inilah tujuannya Institusi Raja Berpelembagaan dibentuk sewaktu pembentukan Malaysia dahulu.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
One thing for sure, the two PKR assemblyman is now 'judged' as 'makan suap'. Funny few months back when corruption charges are thrown against them, the PK 'rakyat' rallied behind them acussed BN as 'cooking' up these lies.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Inilah sikap sebenar PR dibawah pimpinan DSAI dari PKR bersama sekutu2 di PAS dan DAP. Menghalalkan apa saja yg mereka lakukan dan dalam masa yang sama mengharamkan jika perkara yang sama berlaku dipihak lawan, tak gentleman langsung.... Propaganda yang diwujudkan memakan diri, sanggup menderhaka kepada Sultan, nak jadi Hang Jebat menderhaka kepada Sultan yang Zalim, tapi tu Sultan yang Zalim jangan nak disamakan dengan Sultan yang adil... Nanti tertulis dalam sejarah kisah Hang Jebat Derhaka Versi PR .. Produser PKR , Pengarah DAP dan pelakon-pelakonnya adalah PAS atau lebih dikenali sebagai macai...dan akan disiarkan hari-hari di Malaysia kini,Harakah,Keadilan,Bernama,RTM dan Media prima.Rasanya kalau tengok kat cannel BBC,CNN,NBC,CCTV pun boleh tapi yang muncul mungkin producernya aje la.

Kalau penyokong PR masih tak sedar, memang tak boleh nak kata apa lagi dan menunjukkan mereka ni buta hati dan membuta tuli.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
To Nizar,

Terimalah hakikat yang saudara bukan lagi Menteri Besar Perak. Janganlah buat perangai macam budak-budak. Jagalah maruah saudara.Apa gunanya mengakui diri kamu masih lagi jadi Menteri Besar kalau kuasa Menteri Besar dah tak ada lagi. Kan dah ***** stupid punya hal. Nak jadi Menteri Besar "patong" ke? Malulah !!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Saya sebenarnya kasihan ngan yb bekas mb perak nizar ni. Dia ni jadi kuda kepang/ kayu kepada dap dan pkr didalangi oleh anwar yang gila entah apa apa tu. Dato' sri nizar ni tak ubah macam cerita lebai malang dalam cerita melayu lama. Lebai malang nizar ni sebenarnya tak layak langsung jadi mb...he he he
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Mari kita hayati RUKUN NEGARA sebentar:

Kepercayaan Kepada Tuhan.
Kesetiaan Kepada Raja dan Negara.
Keluhuran Perlembagaan.
Kedaulatan Undang-undang.
Kesopanan dan Kesusilaan.

Jika ada sesiapa yang tidak boleh mengikuti dan melaksanakan seperti yang tertulis di atas. Lebih baik tinggalkan negara yang makmur ini. Samada keluar dengan cara terhormat atau dipaksa keluar. Kerana BUMI MALAYSIA tidak sesuai untuk anda.

Sekian.
Saya cintakan kemakmuran dan keamanan -
Untuk saya, Keluarga saya, anak-anak saya dan cucu-cicit saya.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
1.'Raja Katak' started this with his grand illusion of 16 Sep 2008 plan 'from Permatang Pauh to Putrajaya'.Now kena muka sendiri nak melenting!I really hate it when Raja Katak wanted to organise a mammoth rally at the Perak Stadium...the usual old trick.
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Apa dah nak jadi kepada orang orang melayu kite? Dulu orang orang melyau kite yang cakap orang bukan melayu telah lupa diri dan tidak menghormati orang melayu, tetapi dah terbukti pada hari semalam, orang orsng melayu sendiri tidak menhormati sesama sendiri apatah lagi denga sultan perak!!! Inikah bangsa melayu yang telah lupa diri?? Ape yang mendorong mereka sampai merperlakukan sultan bergitu?? Bukankan kite yang berjanji akan melingdungi institusi kesultanan tanah melayu??
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Biasa la bang Nuar...kalau betul jadi lompatan katak terbesar 16 sept lepas...semuanya sah dan ok...ikut demokrasi..bila senjata dah makan tuan kali ini.....itu tak adil dan tak demokrasi pula.....orang suruh pergi bicara kat mahkamah dengan saiful dia tak hadir pulak....suruh sumpah...tak nak....kesian bang nuar...kempunan lagi nak jadi PM...
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Sedih saya tengok rakyat jelata [ penyokong melayu ] yang berdemonstrasi di Perak semalam.. mana perginya rakyat jelata lain yg kata mereka nie Pakatan Rakyat ?? Takkan Melayu saja kot yg ken buat begitu..???
Mana pergi PEMIMPIN RAKYAT MEREKA [ ANWAR, HJ HADI, KARPAL dll ]... mengapa mereka nie dok syok dlm bilik berhawa dingin tapi pada masa sama mereka suruh rakyat mereka berpanas, berlapar, berlari-lari, tidur atas jalan, kena gas pemedih mata dsb.

Pendapat saya ler.. toksah ler rakyat melayu kat Perak dijadikan mangsa oleh PEMIMPIN RAKYAT MEREKA yang nyata dapat gaji/elaun, komisyen projek, duit supporter 'luar' dsb. Kalau ANDA MENGAKU ANDA PEMIMPIN RAKYAT.. moh turun sama-sama berlari-lari & tidur atas jalan .. baru ler ADIL namanya.... JANGAN JADIKAN RAKYAT INI MANGSA UNTUK ANDA BERJAYA !!!!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Ke*****an pengikut Pakatan Rakyat jelas sekali ditujukkan berbaring di atas jalan raya, terpekik terlolong kesana siniuntuk membantah perlantikan Menteri Besar Perak yang baru(BN). Sedangkan bangsa Cina dan India hanya menjadi pemerhati sahaja di pejabat.Sungguh memalukan!!!
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
saya teman2 bercerita ttg isu yg sama.Apatah lagi bila nama Anwar dikaitkan.Bila melihat situasi di Perak diwaktu ini,saya harap Anwar akan berpuashti dgn apa yg terjadi.sementelah bukankah dia yg beria2 menbesar2kan isu ttg lompat parti sebelum ini.Pada pandangn saya,Anwarlah yg mendidik orang PKR utk lompat parti,so tak perlulah lagi anwar kelam kabut utk menberi apa2 komen kerna Anwar juga tahu ttg pkara ini bila dia bercadang utk melakukan perkara yg sama.kami semua sepakat,mungkin terlalu asyik memujuk pihak lawan,sudahnya orang sendiri yg hilang.Jadi fikir2kanlah...
 

abg_x

freshman
Joined
Dec 14, 2006
Messages
2,030
Points
38
Majoriti orang Melayu yang masih berfikiran waras sudah tidak yakin lagi dengan PR kerana :

1-Dulu kata BN lawan Sultan, sekarang PR pulak; begitu cepat melatah. Paling menarik, tidak lama dulu menjanjikan imuniti raja akan dikembalikan. Cakap politik saje ! Sekarang die lagi naik kepala. Kalau betulpun ada sogokan untuk ahli 'lompat', janganlah heret institusi DiRaja.
2-Dulu kata BN gila kuasa, sekarang PR pulak tak nak turun dari kekuasaan
3-Dulu dia cadangkan undi tidak percaya, sekarang PR pulak bakal dicadangkan undi tidak percaya.
4-Paling penting, tidak menerima ketentuan Tuhan dengan redha. Cerita pasal agama bukan main. Sepatutnya terima dengan hati yang terbuka, turun dengan baik. Kalau nak buat bantahan pun itu langkah kemudian.Buat la post mortem atas kelemahan diri sendiri sebelum nak saman orang lain. Belum cerita lagi dia ( PAS )kata dulu haram membuat pakatan dengan kaum lain. Sekarang dia pulak !!
 
Status
Not open for further replies.
Top