Duit Halal + Duit Haram = ?

lailimakhusin

freshman
Joined
Nov 25, 2011
Messages
45
Points
6
Itulah yang terjadi bila bertuankan duit
 

Weaver239

freshman
Joined
Apr 5, 2012
Messages
9
Points
0
itu laa yg terjadi bila kejayaan diukur dengan wang ringgit..
 
Last edited:

NazSobju

freshman
Joined
Nov 19, 2008
Messages
1,074
Points
38
pokok pangkal setiap duit kita terima ada sebahagiannya milik orang lain tanpa disedari,
nak murnikannya
KITA BERSEDEKAH dan mengeluarkan ZAKAT :D

Rezeki dikongsi, rezeki diberkati :)
Jadi,belanjalah saya!hik6.. :p
setuju 150%......Allah kasi kita harta disebabkan org fakir,miskin dan anak
yatim yg ada disekeliling kita....kta kerja kuat itu hanyalah sandaran sahaja.

so jgn bangga sgt waahh ni aku hebat ni sebab tu byk dpt duit.

TAK..itu dari Allah,krn Allah mtk kita agihkan harta pada jalan-Nya
 

zakwanzain

freshman
Joined
May 18, 2012
Messages
87
Points
0
dapat duit rasuah pun nak bangga. kes teruk ni. hati-hati lah smua.. didiklah anak anda dengan didikan agama yg secukupnya. kita yang besar panjang ni, beringatlah untuk diri sendiri :)
 

alkhattab

freshman
Joined
Oct 23, 2011
Messages
23
Points
0
Ingatlah, apa tujuan kita dihidupkan di dunia ini? Duit, harta & pangkat hanya alat, bukan matlamat. Matlamat sebenar adalah utk mencapai redha Ilahi.. Lillahi Taala..
 

AbrarCorp

freshman
Joined
Sep 12, 2010
Messages
93
Points
8
2 lar.. matlamat tak menghalalkan cara..
apa pn yang kita sasarkan.. mesti ikut landasan yg betul..
 

alamiku

freshman
Joined
Apr 21, 2012
Messages
33
Points
0
itulah..manusia zaman sekarang hanya mementingkan duit sahaja tanpa memikirkan keberkatan. duit seolah-olah Tuhan bagi mereka
 

norish

freshman
Joined
Jun 14, 2012
Messages
2
Points
0
Didikan telah betul...tp persekitaran khidupan mjadikan isu halal haram itu dipejam dan dibutakan mata dan telinga.tanpa adanyer "cikgu"yg berani melakukan...masakan "anak murid"mentah ini seenteng mudah menduplijasi keadaan dan situasi itu.jika akar dibentuk cantik...pohonnya juga cantik tumbuhnyer
 

Nor Sha24

freshman
Joined
May 11, 2012
Messages
2
Points
0
semuanya bergantung pada iman dlm diri kita..
sume org mahu kn kesenangan & kemewahan,
tapi biar lah dtg dr titik peluh sendiri & hasil yg halal~
 
Top