Cadbury Tidak Sensitif Isu Khinzir

mensye

freshman
Joined
May 29, 2013
Messages
23
Likes
1
Points
3
Offline
#2
dh cuba cokelat lain tp mmg x der bandingan dgn cadbury ni...apa mcm skrg??
 
Joined
Feb 7, 2012
Messages
89
Likes
6
Points
8
Offline
#3
bbrp bulan lps bila tgk berita, tkejut bila dgr cite yg cadbury x halal sbb ada dna ****..aku dr kecik mmg suke sgt mkn cokelat cadbury ni..skrg dh henti makan sejak isu ni :(
 
Joined
May 3, 2011
Messages
13
Likes
0
Points
1
Offline
#4
aq heran dgn sape yg mulakan isu nih, sedangkan entah dah brp thn korang makan
dosa ke tak pon dah byk makan
xyah nak salahkan sykt Cadbury, korang nak marah ape pon xguna
 

lplp68

freshman
Joined
May 28, 2011
Messages
7
Likes
0
Points
1
Offline
#5
bbrp bulan lps bila tgk berita, tkejut bila dgr cite yg cadbury x halal sbb ada dna ****..aku dr kecik mmg suke sgt mkn cokelat cadbury ni..skrg dh henti makan sejak isu ni :(
sih ingat dlu klo x makan masa tghari akan beli coklat cadbury black forest utk makan bila lapar
suka cokelat nih krn harga x mahal dan mudah dpt din mana2 sj
mula dgr kata cokelatnya ade masalah mmg bingung nak beli ke x, bile JAKIM dah sahkan ia selamat utk makan, aq terus pi beli kat 7-11 haha
 

mensye

freshman
Joined
May 29, 2013
Messages
23
Likes
1
Points
3
Offline
#6
aq heran dgn sape yg mulakan isu nih, sedangkan entah dah brp thn korang makan
dosa ke tak pon dah byk makan
xyah nak salahkan sykt Cadbury, korang nak marah ape pon xguna

klau x silap tu..etah siapa yg x de kerja lepas tu post kat FB salinan laporan yg x rasmi lepas tu smua dh takut utk mkn.. .
cadbury tarik balik smua produk
JAKIM ade buat siasatan kt kilang n smua bhn mentah...x de DNA ****
JAKIM dh ckp produk cadbury ni halal..tp ade jugak pihak yg suke tambah api lagi...
 
Joined
Oct 8, 2011
Messages
5
Likes
0
Points
1
Offline
#7
Sblm ni kan IKEA punye sosej pon ade yg ckp mengadungi ****.. Da cek byk2 kali dr ramuan smpai masak.. mmg x de ape2 mcm tu...sajer nk buat kacau X(
 
Joined
Sep 8, 2013
Messages
27
Likes
1
Points
3
Offline
#8
bbrp bulan lps bila tgk berita, tkejut bila dgr cite yg cadbury x halal sbb ada dna ****..aku dr kecik mmg suke sgt mkn cokelat cadbury ni..skrg dh henti makan sejak isu ni :(
masa berite ni kuar, cadbury dah tarik balik 2 cokelat diorang tu dr sume kedai..kita pn x tau mcm mana benda blh terjadi kn..mana tau mungkin masa hantar cokelat ni ke kedai2 tu yg tercemar..ataupn mungkin ada org sengaja nk sabotaj..cite sebenar x tau..Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin pn dh kata, yg kes ni dikategorikan sbg Umum al-Balwa..
 

mensye

freshman
Joined
May 29, 2013
Messages
23
Likes
1
Points
3
Offline
#9
ha...ok la dgn berite ni..dh blh makan cadbury tanpa was2 skrg..
harap smua jgn buat spekulasi lg la yer..
 
Joined
Oct 24, 2013
Messages
208
Likes
0
Points
0
Offline
#11
cadbury sampai terpakse buat iklan org pakai kopiah makan cadbury. kesian dieorg.. tapi kes tu mmg buat ramai yg was-was nak makan..

[video=youtube;pejS3Bz4uWo]http://www.youtube.com/watch?v=pejS3Bz4uWo[/video]
 
Joined
Nov 3, 2009
Messages
527
Likes
10
Points
18
Offline
#13
cadbury sampai terpakse buat iklan org pakai kopiah makan cadbury. kesian dieorg.. tapi kes tu mmg buat ramai yg was-was nak makan..

[video=youtube;pejS3Bz4uWo]http://www.youtube.com/watch?v=pejS3Bz4uWo[/video]
lagi terbaru gunakan Siti Nurhaliza pula..tapi selepas isu tu smapai sekarang aku tak makan lagi cadbury
 
Top