Apabila gagal menghasilkan sebarang jualan..ape patut buat..

myarsenal

freshman
Joined
Feb 12, 2009
Messages
80
Points
0
buat b***h...:D

pengalaman aku ler... dh byk join n promote sana sini tp x de sales...

p.s - dh x de rezki nk wat cam ner... kene la usaha yg len plak...
 

shuth

Senior
Joined
Dec 13, 2005
Messages
2,936
Points
48
perkara pertama..
1) Semak website...
mungkin butang belian tak berfungsi
mungkin orang sukar nak akses ke website.
mungkin ada masalah pada website yang
menyebabkan orang tidak nampak
butang belian.

kalau dah check website semua ok..

perkara kedua..

2) Semak pula trafik.
kalau trafik baru 20-30 orang...
tak payah cakapla.. memang ler takde orang beli.
so.. usaha lagi bab promosi..
kurang2 dapatkan 500 pelawat dulu.

kalau selepas 500 pelawat pun takde yang beli.

3) semak lagi trafik..
adakah trafik yang diperolehi adalah trafik "sampah",
(not targeted traffic)... so cuba dapatkan trafik yang lebih
berkualiti pula, cuba dapatkan sampai 1000 pelawat pula.

sambil tu..

4) tune semula website..
sama ada salesletter, imej, dan sebagainya.
cuba dapatkan juga feedback dari pelawat.
apa yang mungkin tidak kena pada pandangan mereka.

jika masih tiada pembeli..
memang produk anda tu bleh kira sebagai produk gagal la....
cari dan jual la produk yang lain pula.. usah lagi menunggang kuda yang sudah mati.
 

JaMaL

Senior
Joined
Jan 14, 2009
Messages
5,609
Points
38
Takde jualan...apa patut buat yer? Aku rasa la kan

1. Ubah sales letter
2.tambah bonus
3. Join forum cam biasa la
4. Cari produk lain yang orang lain tak buat lagi
5. Gabungkan produk2 terhebat
6. Jangan putus semangat
7. Letak gambar ko dalam web
8. Banyakkan testimonial


lain-lain otai wc boleh tolong kot...aku pon taktau
 

JaMaL

Senior
Joined
Jan 14, 2009
Messages
5,609
Points
38
Ya tepat sekali kata shuth tuu..


P/s:aku rasa nanti aku nak buat ebook cara menternak lintah ker, ebook cara bersolat ker, ebook camne nak jadi seorang bapa ker,
 

baloot

Senior
Joined
Jan 19, 2007
Messages
923
Points
18
aku biasa buat sales ngan clickbank guna adwords je.
so klau takde sales, mayb sales page website tu tak cukup power.
ataupun traffic yg kita dapat tu non-targeted traffic. mcm saudara shuth terangkan kat atas tu, traffic sampah.. hehe
klau boleh, optimizekan lagi adwords kita tu ngan keywords yg berkaitan..

lagi satu, join forum yg berkaitan ngan product tu.
 

ZaRul

Senior
Joined
Jan 22, 2009
Messages
1,780
Points
0
perkara pertama..
1) Semak website...
mungkin butang belian tak berfungsi
mungkin orang sukar nak akses ke website.
mungkin ada masalah pada website yang
menyebabkan orang tidak nampak
butang belian.

kalau dah check website semua ok..

perkara kedua..

2) Semak pula trafik.
kalau trafik baru 20-30 orang...
tak payah cakapla.. memang ler takde orang beli.
so.. usaha lagi bab promosi..
kurang2 dapatkan 500 pelawat dulu.

kalau selepas 500 pelawat pun takde yang beli.

3) semak lagi trafik..
adakah trafik yang diperolehi adalah trafik "sampah",
(not targeted traffic)... so cuba dapatkan trafik yang lebih
berkualiti pula, cuba dapatkan sampai 1000 pelawat pula.

sambil tu..

4) tune semula website..
sama ada salesletter, imej, dan sebagainya.
cuba dapatkan juga feedback dari pelawat.
apa yang mungkin tidak kena pada pandangan mereka.

jika masih tiada pembeli..
memang produk anda tu bleh kira sebagai produk gagal la....
cari dan jual la produk yang lain pula.. usah lagi menunggang kuda yang sudah mati.
pendek kata bukan senang nak berjaya jika tiada keazaman serta minat yg mendalam,yg penting fokus fokus fokus dan fokus dan usaha serta tawakakkal
 

joko

freshman
Joined
Mar 7, 2009
Messages
102
Points
18
pendek kata bukan senang nak berjaya jika tiada keazaman serta minat yg mendalam,yg penting fokus fokus fokus dan fokus dan usaha serta tawakakkal
btul 2...
bab kate sorang otai ebay nie...
hati mesti mau kering...
(sbnrnya dh pernah dengar ayat nie drpd sorang leader MLM)
 

ikram84

Senior
Joined
Jul 18, 2007
Messages
1,122
Points
38
bermula semula...

baik pulih salespage
kajian
offer
target market..
promosi
mencari permintaan
kajian salespage, harga, bonus
promosi balik

p/s: itu aje kot :p
 

fanisha

junior
Joined
Feb 13, 2009
Messages
151
Points
0
1st..jgn putus asa. :) takda rezki agaknya.

2nd.
tanya diri u,
what thats product is all about?
who need that product?
why they need it?
why they really have to buy that product?
how to buy that product?

Yes.. betol tu.. its all about research.
word yg simple is, JUAL APA YANG ORANG NAK BELI. Its hard to convince people to buy something that they DONT NEED IT.

bila dah clear dengan arah tujuan you..

3rd,
address semua tu dalam landing page u (minisite, blog, articel , or whatever it is) ,
address dengan CLEAR.
make it READABLE , NO ANY DISTRACTION.

Yes.. pandai, ini berkait rapat dengan copywriting.

How to make ur visitor stay and READ every single of your words?
How to make them clearly understand what u are talking of?
Tell them what he/she suppose to do, after read ur LP.
camna ya? i pon tak tahu.

4th
back to 1st step tadi, u already clear about ur targeted group u kan?
so.. pegi bagitahu mereka, what u have for them.
im sure dorang mesti gembira, teruja, ghairah dan macam macam lagi la bila tahu u ada something yang dorang perlukan and tengah mencari all over on net.
how to reach, and tell them? i duno.
thats all about how to get and drive quality traffic.

so.. as recap.
u dah kaji and tahu apa keperluan and kehendak sasaran kelompok u kan?
u dah pon sediakan tempat khas untuk dorang.
u dah pon kasitau dorang kat mana tempatnya.
u dah kasi tau camna nak dapatkanya (beli?)

so.. kenapa pula dorang tak beli something yg dorang nak beli, sedangkan dorang tahu cara nak beli, and dimana nak beli?

entahla... maybe takda duit kot :p or kehendak dorang tu is not the first priority, tak menjadi "kemestian" untuk dipenuhi. which mean.. tak urgently needed.

for case pertama, takde duit. its almost IMPOSIBLE. People yang search to get something, usually mmg ready to spend. Duit tak jadi masalah.

Untuk case kedua. Tak rasa penting sangat. This one, u kena fikir sendiri camna nak tukarkan desire as a "must have", its about ur creativity.

oh i dah merepek.. minta maaf.
 

fanisha

junior
Joined
Feb 13, 2009
Messages
151
Points
0
1st..jgn putus asa. :) takda rezki agaknya.

2nd.
tanya diri u,
what thats product is all about?
who need that product?
why they need it?
why they really have to buy that product?
how to buy that product?

Yes.. betol tu.. its all about research.
word yg simple is, JUAL APA YANG ORANG NAK BELI. Its hard to convince people to buy something that they DONT NEED IT.

bila dah clear dengan arah tujuan you..

3rd,
address semua tu dalam landing page u (minisite, blog, articel , or whatever it is) ,
address dengan CLEAR.
make it READABLE , NO ANY DISTRACTION.

Yes.. pandai, ini berkait rapat dengan copywriting.

How to make ur visitor stay and READ every single of your words?
How to make them clearly understand what u are talking of?
Tell them what he/she suppose to do, after read ur LP.
camna ya? i pon tak tahu.

4th
back to 1st step tadi, u already clear about ur targeted group u kan?
so.. pegi bagitahu mereka, what u have for them.
im sure dorang mesti gembira, teruja, ghairah dan macam macam lagi la bila tahu u ada something yang dorang perlukan and tengah mencari all over on net.
how to reach, and tell them? i duno.
thats all about how to get and drive quality traffic.

so.. as recap.
u dah kaji and tahu apa keperluan and kehendak sasaran kelompok u kan?
u dah pon sediakan tempat khas untuk dorang.
u dah pon kasitau dorang kat mana tempatnya.
u dah kasi tau camna nak dapatkanya (beli?)

so.. kenapa pula dorang tak beli something yg dorang nak beli, sedangkan dorang tahu cara nak beli, and dimana nak beli?

entahla... maybe takda duit kot :p or kehendak dorang tu is not the first priority, tak menjadi "kemestian" untuk dipenuhi. which mean.. tak urgently needed.

for case pertama, takde duit. its almost IMPOSIBLE. People yang search to get something, usually mmg ready to spend. Duit tak jadi masalah.

Untuk case kedua. Tak rasa penting sangat. This one, u kena fikir sendiri camna nak tukarkan desire as a "must have", its about ur creativity.

oh i dah merepek.. minta maaf.
 

fanisha

junior
Joined
Feb 13, 2009
Messages
151
Points
0
oh encik syafiq.. jgn tunggu until u got the "perfect" answer from ur thread ni. any new info, take action.
 

hasrul

Senior
Joined
Dec 15, 2005
Messages
729
Points
18
Pelawat yang masuk tu jangan disia-siakan. Offer sesuatu yang free tapi berguna supaya mereka dapat melanggan newsletter.

Keep in touch with them every week through newsletter. InsyaAllah, tak dapat jual barang ni, boleh jual barang lain pulak lepas ni kepada mereka.

Sesetengah pelawat tu hati dia keras sikit, tak semestinya dia masuk terus beli. Jadi kena lembutkan sedikit demi sedikit. Lama-lama bila dia dah rasa confident nak beli, dia belilah. Kalau dia tak nak beli jugak, maknanya dia tak perlukan produk tu. Ia semudah ABC.
 

sontorion

freshman
Joined
Aug 10, 2006
Messages
184
Points
18
sepertimana di perkatakan oleh otai2 , walaupun kita sudah ada sebuah website yang lengkap, prduk yang sempurna, tawaran yang istimewa, tapi apa yang lebih penting selepas itu adalah usaha promosi tanpa jemu2, dalam erti kata tiada kesudahan dan noktahnya, yang lain boleh anda rehatkan tapi untuk promosi teruskan...selagi cita2 anda belom tercapai jgn hentikan,...

so kalau ada kawan yang nak dapat traffic percuma bolehlah buat pertukaran links/banner dengan website saya di http://www.linklik2u.com
 

Sapikk

Newbie
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,135
Points
36
setelh sye tgk kesemua pndangn..sye brse amt kgum.. skrg gilirn sye sendiri plk yg bg pndgn :D

Pada saya, promosi membuta tuli atau bersungguh2 sekalipun tdk menjamin akan berlaku jualan.. Sebaliknya prepare btul2..nk prepare ape saya x nk ckp sbb da banyak org ckp kt atas2 ni..hehe

bila btul2 brsdia...buat pra lunch (klo produk sndri) (klo RR x yh ler nk buat pra lunch jgk :D )

then..promosi... jika gagal lg..maka berusahalah lg..sye berkata2 pd dri sye sndri sbnrnye.. dan pmbce2 skalian
 
Top