air kencing warna cam air teh o

bertong

freshman
Joined
May 30, 2010
Messages
3,387
Points
36
assalamualaikum..
salam sejahtera..warga wc semua..

saya la ni sedang demam..
kencing..pas tu tengok air kencing cam warna air teh o..
kenapa ya..bahaya atau biasa..
ada pandangan yang bernas mengenainya..
sila tinggal koman anda disini..
mana tau ada doc ka dalam ni
 

a3d

Senior
Joined
May 17, 2009
Messages
739
Points
18
wslm..
teh o bermaksud kuning kehitaman ke bro?
kalau tak salah saya mse blaja bio dlu..

warna kuning biasa ni, ok..
kalau kuning pekat, tak ckup minum air masak/suam,
tapi kalau kuning kehitaman, kemungkinan buah pinggang tak berfungsi dgn betul..
tapi kalau kencing berbuih tu masih selamat la..
bro pegi check dokter la k.. sy dh 8 tahun tinggal skolah.. dah tak berape nk igt :D
 

bertong

freshman
Joined
May 30, 2010
Messages
3,387
Points
36
kuning cam air teh o gitu...
mungkin time demam je kot jadi cam ni..
kalo korang demam pernah jadi cam ni ka..bila korang kencing
 

dr_zool

freshman
Joined
May 15, 2009
Messages
1,213
Points
0
bro,kene cek doc
xleh nk rely hanye pade air kencing shj
 

awie_fie

Newbie
Joined
Jun 30, 2011
Messages
329
Points
0
Perkara terbaik yang bro kena lakukan,
jumpa doktor....
 

abutalib

Senior
Joined
Dec 29, 2010
Messages
4,058
Points
0
Air kencing warna teh-o biasanya terjadi

pada orang yang berpenyakit seperti demam...

Untuk pastikan kenapa perlu rujuk pada yang pakar (DOKTOR)...
 

Syedz

Senior
Joined
Aug 31, 2008
Messages
5,444
Points
38
Age
34
jumpa doktor lepas tu doktor akan antar sampel urin ke makmal utk bwat ujian mikroskopik bagi mengesan kehadiran beberapa elektrolit seperti sel darah merah, protein, keton, dan sel darah putih,selain itu ujian mikroskopik tu gak test pH dan spesifik gravity..

biasa kalo urin kaler xnormal/berbau pelik/ada nanah berpunca dari jangkitan salur kencing atau masalah pada ginjal..
 
Last edited:

bertong

freshman
Joined
May 30, 2010
Messages
3,387
Points
36
terima kasih atas pandangan anda semua..

Allah saja dapat membalasnya..

moga anda sekalian sentiasa dicucuri rahmat kesihatan..

kita kadang lupa ngan rahmat kesihatan ni..

kalo dah sakit cam ni baru nak ingat..dan nak ambik berat..
 

awie_fie

Newbie
Joined
Jun 30, 2011
Messages
329
Points
0
terima kasih atas pandangan anda semua..

Allah saja dapat membalasnya..

moga anda sekalian sentiasa dicucuri rahmat kesihatan..

kita kadang lupa ngan rahmat kesihatan ni..

kalo dah sakit cam ni baru nak ingat..dan nak ambik berat..
Bro Bertong,
apa sal dok depan kuputer je ni,
gi lah klinik chek....
 

bertong

freshman
Joined
May 30, 2010
Messages
3,387
Points
36
dah p jumpa dah..dorang kata biasa time domam cam tu..cek tekanan darah semua ok Al-hamdulillah..
badan pon dah makin sihat...dah bleh buat aktiviti seperti biasa dah..
 

bertong

freshman
Joined
May 30, 2010
Messages
3,387
Points
36
terima kasih semua warga wc yg perihatin...

hanya Allah yang dapat membalas keperihatinan TUAN-TUAN
 
Last edited:
Joined
Aug 7, 2010
Messages
282
Points
0
cuba minum air banyak sikit. sebab bila demam suhu badan jadi panas n badan leh dehydrated. trty minum air 2liter sehari adakah kencing masih jadi warna macam tu. selalu bila dah minum air 2liter sehari urine akan keluar warna putih :)
 

azharbiz

freshman
Joined
Dec 7, 2009
Messages
588
Points
0
warna putih yg terbaek...
tapi macam mane kalau warna teh tarik? hehe :p
 
Top