Search results

  1. Shah B Kamal

    Rezeki sebagai Penyanyi dan Pelakon....HALAL atau HARAM?

    Bila soal bab rezeki ..mcm2 kerja yang ada. Dalam byk2 kerja ada yang HARAM dan ada yang HALAL. Tapi mcm mana dgn kerjaya sebagaipenyanyi atau pelakon yang kdg2 menjanjikan habuan dan kemewahan. ramai juga yang pergi Umrah dan Haji dengan menggunakan duit bekerja sebagai Penyanyi atau Pelakon...
  2. Shah B Kamal

    HUKUM ROKOK ADALAH HARAM !! Sila baca....

    Ramai org yg merokok ....zaman sekarang nih..budak2 sekolah pun dh pandai merokok.....Walaupun Rokok dah difatwakan HARAM tapi masih ramai yg merokok.......ada yg kata hukum rokok adalah makruh...kalau hisap banyak baru jadi haram ( pandai2 je dorang kuar fatwa sendiri )..kalau difikirkan secara...
  3. Shah B Kamal

    Wanita dan Blog

    Ramai golongan wanita yg terlibat dlm dunia blog.... Tapi kt sini nk gtaw sikit lar... Dalam keghairahan berblog..ada yg terlupa bab aurat... terutamanya dedah rambut...siap ada yg bersolek-solekan lagi.. X patut lar rasanya buat camtu....hal halal haram pun kena difikirkan juga...
  4. Shah B Kamal

    Handphone CSL

    Pasti anda penah dgr handphone jenama CSL....kalau x penah dgr...hmm...handphone ni adalah brand Malaysia...kiranya harga pun mmg berpatutan lar (murah je)...aku beli handphone nih sbbnya handphone lama dah lama sgt pakai...jadi nk tukar lar yg len pulak... maka belilah pulak handphone jenama...
  5. Shah B Kamal

    Bisnes ikut Rasulullah?

    kt sini..nak saya kongsikan...sekadar sebagai renungan bersama... Dunia perniagaan adalah salah satu bidang yg boleh dijadikan sebagai kerjaya....antara sebab org pilih bidang perniagaan kerana nak kaya..dan ada yg kata nk ikut rasulullah. Maka ramai lar org yg berminat nk berniaga sbb nk...
  6. Shah B Kamal

    Gambar hina islam kt fb.

    baru-baru nih..ketika buka facebook saya...saya terkejut bila lihat ada gambar nih kt facebook.....sekali imbas tengok macam ok je gambar nih...tapi bila perhati betul2 ..baru nampak yang gambar nih ada unsur menghina Islam....x tahu lar gambar nih..diambil di dalam negara kita atau x....patut...
  7. Shah B Kamal

    KENAPA RAMAI NK JADI ARTIS(PELAKON/PENYANYI)????janjikan keseronokkan

    Pada ketika dan saat ini...dunia hiburan menjadi satu perkara yg amat digemari semua..kalau dilihat di kaca TV mmg banyak sungguh program2 berupa hiburan samada realiti TV, pertandingan, konsert, drama, filem dan sebagainya lagi. Dunia hiburan ini atau 'entertainment' menjanjikan keseronokkan...
  8. Shah B Kamal

    AMbANG TAHUN BARU PENUH MAKSIAT

    Setiap hujung tahun sebelum datangnya tahun baru...pasti akan diadakan sambutan menyambut tahun baru.....tapi amat2 menyedihkan....suasana sambutan x langsung mencerminkan sebuah negara Islam dan pemimpin yg beragama Islam turut serta membenarkan dan meraikan sambutan tahun baru seumpama 'pesta'...
  9. Shah B Kamal

    Hati-hati balik raya

    Kepada semua....berhati-hati bila balik ke kampung tu....pandu lah dgn berhemah..TQ
  10. Shah B Kamal

    [b]salam hari raya semuaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!![/b]

    salam hari raya semuaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! :)
  11. Shah B Kamal

    LAMAN IKLAN PERCUMA!->mujab.com

    Assalammualaikum semua, kat sini saya nak berkongsi info dengan semua tetang satu laman web untuk iklan....nama web ni adalah mujab.com. Jadi kepada semua yang nk iklan, boleh lah jugak iklan kat sini.
  12. Shah B Kamal

    Ulamak wajar dihormati dan disegani

    Assalammualaikum, Saya ingin menyentuh ttg kedudukan Ulamak dan org2 alim dalam masyarakat kita sekarang. Kalau dilihat jumlah alim,ulamak dan ahli-ahli agama(islam) semakin bertambah Alhamdulillah....tp begitu juga lar dgn jumlah artis...ooppsss...:) Golongan ulamak dan org alim..mmg amat...
  13. Shah B Kamal

    Pendatang asing tnpa izin(pati)

    Sekarang ni tgh hangat isu pendatang tanpa izin dan program pemutihan. sebenarnya isu PATI ni dari dulu lagi mmg hangat. Sekarang nih kalau ditinjau nampanya jumlah PATI ni semakin lama semakin ramai...kat mana-mana pun kita boleh jumpa mereka ni...samada mereka ni warga Indonesia, Bangladesh...
  14. Shah B Kamal

    Berdakwah bersama...

    Saya ada sedikit info untuk anda....jika anda semua ingin berdakwah atau ada ingin menyumbang artikel....jom kita hantar kepada web mukmeen.com mungkin artikel kita akan disiarkan dan kita dapat manfaat bersama....Jom berdakwah dan berpesan-pesan untuk kebaikan...:) Mukmeen.com
Top