Recent content by Shah B Kamal

  1. Shah B Kamal

    Rezeki sebagai Penyanyi dan Pelakon....HALAL atau HARAM?

    Bila soal bab rezeki ..mcm2 kerja yang ada. Dalam byk2 kerja ada yang HARAM dan ada yang HALAL. Tapi mcm mana dgn kerjaya sebagaipenyanyi atau pelakon yang kdg2 menjanjikan habuan dan kemewahan. ramai juga yang pergi Umrah dan Haji dengan menggunakan duit bekerja sebagai Penyanyi atau Pelakon...
  2. Shah B Kamal

    HUKUM ROKOK ADALAH HARAM !! Sila baca....

    Ramai org yg merokok ....zaman sekarang nih..budak2 sekolah pun dh pandai merokok.....Walaupun Rokok dah difatwakan HARAM tapi masih ramai yg merokok.......ada yg kata hukum rokok adalah makruh...kalau hisap banyak baru jadi haram ( pandai2 je dorang kuar fatwa sendiri )..kalau difikirkan secara...
  3. Shah B Kamal

    Lelaki banyak senyum kurang menawan wanita

    Perempuan tertarik kepada lelaki berbeza caranya...lain perempuan lain pandangannya...:)
  4. Shah B Kamal

    Wanita dan Blog

    Ramai golongan wanita yg terlibat dlm dunia blog.... Tapi kt sini nk gtaw sikit lar... Dalam keghairahan berblog..ada yg terlupa bab aurat... terutamanya dedah rambut...siap ada yg bersolek-solekan lagi.. X patut lar rasanya buat camtu....hal halal haram pun kena difikirkan juga...
  5. Shah B Kamal

    Handphone apa paling sempoi?

    handphone murah pun kekadang berbaloi gak beli.......sbb beli yg mahal2 pun tp sekali jatuh..hmm..berderai...:)
  6. Shah B Kamal

    Handphone CSL

    Pasti anda penah dgr handphone jenama CSL....kalau x penah dgr...hmm...handphone ni adalah brand Malaysia...kiranya harga pun mmg berpatutan lar (murah je)...aku beli handphone nih sbbnya handphone lama dah lama sgt pakai...jadi nk tukar lar yg len pulak... maka belilah pulak handphone jenama...
  7. Shah B Kamal

    Macam Mana Nak Jadikan Anak Anda Jutawan Sebelum Umur 30

    Rasanya bagus kalau anak2 sejak kecil lagi dihantar belajar Hafal Al-Quran mudah-mudahan jadi Hafiz dan Hafizah.....dan belajar ilmu2 agama mana taw dpt jadi ustaz mcm Ustaz Azhar Idrus....:)
  8. Shah B Kamal

    Bisnes ikut Rasulullah?

    kt sini..nak saya kongsikan...sekadar sebagai renungan bersama... Dunia perniagaan adalah salah satu bidang yg boleh dijadikan sebagai kerjaya....antara sebab org pilih bidang perniagaan kerana nak kaya..dan ada yg kata nk ikut rasulullah. Maka ramai lar org yg berminat nk berniaga sbb nk...
  9. Shah B Kamal

    Macam Mana Nak Jadikan Anak Anda Jutawan Sebelum Umur 30

    Jangan fikir ttg dunia sgt..sbb nnti lahirlah anak2 yg Cintakan dunia....sejak dari kecil tanamkan benih2 agama yg kuat mudah mudahan dpt jadi seperti Imam Shafiee, Imam Al-Ghazali atau org2 soleh lain...ingat lah...Kalau kita kejar dunia..dunia lari makin laju...tp..kalau kita kejar akhirat...
  10. Shah B Kamal

    Jadikan pendrive anda sebagai "Ram ke-2"

    terima kasih untuk info nih.....:)
  11. Shah B Kamal

    AMbANG TAHUN BARU PENUH MAKSIAT

    x mengumpat ...tapi itu kan kenyataan........benda nih jelas kt depan mata....x leh nak dinafikan...:) Fikir-fikirkanlah....
  12. Shah B Kamal

    Gambar hina islam kt fb.

    baru-baru nih..ketika buka facebook saya...saya terkejut bila lihat ada gambar nih kt facebook.....sekali imbas tengok macam ok je gambar nih...tapi bila perhati betul2 ..baru nampak yang gambar nih ada unsur menghina Islam....x tahu lar gambar nih..diambil di dalam negara kita atau x....patut...
  13. Shah B Kamal

    Pakat ramai-ramai apply jadi editor dmoz

    payah nk senaraikan web kt DMOZ tu..dah try..tp x disenaraikan pun....:(
  14. Shah B Kamal

    KENAPA RAMAI NK JADI ARTIS(PELAKON/PENYANYI)????janjikan keseronokkan

    Pada ketika dan saat ini...dunia hiburan menjadi satu perkara yg amat digemari semua..kalau dilihat di kaca TV mmg banyak sungguh program2 berupa hiburan samada realiti TV, pertandingan, konsert, drama, filem dan sebagainya lagi. Dunia hiburan ini atau 'entertainment' menjanjikan keseronokkan...
  15. Shah B Kamal

    Senarai Forum Perniagaan Internet Yang Popular Di Malaysia

    erm....sambil2 forum leh dapat kenal kawan baru..betul x? hehe...
Top