Teknologi Lazada Merancang Untuk Menawarkan Barangan Runcit Pada Pertengahan Kedua 2017

Discussion in 'Teknologi & Gajet' started by Deli, Dec 15, 2016.

Share This Page

  1. Deli

    Super Senior

    Joined:
    Jun 6, 2015
    Messages:
    10,322
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +25 / 0 / -0
    Baru-baru ini, Lazada telah mengambil-alih salah satu perkhidmatan yang menjual barangan runcit di Singapura, iaitu Redmart. Pada 2017 kelak, Lazada dilihat ingin lebih memfokuskan kepada pasaran barangan runcit ini, dan pada masa yang sama bersedia untuk bersaing dengan Amazon yang turut dijangka memasuki pasaran Asia Tenggara.

    Lazada mengatakan mereka merancang untuk mula menjual barangan runcit di bandar utama Malaysia, Indonesia, atau Thailand seawal pertengahan kedua 2017 kelak.

    Redmart buat masa ini berfungsi di Singapura sahaja. Ia mempunyai lebih 150 trak yang menghantar sekitar 22 jenis barangan yang terdiri daripada coklat sehinggalah makanan sejuk beku. Lazada merancang untuk mengurangkan masa penghantaran daripada sehari kepada sekitar 4 ke 6 jam dalam pertengahan pertama 2017 di Singapura. Menjelang pertengahan kedua 2017, syarikat mereka dijangka menawarkan perkhidmatan ekspress yang boleh menghantar barangan runcit sekitar antara sejam dua selepas tempahan atas-talian.

    Barangan runcit meliputi sekitar 60% daripada jualan di rantau Asia Tenggara, dan boleh dikatakan antara yang mencabar untuk dibuat secara atas-talian.

    Disamping itu, Lazada yang kini dibawah Alibaba sedang membangunkan sistem khusus yang membolehkan penghantaran barangan di rantau Asia Tenggara daripada penjual dari negara-negara lain.

    Lazada buat masa ini beroperasi di enam buah negara, iaitu Indonesia, Malaysia, Filipina, Singapura, Thailand dan juga Vietnam.

    Sumber: Amanz
     
  2. Ads Master

    Ratings:
    +0 / 0 / -0
     
  3. Loading...



ibeli4u

Share This Page