Geram Tahap Gaban – Kes Buang Bayi,

Discussion in 'Isu Semasa' started by dno, Sep 23, 2010.

Share This Page

  1. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Sepatutnya Post ni aku tulis pada 20.9.2010 (pada tarikh yang sama aku baca berita tu) Tapi bagi mengelakan aku mengeluarkan perkataan perkatan INDAH yang tak patut aku tulis dan segala MAKHLUK HUTAN yang tak patut aku sebut,Jadi Aku ambil keputusan untuk redakan dan pendamkan dahulu apa yang nak terkeluar dari kotak fikiran aku…

    Aku sebenarnya dah menyampah, geram, Bengan dengan berita pembuangan bayi yang nampak seperti takkan ada penghujungnya, dan dah macam menjadi satu upacara wajib lak bagi para Penzina penzina bangsat ni bagi melengkapkan rutin berjadual bagi Pekej Dosa Yang Mereka Tempah dari Syaitan Laknat SDN.BHD.

    Tah dimana silapnya? aku kurang pasti, nak dikatakan Kurang pendidikan Agama aku rasa tak mungkin, sebab sistem pendidikan sekarang pun dah banyak yang menuju kearah tu, lagipun kes ni bukan hanya terjadi kepada mereka yang tak berpelajaran, dan tak berilmu, tapi bila difikirkan balik Ilmu tanpa amal adalah tak bermakna,dan amal tampa penghayatan kurang keberkesananya, Mungkin juga ni salah satu puncanya,

    Tapi pada aku yang paling nyata ialah kerana Terpengaruh dengan kawan kawan, persekitaran, dan cara hidup sosial( so…sial), yang sememangnya banyak dimomokkan keindahan serta keaagungan nya pada masyarakat kita terutamanya yang beragama ISLAM, dan hakikatnya Mereka telah berjaya dalam merosakan fikiran, sikap dan budaya kita, buktinya ialah Cara dan pemikiran yang mereka terapkan ini telah digunapakai dan diagung agungkan oleh kebanyakan masyarakat sekarang ni.

    Jadi Siapa Nak disalahkan ????., Bab ni yang aku paling tak suka, Megapa asal ada masalah je nak kena cari orang untuk disalahkan ? untuk diarahkan telunjuk yang sememangnya berkait ? adakah belum cukup kemudahan, pendedahan dan maklumat yang ada untuk kita menilai sendiri baik buruk sesuatu yang nak kita lakukan? atau memang Anugerah TUHAN yang membezakan kita daripada haiwan tu tidak berfungsi dengan baik????. Jadi Selak lah kain sediri dahulu.., jika anda Bapa tentukan mana kiblat keluarga anda, Jika Ibu Pastikan Susu anda dimenafaatkan sebaik baiknya, dan jika anak.. jangan jadi bahan bakar untuk kedua ibubapa anda di akhirat kelak.

    Atau Mungkin Hukuman yang ada tak cukup berat untuk menghukum dan menakutkan mereka ?…. Yang pasti hukuman yang ada sekarang memang tak setanding dengan Hukuman yang disarankan oleh Islam,(aku taknak sentuh pasal ni sebab aku belum cukup ilmu untuk menilai mengapa dan kenapa belum dilaksanakan di negara kita dan aku taknak buat komen dan pandangan ***** sombog sebab pada aku bukan senang nak puaskan hati dan kehendak rakyat sebuah negara yang berbagai kaum dan agama ). Tapi pada pandangan cetek aku hukuman yang ada sekarang bukan tidak menakutkan mereka tapi Keadaan yang menyebab kan mereka hilang perasaan takut dan bertukar menjadi nekad, dan yang paling utama mereka lebih takutkan dan malu pada makhluk dari malu dan takut pada Pencipta, dan sememangnya hukuman tidak membawa sebarang makna kepada mereka yang dah tersepit dek ke*****an sendiri. Mungkin Lebih berkesan jika hukuman yang lebih berat dikenakan kepada mereka yang cuba melakukan maksiat seperti Khalwat, berdua duaan bukan muhrim dipempat sunyi, dan berzina dapat mengurangkan risiko mereka ke peringkat yang lebih teruk, kerana pada aku mencegah lebih baik, Hukuman bukan sekadar untuk membalas tapi juga mendidik dan mencegah….,

    P/s : Kalau ada yang korang rasa tak betul dan tersilap tolog tingalkan komen kerana in cuma pandangan cetek aku sahaja jadi sama samalah kita perbetulkan
     
  2. Ads Master

    Ratings:
    +0 / 0 / -0
     
  3. Loading...


  4. NasirBP

    Newbie

    Joined:
    Jun 23, 2010
    Messages:
    1,181
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Masalahnya kurang pendidikan ugama & nafsu .. tapi ada gak yg terer bab2 ugama nih tpi terbabas krn x tahan nafsu .. huhuhu :D

    ps: kalau aku terjumpa org tgh nk buang baby, abis la org tuh aku kerjakan sbelum serah ke balai polis. Org spt ini x bole bagi 'can' sangat .. pembunuh darah daging sendri. Langsung xde perikemanusiaan ..X(
     
  5. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    hahah kalu jumpe rojer aku sekaliX(
     
  6. nandoi

    Newbie

    Joined:
    Feb 22, 2009
    Messages:
    373
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Surah al-Ahzab ayat 59 yang bermaksud : "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan wanita-wanita yang beriman supaya mereka melabuhkan pakaian mereka bagi menutup seluruh tubuh (ketika keluar); cara yang demikian itu lebih senang supaya mereka dikenal (sebagai wanita yang baik-baik) dan agar mereka tidak diganggu atau disakiti…"



    Berdasarkan ayat Al-Quran di atas, sudah jelas kenapa Allah menyuruh wanita menutup aurat, iaitu untuk melindungi wanita daripada menjadi mangsa lelaki.




    Nak lebih jelas?


    Saya bagi satu lagi jawapan mudah. Ini saya dengar daripada ceramah Dr Fadzilah Kamsah. Kalau tak betul marah dia tau, jangan marah saya.



    Dia kata, ada terlalu banyak perbezaan di antara lelaki dan perempuan. Salah satunya ialah skop penglihatan. Dikatakan, penglihatan lelaki lebih kecil sudutnya, fokus kepada satu titik, manakala bagi perempuan pula, skop penglihatannya lebih luas dan besar.


    Sebagai contoh, jika melihat satu pemandangan, penglihatan seorang lelaki akan lebih terfokus kepada sesuatu. Lelaki akan melihat satu persatu objek, matahari, kemudian pokok dan kemudiannya gunung. Manakala penglihatan seorang perempuan pula lebih luas sudutnya. Perempuan akan lihat matahari, gunung dan pokok secara serentak.


    Berdasarkan cara penglihatan, kita dapat lihat bahawa Allah telah menjadikan lelaki itu sebagai "pemangsa" (kerana haiwan pemangsa selalunya mempunyai skop pemandangan yang kecil tetapi lebih menumpu pada satu titik) dan perempuan pula mempunyai cara penglihatan yang sama seperti haiwan yang menjadi "mangsa" (di mana skop pandangan matanya lebih luas tetapi tidak fokus untuk mengelakkan daripada haiwan pemangsa dan sentiasa berjaga-jaga).



    Maka selalunya Allah telah menciptakan makhluk yang menjadi "mangsa" mempunyai cara melindungi diri sendiri (self-protection) daripada haiwan "pemangsa" seperti mempunyai tanduk yang tajam, bau yang busuk, berpura-pura mati, warna yang mengelirukan dan banyak lagi. So apakah self-protection bagi perempuan? Ofcourse la hijab/tudung kerana tudung mampu menghalang lelaki daripada menjadi "tidak boleh duduk diam".




    Tapi Allah itu maha adil. Haiwan pemangsa tetap memerlukan mangsa supaya dia masih boleh terus hidup. Harimau masih boleh menangkap sebahagian daripada sekumpulan rusa sebagai rezekinya walaupun rusa itu mempunyai tanduk sebagai self-protection. Cara yang telah diilhamkan oleh Allah kepada harimau tersebut adalah dengan bersembunyi di sebalik rumput-rumput yang tebal ketika memburu lalu membaham rusa itu dari belakang.



    Maka bagaimana pula Allah menetapkan "rezeki" yang halal bagi seorang lelaki yang berkeinginan terhadap perempuan? Mesti ada cara, sebagaimana Allah memberikan harimau itu satu cara.





    Caranya ialah dengan perkahwinan. Ya, dengan perkahwinan lelaki akan dapat memenuhi tuntutan nafsu syahwatnya kerana perempuan tidak perlu memakai self-protectionnya (hijab) ketika berdua-duaan bersama suaminya di dalam rumah. Dan lelaki pulak suka "memburu" waktu malam. (Harimau kan suka memburu waktu malam).






    Dan sebagai pencipta manusia, Allah telah menetapkan bahawa perkahwinan sahaja sebagai cara untuk melempiaskan nafsu syahwatnya, bukan dengan berzina, merogol, menonton filem lucah atau melancap.







    Tetapi masalahnya, ada lelaki yang tidak mahu ikut cara halal yang telah diajar oleh Allah. Maka mereka ini pun suka buat benda haram, seperti merogol perempuan-perempuan yang berpakaian seperti seorang pelacur dan lain-lain.




    Maka ada pihak pula yang akan menyalahkan golongan lelaki semata-mata. Mereka juga kata lelaki sepatutnya kena pandai kawal perasaan.







    Sekejap.
     
    • Like Like x 2
  7. rouke

    Newbie

    Joined:
    Jan 17, 2010
    Messages:
    693
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    hmm..teringat yg psal kerajaan Melaka benarkan pelajar sekolah menengah utk kawen..ade yg bangkang..ade yg setuju
     
  8. hmjebat

    Newbie

    Joined:
    Nov 1, 2007
    Messages:
    677
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Ini hanya pandangan saya sahaja dan tak semestinya betul...

    Orang yg buang bayi ni emosinya tak stabil sebab mungkin dia bersalin sendiri dalam tandas atau semak dan dengan penuh perasaan bersalah. Bukannya dalam wad bersalin ditemani suami, nurse dan doktor berserta dengan peralatan2 perubatan moden. Orang yang bersalin secara normal pun emosinya boleh jadi tak stabil kalau diberikan sedikit tekanan.

    Sebab tu la kes meroyan biasanya terjadi keppada wanita lepas bersalin normal yang menghadapi tekanan seperti dicerai atau kematian suami dsb.

    Bagi saya, seorang manusia yang normal dan waras tak mungkin akan buang bayi walaupun anak orang lain, apatah lagi anak sendirii.

    Wanita yang buang bayi ini biasanya hasil dari persetubuhan haram. Emosinya terganggu dan dia mungkin melakukan perbuatan itu dalam keadaan tak waras. Kalau diancam dengan hukuman berat pun mungkin tak terlintas di fikirannya semasa dalam keadaan tersebut.

    Ketatkan peraturan untuk elakkan pergaulan bebas kerana ia adalah punca kepada zina, seterusnya jadi punca kepada kelahiran anak luar nikah dan buang bayi.

    Benteras Pergaulan Bebas, Pasti Masalah Zina Selesai, Pasti Masalah Buang Bayi Selesai

    sekadar pandangan...kalau tak setuju, boleh bincang baik2 ya...
     
  9. PinguSpy

    Senior

    Joined:
    Jan 7, 2007
    Messages:
    7,344
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +5 / 0 / -0
    kes buang bayi bukan sahaja berlaku di Malaysia..
    tp di semua negara...
    kalau negara2 U.S diorang gugurkan...

    di malaysia suka buang.. dan lahir dalam semak..
    sebab dlm Islam.. berdosa kalau xxx + dapat anak haram..
    so sebab takut malu keluarga taw itu yg diorang buang

    dan 1 lagi = sebab diorang bengap...
     
    #7 PinguSpy, Sep 23, 2010
    Last edited: Sep 23, 2010
  10. census

    Newbie

    Joined:
    Nov 26, 2009
    Messages:
    112
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    bengap dari segi buat keputusan masa berzina, tapi bijak bila buat keputusan tentang future diaorang.

    dari sudut psikologi, diaorang takut penerimaan msykt. kan msykt kita berpegang pada Islam.
    malu ngan family, malu ngan orang kg, malu ngan lelaki yg baik. so, untuk secure diaorang
    punya future (bagi diaorang la), diaorang buang bayi tu.

    p/s aku sokong apa yg kerajaan melaka buat.
     
  11. hapizi84

    Newbie

    Joined:
    Feb 8, 2009
    Messages:
    1,120
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Diorg memang bengap..berzina berani tau takut malu pulak kalau dpt anak luar nikah..sepatutnya hukuman mati je di kenakn kat diorg ni..
     
  12. PinguSpy

    Senior

    Joined:
    Jan 7, 2007
    Messages:
    7,344
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +5 / 0 / -0
    berzina satu hal... yg g x pakai kondom buat ape...
     
  13. syuxx

    Senior

    Joined:
    Jul 31, 2008
    Messages:
    3,347
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +5 / 0 / -0
    you create, and clean the mess. HAHA
     
  14. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    sebab terakhir tu hahahaha, cam biasa pingu selalu ada sentuhan kecundang
     
  15. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    ada sesetengah kes mereka berzina bukan sebab cinta tapi atas dasar nak berseronok, mencuba, ikut kawan dan yang paling menakutkan ialah trend...
     
  16. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    sebab dia belajar berjalan dahulu baru belajar pakai kasut hahaha
     
  17. Syedz

    Senior

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    5,310
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +4 / 0 / -0
    dorang ni sebelum bwat dorang x pikir panjang....
    main sedap je tala....kesian gak kat bdak2 pompuan yg mengandung anak luar nikah nih....bagi aku, kalo tepuk sebelah tangan xkan berbunyi....so perempuan2 di luar sana pls jaga kehormatan anda!!
     
  18. dno

    dno
    Newbie

    Joined:
    May 10, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Dan Yang lelaki tolong jaga Pungg0ng anda (kalau taknak kena sebat kes rog0l
     
  19. penang

    Senior

    Joined:
    Jul 17, 2009
    Messages:
    1,342
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    masalah buangan bayi..tak ada ayat nak berkata2....
     
  20. nsilver005

    Newbie

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    dalam surat khabar baru2 nih pun, umur 14 thun, 2 orang,kembar dah pandai lari dengan boyfriend masing2..siap mengaku buat hubungan xxx dah,dan taknak balik rumah..aku meluat tol bila dengar kes2 cmnih..apa la perempuan tu fikir....perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik...sedih aku fikir apa masa depan bangsa agama kita nih..


    *hukuman kena tambah, bagi hukuman lagi berat..pastu, televisyen dan cerita2 wayang tu, sudah2 la wat jalan cerita dan aksi2 mengghairahkan..camner remaja tak terikut2,,
     
    • Like Like x 1
  21. faezil

    Senior

    Joined:
    Oct 2, 2007
    Messages:
    6,951
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Ratings:
    +9 / 0 / -0
    tu la masalahnya, time kanak2 tak nak didik.... konon 'ala.. budak2 biarlah.....'

    dah masuk remaja baru nak dididik... time tu lah baru nak kawal pergaulan.....mmg lah tak masuk dalam kepala
     
  22. Rexx99

    Newbie

    Joined:
    Dec 26, 2008
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    bagi saya, isu ni takkan dapat diselesaikan sama sekali selagi mana hukum islam berlandaskan Al-quran dan Sunnah tidak ditegakkan sepenuhnya.....percayalah..
     

ibeli4u

Share This Page